Tuesday, November 24, 2015

KAK MIDAH, BEKAS KETUA PENERANGAN WANITA UMNO DAN BEKAS ADUN UMNO SUNGAI RAPAT, DIPECAT DARI UMNO!!!



Salah seorang pemimpin dan ahli UMNO yang seringkali dilihat rapat dengan kumpulan yang menentang Presiden UMNO, selain merupakan antara karektor utama dalam peralihan Kerajaan Negeri Perak pada Januari 2009 dari Kerajaan Pakatan Rakyat kepada Kerajaan UMNO-BN, Datuk Hamidah Osman, telah dilucutkan keahliannya dari UMNO.

Panas lagilah suhu politik UMNO Malaysia, khususnya dari kalangan Pro-Tun yang mana Hamidah Osman adalah salah seorang tenaga penggeraknya.

Berita berkenaan telah disahkan sendiri oleh Hamidah Osman menerusi WhatsApp.



Difahamkan, Majlis Tertinggi UMNO telah dipecat kerana melanggar disiplin parti. Mesyuarat MT juga dibuat di bangunan Parlimen atas alasan bimbang sekiranya ada pengundian berlaku dalam sidang Parlimen.

Selain itu, MT juga membuat keputsan bahawa tiada perasmian serentak Sayap-Sayap parti, sebaliknya perasmian akan dibuat oleh Ketua-Ketua Sayap masing-masing pada persidangan mereka.

SUMBER: BULETIN 247


2 comments:

Anonymous said...

lepas ni usha2 parti PANtat ke PKR ke PAS. banyak citer tu....DAP pun sanggup ambil mangkok ni. tan tin tun bolih register parti baru.

Anonymous said...

Umno sekarang sudah jadi bubur asora?kah.Lebeh baik dipecat daripada di mental toucher yang dilakukan atas T/P parti.Lama kelaman ianya akan jadi basi dan akan dibuang,inilah tindakan yang diambil oleh 2nd,gen.dalam UMNO dan akan membawa kapada kehancuran.Tunggu dan lihat.

top