Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, November 3, 2015

ANTHONY LOKE CUBA SELAMATKAN TONY PUA MENERUSI ORANG LAIN YANG GANTIKAN TONY BERDEBAT DENGAN ARUL KANDA!!!



Kenyataan Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia bahawa Tony Pua perlu meletak jawatan terlebih dahulu dari PAC dan Arul Kanda pula tidak boleh dijadikan saksi dalam 'perbicaraan' PAC sekiranya perdebatan umum tetap tidak dapat dielakkan, segera diambil kesempatan dengan bijak oleh DAP.

DAP menerusi Anthony Loke segera mengutarakan cadangan agar tempat Tony Pua dalam perdebatan tersebut digantikan oleh seseorang yang lain.


Bercakap semasa sidang media di lobi Parlimen, Anthony Loke menyatakan bahawa mereka akan bertemu dengan 'sahabat-sahabat' mereka dan Ahli-Ahli Parlimen lain untuk membincangkan calon lain bagi menggantikan Tony Pua untuk debat tersebut. Menurut Anthony Loke, pengganti Tony Pua itu tidak semestinya seorang Ahli Parlimen.

Pagi tadi, Pandikar menyatakan dia akan melarang sebarang perdebatan terbuka tentang 1MDB selagi ia berada di bawah siasatan PAC di mana Tony Pua adalah salah seorang ahlinya, kecuali beberapa perkara dan syarat dipatuhi.

Antara syarat-syarat tersebut adalah Tony Pua yang merupakan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, meletakkan jawatan dari PAC.


Gesaan agar Tony Pua meletakkan jawatan dari PAC telah dibuat terlebih dahulu oleh Arul Kanda sebagai syarat ketika kali pertama menyahut cabaran Tony Pua untuk berdebat dalam isu 1MDB. Bagaimanapun, gesaan Arul Kanda itu telah diperolok-olokkan oleh Tony Pua dan DAP, malah turut disorakkan oleh para penyokong Pakatan.

Arul kemudiannya menyatakan dia sanggup berdebat dengan Tony Pua tanpa sebarang syarat. Namun sekali lagi Tony Pua berdalih dan bertaichi dengan menyatakan, dia tidak berminat untuk berdebat, sebaliknya hanya bertanyakan soalan dan Arul menjawab setiap soalannya. Tony turut menetapkan syarat yang dia sahaja boleh menyoal, manakala Arul Kanda dalam apa juga keadaan sepanjang perdebatan tersebut tidak boleh bertanya apa-apa soalan kepadanya.


Anthony Loke menuduh, syarat yang diberikan oleh Speaker Dewan Rakyat itu merupakan taktik Barisan Nasional yang telah lama dirancang. Dia turut mempersoalkan keikhlasan Arul Kanda untuk berdebat dengan Tony Pua.

Sudah hilang cerita Tony Pua mencabar Arul Kanda, sekarang ini DAP tengah berputar belit untuk menyalahkan semua pihak, termasuklah PAS dan UMNO yang tidak ada kena-mengena dalam cabarannya kepada Arul Kanda.


2 comments:

Unknown said...

bila babi defense babi....tahik babi nak di baling kat org lain yg tak ada kena mengena....babi dah hilang telor nya...!!!

Anonymous said...

ale utoh DAP..cina yg jd keling ckp pusing2

 
Blogger Templates