Thursday, November 5, 2015

BILA PEMAKAN BABI DAH MALU BESAR, DIA AKAN KATA ORANG LAIN BABI DAN HINA BABI!!!



Tony Pua tak ada telur!

Tony Pua pengecut!

Tony Pua bacul!

Hakikat itu memang tidak dapat dinafikan walaupun Lim Guan Eng yang bercakap atas kapasiti Setiausaha Agung DAP memberi alasan kononnya, kedudukan Tony Pua dalam PAC jauh lebih pentng berbanding debat, justeru menyebabkan Tony Pua perlu menarik diri dan digantikan oleh orang lain.

Walhal, kalau benarlah Tony Pua berpegang dan percaya dengan pembohongan dan fitnah yang dibuatnya selama ini, dia akan sanggup meletakkan jawatannya dalam PAC dan berhadapan dengan Arul Kanda sebagai anak jantan. Kedudukannya dalam PAC sudah pasti akan diganti oleh Ahli Parlimen DAP yang lain, kerana kuotanya memang untuk DAP.

Bukannya Tony Pua letak jawatan dari PAC, tmepatnya sebagai ahli PAC akan digantikan oleh Ahli Parlimen dari Barisan Nasional.

Namun, isu sebenar tidak langsung disentuh dan DAP yang memang penakut, tetapi berlagak seperti taiko besar, terpaksa terus menipu demi menyembunyikan Tony Pua yang pengecut.

Hari ini, secara rasminya Arul Kanda melabelkan Tony Pua sebagai pengecut dan hanya berani berselindung di belakang jawatannya dalam PAC.

Anthony Loke sekali lagi muncul sebagai SAVIOUR untuk Tony Pua!

Tony Pua sengaja mencari masalah dengan Arul Kanda. Tony Pua yang melabelkan Arul Kanda sebagai pengecut, penipu, penyamun dan sebagainya. Tony Pua yang mencabar Arul Kanda untuk berdebat. Arul Kanda akhirnya bersetuju berdebat, tetapi Tony Pua jadi pengecut.

Keengganan Tony Pua letak jawatan dari PAC adalah punca mengapa debat terpaksa dibatalkan kerana ia menyalahi peraturan Dewan Rakyat.

Sekarang, Anthony Loke berlagak hebat. Perangai chauvinist yang sangat bijak mengambil peluang untuk memperkecil-kecilkan orang lain setelah mereka terbukti sebagai kumpulan pengecut.

Arul Kanda telah menyatakan bahawa perdebatannya dengan Tony Pua telah tamat kerana peraturan Dewan Rakyat. Sekaligus menunjukkan Arul Kanda cukup berani untuk berhadapan dengan siasatan Tony Pua yang berselindung atas nama PAC pula.

Tetapi Anthony Loke memperolok-olokkan Arul Kanda dengan menyatakan Arul Kanda pengecut kerana mahu menarik diri daripada perdebatan. (RUJUK SINI)

Inilah yang dinamakan SEBAGAI PEMAKAN BABI yang sudah malu besar, DIA AKAN KATA ORANG LAIN SEBAGAI BABI dan secara tidak langsung menghina BABI yang dimakannya!!!

Anthony Loke kalau dah hebat sangat, mengapa tidak mencabar Arul Kanda untuk berdebat secara persendirian dan bukannya menyorok di belakang orang lain?

Mengapa hanya berani dengan berbentengkan orang lain?

Tawarkanlah diri untuk berdebat, sudah pasti ramai yang nak tengok sangat SI KIASU yang sombong bodoh ini terkial-kial untuk menjawab dan mencari helah lain pula untuk menutup malu!!!


5 comments:

gabenor johor said...

jgn di layan BABI ni sbb hukumnya HARAM

Anonymous said...

waktu dia cabar tu dia sendiri dah tahu risiko diri dia kan..maknanya cabaran tu semata2 nak lonjakkan diri dia konon nya berani la padahal dia sendiri tahu yg diri dia xblh debat sbb ahli pac...selain tu ahli dap lain xde guna juga sbb xde sapa yg mampu ganti pua sebagai ahliu pac walaupun bising bg tau pemimpin nya hebat2 belaka..klu betul hebat lantik saja la si hebat tu ganti pua as pac members...nampak sangat cabaran tu saja dibuat dengan harapan arul kanda tak berani nak sahut cabaran dia..sekali arul ckp boleh gelabah bewak jadinya...sudah la pua simpan sajala telur lu dalam peti ais...penakut..dayus...itu sebenarnya diri u...

Anonymous said...

Arul jaguh korporat international. Jaguh kampung seperti Tony Pua hanya berani melalak dalam blog dia saja termasuk Mahataik.

Anonymous said...

Mahataik??? Ko sedarka mahataik 2 la waktu menimpin malaysia buat rakyat bangga berada d luar negara terutamannya di negara2 islam..di sebabkan kecermerlangannya nama malaysia dikenali dan harum.. Saya bangga dan bsyukur 'mahataik' ne jd pemimpim di malaysia!!! Skg era najib.. Nama malaysia cukup harum dan wangi mengalahkan bau TAiK di serata dunia dek kecermerlangan pemimpinannya bersama 1mdb nya.. Bab ini saya sikit pun x bangga.. Tp mungkin engkau berbangga.. Belum d tambah dgn kenaikan harga barang.. Jadi manusia yg tahu bersyukur..

Anonymous said...

Org Islam semakin dicabar begitu rupa. Apakah had kesabaran kita orang Melayu Islam di bumi bertuah ini?

top