Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, November 3, 2015

TONY PUA TETAP DENGAN KETAKUTANNYA, ENGGAN BERDEBAT DENGAN ARUL KANDA ATAS ALASAN PAC!!!



Walaupun beria-ia mencabar dan kemudian apabila tidak dilayan oleh Arul Kanda, Tony Pua terus terjerit-jerit seperti budak terencat otak, akhirnya setelah cabarannya bersahut, Tony Pua tiba-tiba kehilangan telur dan terpaksa dibantu oleh rakan-rakan sekomradnya seperti Anthony Loke agar dia tidak perlu berdebat dengan Arul Kanda menjadi kenyataan.

Kenyataan Speaker Dewan Rakyat, nampaknya banyak membantu Tony Pua untuk terus menyembunyikan ketakutannya. Beralasankan pengumuman Speaker Dewan Rakyat itu, Tony Pua masih cuba mendabik dada kononnya, dia selaku seorang Ahli Parlimen YANG BERTANGGUNGJAWAB, tidak akan sama sekali melupakan tugasnya demi semata-mata untuk berdebat dengan Arul Kanda.

Katanya, "Sebagai seorang Ahli Parlimen yang bertanggungjawab, saya tidak boleh membenarkan ini berlaku. SAya tidak boleh merosakkan penyiasatan hanya kerana perdebatan. Saya tidak akan menjadi penghalang Arul untuk tidak hadir dalam siasatan PAC kami." (RUJUK SINI)

Cantik tak, alasan yang diberikan oleh Tony Pua, sekaligus untuk membuktikan dia tidak takut, sebaliknya kerana saranan Speaker agar dia meletakkan jawatan dalam PAC terlebih dahulu untuk berdebat dengan Arul. Dan perdebatan itu juga akan menghilangkan kelayakan Arul Kanda daripada menjadi saksi utama dalam siasatan PAC.

Beberapa hari lepas, Tan Seng Giaw, Ahli Parlimen DAP Kepong yang juga merupakan salah seorang anggota PAC menempelak Tony Pua yang terlalu banyak bercakap dan mencari populariti menerusi tuduhan-tuduhan liar, tetapi tidak pernah menghadirkan bukti.

Timbalan Pengerusi PAC itu berkata, Tony Pua seharusnya membawa bersama-samanya bukti bagi menyokong tuduhan-tuduhannya ke atas 1MDB. Sekiranya tiada bukti untuk menyokong tuduhannya, lebih baik Tony Pua tutup mulut. Menurutnya lagi, PAC adalah untuk mencari kebenaran berdasarkan bukti.

Bercakap tentang kebocoran dokumen sulit Parlimen PAC kepada penerbit-penerbit media asing, Tan berkata, Tony Pua akan berhadapan dengan tindakan undang-undang sekiranya dia melakukannya.

"Sekiranya dia (Tony Pua) melakukan kesalahan, dia akan dihadapkan ke mahkamah." (RUJUK SINI)

Mengapa agaknya Tony Pua sangat enggan melepaskan jawatannya dalam PAC bagi membuktikan kebenaran segala tuduhannya? Mengapa agaknya Tony Pua langsung tidak berani membenarkan Arul Kanda mengutarakan pertanyaan kepadanya sebaliknya memberi syarat bahawa hanya dia yang boleh membuat tuduhan?

Apa keistimewaan di dalam PAC yang membuatkan Tony Pua enggan melepaskan jawatannya walhal kalaupun dia lepaskan jawatan, penyiasatan PAC tidak akan sama sekali terjejas kerana PAC mengandungi Ahli-Ahli Parlimen dari PKR, DAP, PAS dan Barisan Nasional? Apakah kesemua ahli PAC itu akan pincang tugas sekiranya tiada Tony Pua?

Atau sebenarnya Tony Pua yang memerlukan PAC untuk terus menghidupkan kerjaya politiknya?

4 comments:

Anonymous said...

mana ada hanjing DAP yg menyalak berani??

Anonymous said...

Bapa segala komunis DAP.

Anonymous said...

wassalam. itulah dio-tiadak tolor. dio takut kan hilang jawatan mako batal debat. Dapigs cakap tak serupo bikinlah. Sanao sini jajo tapi bilo digertakolih speaker io pun tarik diri alasan yang dibori tak masuk akal kalo borani buet joapo takut speaker manusio biaso. kalo digugurkan dari PAC so what? lets us know the truth or is TPuako penipu -a great liar.

Unknown said...

Oii toni jawatan bolih d cari tapi kalau telor dah hilang maka pondan jadi nya.

 
Blogger Templates