Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, November 5, 2015

WAKIL DAP TUNTUT TANAH RIZAH MELAYU YANG DIDUDUKI SECARA HARAM, DIWARTAKAN HAPUS DAN STATUSNYA DITUKAR SEBAB DIDUDUKI CINA!!!



ADUN Sekinchan, Ng Suee Lim telah meminta Kerajaan Negeri Selangor menukarkan status tanah yang diduduki oleh orang Cina di Bagan Nakhoda Omar daripada Tanah Rizab Melayu dan warta tersebut dihapuskan. (RUJUK SINI)

Alasannya, Tanah Rizab Melayu di Bagan Nakhoda Omar itu telah diduduki oleh orang Cina dan jumlah mereka pula adalah 100%!!!

Tidak cukup dengan itu, nama Bagan Nakhoda Omar pula diminta agar ditukarkan menjadi Bagan Nakhoda Chong.

Punyalah kurang ajar!

Kalau Tony Pua berselindung dengan jawatan dalam PAC bagi menyembunyikan sifat penakutnya, Ng Suee Lim pula mengeluarkan kenyataan yang sangat RASIS dan CHAUVINIST itu di Persidangan DUN!

Sebenarnya kejadian sebegini bukanlah perkara baru. Taiping telah ditukarkan dari Klian Pauh kepada nama Cina iaitu Taiping. Pulau Pangkor yang asalnya bernama Pulau Dinding, ditukarkan namanya dengan alasan penghulu Cina di pulau tersebut bernama Ee Pang Kor dan hasilnya Pulau Dinding sekarang ini dikenali sebagai Pulau Pangkor, malah puak mereka mendakwa pula, Pulau Pangkor telah dibuka oleh Cina bernama Pang Kor.

Ng Suee Lim tidak lagi berselindung dengan sikap chauvinistnya. Beranggapan, Melayu di Sekinchan adalah golongan yang lemah kerana terlalu bertolak ansur, Ng Suee Lim memandang mudah dan mahu sejarah tempat tersebut ditukar dan ditipu.

Tanah Rizab Melayu sekaligus menjadikan Cina-Cina yang diwakili oleh Ng Suee Lim untuk perampasan tanah secara biadap dan kurang ajar itu, merupakan penduduk yang telah menduduki tanah rizab Melayu itu secara haram.

Mengapa pula mereka tidak dihalau dari tanah tersebut sedangkan pada masa yang sama, sudah pasti mereka yang tinggal di Bagan Nakhoda Omar itu tidak akan membenarkan sama sekali mana-mana Melayu tinggal di Tanah Rizab Melayu yang telah mereka cerobohi dan duduki secar haram itu!!!


19 comments:

Anonymous said...

sape sbnrnya manusia CINA di negara TANAH MELAYU ni..

Anonymous said...

halau saje cina dari rezab melayu.dah tahu rezab melayu buat ceroboh

Anonymous said...



Kurang Ajar DApig lahanat!!Dan satu lagi apehal maha lembik dan dayusnye ADUN2 Melayu di Selangor?? apa dh jadi ni liberal dan kompromi dengan musuh ketat!!! tak masuk akal!!!!

APa punye bodoh dan lembik ADUN Melayu di Selangor boleh melayan isu Tanah Rezab Melayu yang sengaja dimainkan DAPig ini dengan bercakap soal di mana nak ganti? sepatutnya kena serang DAPig balik halau penduduk haram itu dari tanah rezab Melayu..

dh nama pun duduk secara haram.. atas Rezab bangsa lain.. 2x kali kesalahan besar.. ADUN Melayu Selangor ini masih bongok rupanya jadi makanan kecerdikan Cina DAPig.. tak reti main propaganda melawan isu.. ckp bab nak ganti? buta kayu agaknya ADUN2 Melayu ni lembik sgt menjawab.. halau dan rampas semula tanah tersebut dan perluaskan gazet Tanah Rezab Melayu atas sebab Selangor rezab tanah Melayu sangat terancam ... aduhh bodohnye org Melayu Selangor.. patutlah negeri di jijak pendatang...


lantak koranglah org Selangor.. balasan Tuhan sbb liberal sgt.. sama macam Johor.. gadai lah semua pada cina.. !!

Anonymous said...

Betul ker BNO 100% Cina. Punya la pembohong....

Anonymous said...

