Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, November 30, 2015

RAKAMAN PEMANDU TOYOTA COROLLA WTB 9336 MEMBULI DI LEBUHRAYA PLUS EXIT IPOH TERSEBAR!!!



Semasa saya sedang memotong di lorong kanan, datang sebuah kereta jenis Toyota Corolla, nombor pendaftaran WTB9336, dari jauh 'high beam' beberapa kali. Saya yang sedang memotong cuba masuk ke lorong kiri semula, namun tiada ruang untuk berbuat demikian menyebabkan saya terpaksa mengambil masa sedikit untuk kembali semula di lorong kiri. Selepas berjaya kembali ke lorong kiri, pemandu kereta Corolla itu terus memotong dan menghimpit kereta saya. Saya sempat melihat wajah pemandunya yang kelihatan seperti tidak berpuas hati dengan saya.

Selepas itu, pemandu terbabit terus bermain dengan brek di hadapan kereta dengan niat untuk melakukan provokasi dalam tempoh hampir 10 minit. Pemandu kereta itu juga merekod insiden itu, namun saya tidak faham apa tujuannya berbuat demikian kerana apa yang terjadi bukan berpunca dari saya atau mungkin dia melihat cermin depan kereta saya ada 'Dashcam' membuatkan dia risau jika saya menyebarkan insiden yang berlaku walaupun dia yang bersalah dan melanggar kereta saya.

Saya menghubungi 999 untuk memohon bantuan, tetapi hampir 1 jam menunggu di RTC, Peronda tidak jua muncul. Saya terus menghubungi talian hotline PLUS dan mereka menasihatkan saya agar teruskan perjalanan dan mereka akan memaklumkan perkara itu kepada peronda lebuhraya untuk memantau kenderaan itu. - Hafiz Aziz

Lokasi: Lebuhraya PLUS (Selatan - Utara) berhampiran EXIT Ipoh.
Tarikh: 29 November 2015.
Waktu: Lebih kurang pada jam 3.30 petang.




4 comments:

Anonymous said...

Setiap kali turun KL, mesti kena hon dari belakang dan setiap kali itu jugalah ia datang dari kereta berplet W. Makanya timbul persoalan kenapa suka main hon. Apakah plet atau pemandu yang mempunyai tabiaat suka bunyikan hon. Apa yang tak kena. Moh bincang.

Johan said...

Biasanya budaya pemandu asal Indonesia selalu hon atak klakson.

Anonymous said...

Sebenarnya awak ubah haluan tampa beri isarat.ubah hluan melulu..btol x

Anonymous said...

Ubah haluan cara melulu.tampa isarat..betol x

 
Blogger Templates