Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, November 21, 2015

MALU DITENTANG GENG SENDIRI, LIM GUAN ENG TUDUH 5 ADUN PKR PULAU PINANG BEKERJASAMA DENGAN UMNO!!!



Dah semakin tidak tentu arah dah si Guan Eng nih...

Selepas menuduh PAS sudah menjadi HAIWAN TERNAK UMNO, kini Setiausaha Agung DAP yang sedang berhadapan dengan tentangan dari dalam partinya sendiri, melabelkan 5 orang ADUN PKR yang mengundi menentangnya dalam isu tebusguna tanah sebagai pihak yang telah 'BEKERJASAMA' dengan UMNO.

Itulah sahaja kerjanya... itu sajalah politiknya. Asal menentang dan tidak bersetuju dengannya, semuanya UMNO. UMNO sentiasa digambarkan sebagai parti yang dipenuh rasuah dan amalan rasuah, sedangkan dia dan DAP pula putih bersih walaupun banyak persoalan, termasuklah percutiannya ke Eropah pada penghujung tahun lepas bersama-sama isteri dan keluarganya.

Selepas seorang ADUN DAP mengundi menentang projek bernilai multi-bilionnya manakala 5 orang ADUN PKR pula enggan menyokongnya, Lim Guan Eng seperti anjing yang diserang penyakit gila.

Kelima-lima ADUN PKR itu secara jelas menyatakan, mereka enggan menyokong Lim Guan Eng dan projeknya yang akan memusnahkan alam sekitarnya itu kerana kesedaran mereka sendiri. Begitu juga dengan ADUN DAP yang kemudian menyatakan kekesalan kerana 'menentang' Lim Guan Eng.

Bila ditentang sahaja, Lim Guan Eng terus kata kesemua mereka bekerjasama dengan UMNO!

Dan selepas itu, bersikap seperti CINA MANJA yang kuat mengadu apabila mengugut akan mengambil tindakan ke atas mereka, dan mereka semua akan kesal kerana menentangnya.

Hairan juga kenapa Lim Guan Eng terlupa nak menggunakan RBAnya yang pasti akan melabelkan kesemua penentangnya itu sebagai 'penjilat UMNO Chow Kows'.

Perangai ugut bila gagal dapat sokongan, sudah jadi lumrah kepada Lim Guan Eng. Penentangan 5 orang ADUN PKR itu membuatkan dia segera menghasut PKR yang parti pembela Anwar Ibrahim itu perlu berhati-hati dengan kelima-lima ADUN tersebut kerana kerjasama yang mereka berikan kepada undi menentang UMNO dalam DUN Pulau Pinang ke atas projek penambakan laut.

"Persepsi sekarang ialah, mereka bersama-sama UMNO. Tapi kita biarkan PKR yang kendalikan isu ini," kata Lim Guan Eng dalam satu sidang media di Georgetown.

Ditanya sama ada dia akan mengadu kepada Presiden PKR, Wan Azizah tentang perkara tersebut, Lim Guan Eng mengiyakannya.

"Kita tidak mahu mereka atau pihak awam diperdayakan oleh UMNO, yang bercakap tentang ketelusan dan akauntabiliti tetapi merekalah yang mengambil RM2.6 bilion sebagai derma.

"Ini adalah kes klasik di mana UMNO adalah dalangnya dan menjadi sebahagian daripada masalah, tetapi sekarang mahu menjadi sebahagian daripada penyelesai masalah." (RUJUK SINI)

Bila dah terkantoi, malu dan hilang maruah, terpaksa jugalah Lim Guan Eng bermodalkan UMNO walhal penyonglapan yang dilakukannya didedahkan oleh puak-puaknya sendiri!

Makin kronik dah penyakit gila anak Kit Siang nih!!!



8 comments:

Anonymous said...

Balik tongsan la....apek celaka!

Unknown said...

kalau kentut busuk bau bangkai babi pun ...itu mesti konspirasi UMNO..
punya la low class mentality Lim Guan Eng nih..phuii

Anonymous said...

Bila la nak mampoih

Anonymous said...

Be more creative sikit Tokong. Modal basi UMNO je yg salah. Cuba creative sikit...mereka menentang kerana mereka Melayu bodoh yg harus dihapuskan dan hanya layak duduk di kampung dan kalo boleh kembali ke hutan menjadi org asli @ berambus ke Indonesia. Biar kami daPIG2 yg memerintah Malaysia

Anonymous said...

Kat Singapura penentang tak berani kerana tampuk pemerintahan diterajui Ultra Kiasu tapi kat sini Ultra Kiasu lambat laun akan ditumbangkan oleh bangsa mereka sendiri. Mereka ini tamak.

Melayu perlu bersatu bagi mempercepatkan proses menumbangkan Ultra Kiasu ini.

Anonymous said...

LGE is the worst politician that I have come across. Never owe up anything he does wrong... except to channel it to someone else... he cannot go back to Tongsan... they wont accept him ... like a recent survey conducted... Chinese people are the biggest liars and highest number who lies... LGE is a Chinese... it just add up...

Anonymous said...

Kalau ADUN PH sendiri tidak menyokongnya usul kerajaan negeri tandanya ramai orang sudah tidak percaya kepada Guan Eng. Wan Azizah perlu buat siasatan menyeluruh. Tapi tak payah sisatlah. Semua orang tau Guan Eng kuat rasuah. Projek RM27 Billion kalau kang taw nya 5%, bayangkan how many tonne of money he will get? Bila Chow Kon Yeow ambil alih nanti, habuk pun tarak. Habis sudah disapu Guan Eng & family.

Anonymous said...

Minta maaflah kalau tersalah cakap , Parti DAP lah yg menyebabkan perpecahan kaum di malaysia , Renung renung kan

 
Blogger Templates