Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, November 24, 2015

SELEPAS KATA NFCORP TAK BUAT SALAH DARI SEGI UNDANG-UNDANG, RAFIZI TUDUH KEPUTUSAN MAHKAMAH BEBAS DAN LEPASKAN PENGERUSI NFCORP KERANA CAMPURTANGAN DALAMAN!!!



PKR hari ini aku tidak berlaku kesalahan undang - undang dalam pembebasan suami ketua Wanita Umno daripada tuduhan pecah amanah bernilai RM49.7 juta dalam kes National Feedlot Corporation Sdn Bhd. (NFCorp).

Bercakap pada sidang media di lobi Parlimen, Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli menganggap berdasarkan tekaannya, Pengerusi Eksekutif NFCorp Datuk Seri Mohammad Salleh Ismail terlepas daripada tuduhan itu apabila wakil kerajaan meluluskan pembelian 2 unit kondominium mewah bernilai RM9.7 juta itu secara retrospektif menerusi kedudukan mereka selaku lembaga pengarah syarikat.

"Apa yang tidak melanggar undang-undang, tidak semestinya benar daripada segi moral," katanya pada sidang media petang ini.

Menurut Rafizi, beliau yakin rakyat dapat menilai kewajaran perbelanjaan kerajaan walaupun beliau menjangkakan alasan "mematuhi prosedur" akan terus digunakan terutamanya dalam kontroversi Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (Yapeim) yang sedang hangat ketika ini.

Salleh dibebaskan daripada 2 tuduhan pecah amanah (CBT) melibatkan RM49.7 juta hari ini.

Hakim Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur Norsharidah Awang memberikan pelepasan itu selepas peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah dan Timbalan Pendakwa Raya Syed Faisal Syed Amir berjumpa dalam kamarnya. (SUMBER)


NOTA THE SAVIOUR:

Rafizi bercakap tentang MORAL?

Yang dia beria-ia berkempen dalam persidangan PKR kononnya Anwar Ibrahim perlu dibebaskan untuk mengetuai kepimpinan negara tu, moral dari segi mana pula?

Anwar Ibrahim bukan sahaja telah melanggar undang-undang negara, bahkan undang-undang agama dan norma-norma kehidupan manusia normal. 

Yang tu tak salah pula dari segi moral?

Lidah bercabang sungguh kaum munafik nih!!!

Dalam kenyataan terbarunya, Rafizi Ramli menuduh keputusan membebaskan Salleh adalah 'campurtangan politik' dan kelulusan restrospektif. Konon-kononnya Najib Abdul Razak tidak mempedulikan 'kemarahan awam' ke atas skandal tersebut. (RUJUK SINI

Bukti yang diberikan oleh Rafizi Ramli adalah, skandal tersebut telah menyebabkan Shahrizat Jalil meletak jawatan dan tidak bertanding dalam PRU-13 lalu. 

Konon-kononnya Rafizi mendapat maklumat dalaman bahawa keputusan mahkamah yang membebas dan melepaskan Salleh pada Jun lalu. 

Hebat si Rafizi nih... pusing dan putar belit merata-rata tempat bila dah terkantoi!!!


4 comments:

Anonymous said...

Fahami dan hayati surah MUNAFIQUN.

Anonymous said...

aku da kata kalau ada peluang saman fitnah beruk pondan Rifizi ni sampai tinggal seluaq dalam.,

Anonymous said...

Rafizi is the lowest scumbag on earth I have met... anything that comes out of his mouth are lies... How I wish god take away his voice... he is the biggest liar in town....

Anonymous said...

SAMAN JER ITU PONDAN. PRIIIIIITTTTT........ INI WITSLE BLOW UNTUK PONDAN.

 
Blogger Templates