Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, November 20, 2015

PELAKON MENGAMUK, NURSE HOSPITAL KUALA PILAH BIADAP, "KALAU TAK TAHAN SAKIT, JANGAN MENGANDUNG"!!!



Kerana tidak berpuas hati dengan layanan yang diterima dari sebuah hospital di Negeri Sembilan, seorang pelakon, Shahriza Mahmud yang popular pada era tahun 90an telah meluahkan rasa tidak puas hati di laman Facebooknya.

Beliau telah berkongsi kisah yang dialami adiknya yang bersalin dalam usia kandungan kira-kira lima bulan.

Di dalam tulisannya, shahriza menyatakan rasa tidak puas hati dengan doktor dan jururawat yang disifatkannya biadap kerana mengeluarkan ayat-ayat yang tidak sesuai diucapkan kepada seorang pesakit.

Menurut beliau, antara ayat yang dikeluarkan oleh kakitangan hospital berkenaan ialah 'kalau tak tahan sakit jangan mengandung'.

Berikut adalah apa yang ditulisnya di laman Facebook.





Beliau bagaimanapun menasihatkan agak mereka yang berhasrat ingin menjadi doktor atau jururawat supaya bukan sekadar memiliki ilmu dalam bidang berkenaan tetapi mempunyai ilmu dari segi kemanusiaan yang tinggi.

Shahriza turut memaklumkan bayi adiknya meninggal dunia kerana lahir tidak cukup bulan. -SUMBER


3 comments:

Anonymous said...

Ni nurse2 mulut puaka mcm ni better g jadi Mak Cik Cleaner ganti minah2 Indon lg baik. Kurang sikit pergantungan negara pd tenaga kerja asing.

Anonymous said...

dengar tu nurse, doktor. jangan biadap dan kurang ajar tau. sekali korang buat macam tu, on the spot akan jadi viral. jangan fikir taraf kerja korang bagus, tak siapa mampu kacau korang. zaman sekarang korang yang biadap dan 'kuang ajaq' tak akan selamat. tunggulah siasatan pengarah hospital nanti. baru2 ni kes staf pejabat pendaftaran berlagak dan sombong, ni nurse dan doktor pulak. tunggulah nasib korang. yang baik, sopan dan prihatin pastinya mengatasi jumlah yang biadap. tapi ibarat nila setitik rosak susu sebelanga. kepada yang berkenaan, mulalah 'prepare' apa alasan nak bagi bila kena panggil nanti ye, walaupun terpaksa fitnah pesakit yang korang dah aniaya....

Anonymous said...

nurse & doktor tu elok di tukarkan ke klinik zoo jer... untung2 di baham rimau & singa....

 
Blogger Templates