Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, November 1, 2015

PESURUHJAYA PAS SELANGOR DEDAH TAKTIK KOTOR DAP UNTUK MENANG PADA PRU-14 NANTI!!!!



Iskandar Samad yang sekarang ini menyandang kerusi DUN Cempaka, membuat pendedahan yang sudah pasti tidak akan disenangi oleh DAP.

DUN Cempaka merupakan salah satu daripada 8 DUN yang mahu dirampas oleh DAP walaupun jumlah pengundi Melayunya lebih 70% setelah DAP berjaya memecah belahkan PAS.

Sebenarnya kalau Iskandar Samad tidak dedahkan pun, taktik DAP itu sudah diketahui umum.

Kita ambil contoh mudah Lim Kit Siang sahajalah. Setelah berpuluh-puluh tahun menjadi Ahli Parlimen, Lim Kit Siang cukup terkenal sebagai juara lompat tanding antara kerusi di lima buah negeri. Dalam bahasa mudahnya, Lim Kit Siang telah menjadi Ahli Parlimen untuk lima negeri yang berlainan dan tiga ADUN yang berlanan kerusi. Lim Kit Siang jelas merupakan nomad politik yang menggunakan kemasyhurannya untuk dia menang, bukannya utnuk berkhidmat di kawasan yang telah dimenanginya.

DAP juga tahu, dengan memiliki jumlah pengundi yang boleh diarah untuk berpindah antara Parlimen atau DUN, sangat mudah untuk mereka mengatur kawasan mana yang perlu mereka rebut pada PRU.

Keceluparan Tony Pua yang sudah jadi ayam togel apabila takut untuk berhadapan dengan Arul Kanda, disahut oleh Pesuruhjaya PAS Selangor, Iskandar Samad dengan pendedahan kejahatan DAP.

"Kami sudah tahu strategi mereka. Kami sudah menerima laporan-laporan tentang pemindahan pengundi ke kawasan-kawasan yang dimenangi oleh PAS," kata Iskandar Samad. "Tetapi kami tetap yakin, kami mampu untuk mempertahankan kerusi yang telah kami sandang sebelum ini." (RUJUK SINI)

Hampir kesemua kerusi DUN yang ingin dirampas oleh DAP dari PAS merupakan kerusi bermajoritikan pengundi Melayu. Secara logiknya, peluang DAP untuk menang ke atas kerusi-kerusi ini boleh diragui memandangkan secara tradisionalnya, undi Melayu hanya terbahagi kepada UMNO dan PAS.

Bagaimanapun, bantuan daripada PAN dan PKR akan membolehkan DAP mengumpu undi Melayu manakala UMNO dan PAS pula terus berbalah, membolehkan DAP muncul sebagai pemenang di kerusi bermajoritikan Melayu.

Kesemua taktik DAP itu semenangnya tidak beretika dan boleh dipersoalkan, tetapi ianya tidak bersalahan dari segi undang-undang. DAP hanya mengambil kesempatan dan peluang daripada sistem pilihanraya dan politik berdasarkan kaum untuk memanipulasi komposisi pengundi bagi membolehkan mereka berkuasa.


No comments:

 
Blogger Templates