Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, November 19, 2015

ADUN PKR MENANGIS DI DUN PULAU PINANG APABILA LIM GUAN ENG DAN KERAJAANNYA BUAT-BUAT PEKAK TENTANG MASALAH RAKYAT DI DUNNYA!!!



Apabila ADUN PKR Penanti, Dr. Norlela Ariffin meminta agar ADUN-ADUN Barisan Nasional membantunya dengan menyuarakan kegagalan Kerajaan Negeri Pulau Pinang pimpinan Lim Guan Eng mengambil berat tentang permasalahan rakyat, ADUN-ADUN DAP melenting sakan sehingga mencetuskan kekecohan di persidangan DUN Pulau Pinang hari ini.

Sebelum itu, Dr. Norlela Ariffin mengalirkan air mata apabila permintaannya agar Kerajaan Negeri memberikan peruntukan untuk kawasannya, bukan sahaja ditolak tetapi dipandang sepi.

Norlela memberitahu Kerajaan Negeri DAP telah gagal memberikan reaksi tentang rungutan berhubung banjir dan permintaannya untuk pembinaan sebuah jeti di kawasannya. Menurutnya juga, dia telah beberapa kali memohon peruntukan negeri untuk menguruskan beberapa projek yang dihadapi oleh penduduk di kawasannya tetapi permintaannya langsung tidak dilayan.

"Sehingga kini, tiada sebarang peruntukan diberikan. Kerajaan Negeri telah gagal untuk mendengar permohonan saya," kata Norlela sambil menangis.

Itulah yang dibangga-banggakan sangat oleh Melayu-Melayu pencacai Lim Guan Eng di seluruh Malaysia terutama sekali di Pulau Pinang. Itulah keadilan namanya.

Norlela seharusnya tidak membazirkan air matanya kerana kawasannya adalah bermajoritikan Melayu. Bila dah bermajoritikan Melayu, tidak dihalau keluar sehelai sepinggang tanpa sebarang pampasan dan sebagai anjing kurap buruk kepala pun, dah dikira bernasib baik.

Norlela tidak sepatutnya merungut kerana dasar DAP ialah 'membersihkan' Pulau Pinang daripada sebarang anasir-anasir Melayu. Sebab itulah DAP tanpa rasa bersalah telah memecat 300 orang JKKK Melayu yang sebelum itu berkempen kuat untuk memenangkan DAP di kawasan bermajoriti Melayu dan dari mazhab PAS.

Nak komplen apa lagi... dah memang patut pun apa yang dilakukan oleh Lim Guan Eng itu. Jangankan Melayu, Cina yang enggan menyokong DAP pun dikenakan pelbagai tekanan termasuklah diaibkan oleh tentera-tenteranya dengan pelbagai cara!!!


5 comments:

Anonymous said...

Tu la dr...takkan dr tak tahu2 ...belajar sj tggi. Dap ni buat ethnic cleansing terhadap melayu sejak mereka jejak kaki d tnh msia. Learn from your mistakes that goes to all the melayus batakss yg lupa diri d msia nih..yuckss

Johan said...

Zalimnya bila DAP memerintah

... bagai monyet naik ke pokok habis tunas dan ranting dirosakkan.

Anonymous said...

akhir nya ada juga MEGAWATI kat P.Pinang..nangis pedih mata kena air kencing kat DAP..kalifah Omar tu kawan rapat cium molot PKR...kahkahkahkah

Anonymous said...

masuk BN jelah yb adun penanti. kamu duk dlm pkr , anwar pun tak mampu tolong pengundi kamu. kamu duk dalam pakatan haram , guan eng tak endahkan kamu pun. masih tak sedar diri lagi ke , kamu tu ibarat melukut di tepi gantang saje ???

azlanaini said...

Menangis konon... Padan muka

 
Blogger Templates