Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, November 18, 2015

KES CEBISAN DAN KETULAN DAGING BABI DALAM SURAU JANGAN DIPERBESAR-BESARKAN 'DEMI PERPADUAN KAUM', KATA PAKATAN HARAPAN JOHOR!!!



Pakatan Harapan berharap agar kes jemaah surau yang menjumpai cebisan dan ketulan daging dipercayai daging babi, tidak terus diperbesarkan.

Ketua Pembangkang Johor, Gan Peck Cheng berkata, tindakan itu mampu merosakkan perpaduan antara kaum jika tidak ditangani dengan baik.

Menurutnya yang juga Adun Penggaram, pihaknya turut berterima kasih dengan tindakan profesional jawatankuasa surau terlibat yang menyerahkan kes kepada pasukan polis untuk tindakan lanjut.

“Saya berharap isu ini tidak diperbesarkan, dan tindakan membuat laporan polis adalah tindakan yang betul, agar siasatan lanjut dapat dilakukan.

“Kita tidak mahu kerana isu ini perpaduan kaum dan keharmonian di kawasan daerah terjejas, kerana tindakan dilakukan individu tidak bertanggungjawab.

“Jika berlaku masalah kita berjumpa dan berbincang untuk selesaikan. Jika terdapat perbuatan mengganggu keselamatan juga ketenteraman, kita lapor polis,” katanya pada sidang media di Pejabat Adun Penggaram.

Turut hadir, Setiausaha Parti Amanah Negara (Amanah) Johor, Khairudin Abdul Rahim, Pengerusi Amanah Batu Pahat, Abd Hamid Jamah dan Ketua Pemuda Amanah Batu Pahat, Sheikh Othman Ahmad.

Dalam pada itu, Khairudin berharap, pihak polis menyelesaikan perkara berkenaan dengan baik.

Beliau juga menasihatkan mana-mana pihak yang ingin mengambil kesempatan perkara berkenaan, memikirkan kesannya demi kesejahteraan dan keharmonian orang ramai.

“Kita tidak mahu isu membabitkan kaum dan agama di negara ini terus diprovokasi kerana ia mampu menghancurkan negara, sebagaimana di beberapa negara luar,” katanya. (SUMBER)


4 comments:

Anonymous said...

Aku nak tanya Din ni kenapa tulang babi dan dagingnya dibaling ke dalam tempat ibadah orang Muslim. Sebelum ini perkara mencemar tempat ibadah tak pernah berlaku sehinggalah bila DAP memelihara anjing2 belaan mereka untuk memecah belahkan masyarakat Islam di Johore ini.

Apabila sesuatu penghinaan dilakukan keatas masyarakat islam cepat-cepat anjing2 belaan mereka datang menjilat.

Sungguh meloyakan ada orang Melayu yang tunduk malu.

Anonymous said...

Anjing2 dapigs tanpa segan silu membela tuan2 cinapek dapigs ketika Melayu dan Islam diserang dan dihina.
Woi, pengundi2 yang memilih anjing2 dapigs........BANGUNLAH!!

JANGAN BIARKAN CINAPEK DAPIGS TERUS MENERUS MENGHINA BANGSA MELAYU DAN ISLAM!

Anonymous said...

skrg ni macai2 melayu DAP dan yg menyokong DAP sbnr nya yg jadi TULANG serta DAGING babi..

Anonymous said...

HELLO WOMAN,
ACTUALLY YOU ARE TAKING ADVANTAGE OF PEOPLE GOOD NATURE.

 
Blogger Templates