Kalau MB Selangor yg berbangsa Melayu setuju tukar... padan muka Melayu2 yg taksub dan penyokong PKR.. Sedikit demi sedikit Cina dah mula ambil hak Melayu... Bangsa Melayu akan merempat di Selangor...

jgn jadi bodoh!!! said...

bila Umno terdiri dari zuriat bacul dan tidak dapat mnguasai 2/3 kerusi..ini la jadinya..lihat cermin siapa yg salah??DAP ni dari azali kita dah tahu rasis!!cuma kini mereka mndapat sokongan rakyat cina sbb tu la kurang ajar!!

#pecatJibby
#pecatPenjilat
#selamatkanUmno
#AkuDarahUmno

Anonymous said...

wahai si bahlol 7.29.. kau ni sewel ke ape? yg kau ckp UMNO bacul tu apesal..yg perintah Selangor tu DAPig+PAS+PKR.. mana dia intelek2 Melayoo ngok PAS dn PKR.. bkn main hebat menyalak cari salah UMNO.. skrg korng yg perintah... telor simpan rumah urut cina balakong ke?? dayus weii buang je lah telor dlm sungai klang.. pakat2 makan rasuah besar2 kot2? lepas tu salahkan UMNO.. BONGOK punye otak pencacai PR.. mcm bodoh! BUBAR DUN SELANGOR laa!!

praha2 said...

wassalam. Yang pertamo bagaimano oran cino bolih tinggal ditanah rezab Me;ayu? siapo yang luluskan. MB dahulu ko? kalo ia mengapo oran Umno berdiam diri? oran cino sokong Dapigs, mengapo bolih dibior tinggal ditanah rezab Melayu? Dio oran tak sokong BNtapi?????. kan ao unsor kroni? Halau jo.

Anonymous said...

Ini zaman Ah Jib Gor. Zaman Madey mana depa berani.

Anonymous said...

Kalau melayu yang samdol bagiundi kepada cina dap inilah jadinya,simpan dalam hatilah puak2 melayu....

Anonymous said...

Mula-mula sedikit dari Tanah Rizab Malaya di cerobohi, lama-lama seluruh Tanah Melayu mungkin tergadai. Usah salahkan penceroboh sepenuhnya tetapi 'tegurlah' pagar yang makan padi.

Anonymous said...

Di Selangor, di zaman pakatan memerintah, sektor hartanah sgt giat dibangunkan. sebut saja di mana yang tiada rumah, lot keda, pejabat dibina. dimana2 saja, habis setiap inci tanah dibangunkan dan sold out. siapa yg beli? siapa pemaju? siapa bagi lesen? spt agenda mereka lebih besar dari agenda umat islam?

Anonymous said...

Inilah rasmi cina pemakan babi....hari2 makan babi lama2 perangai pun ikut babi.....kerja nak menyondol tak tentu pasal....cubalah kalau berani tukar nama Kampung nakhoda Noh tu ke kampung cina ...kalau tak keris orang bugis,jawa dan banjar nak terbang lagi cubalah.....ingat ketika komunis nak tawan kawasan sekitar....jangan cuba bermain api ....ok DAp nanti betul2 hilang T macam tony puaka nak kutip kat mana?

Unknown said...

Mereka in `Israel' Malaysia. Macam cerita Unta Arab, mula-mula duduk sermai muat, kemudian rampas hak Melayu!
Terima kasih, Cina DAP, buat lagi macam apek haprak ini (aku tak larat nak sebut nama nate tak malu nie) kerana kami makian athu niaat ajahat DAP!
Jadi Melayu kena tunjukkkan kepada `squatters ala Israel ni' in Tanah Reseb Melayu bukan Israel atau Gaza dan West bank.
Tak ade Resoulsi 181 membahagi tanah Melayau kepada Cinan jauh sekali DAP!
Halau si bedebah Sekinchan ni, secepat mungkin.

Anonymous said...

jgn jadi bodoh , kau memanglah bodoh. DUN SELANGOR siapa yg kuasai skrg ? kerajaan mana ? ke kau baru keluar dari gua ?

kau memanglah bodoh. kalau kerajaan BN yg mentadbir selangor , cina bukit takkan berani kurang ajar dalam dewan. sebab kerajaan pakatan haram jadah yg kau sokong tulah , cina berani skrg.

Anonymous said...

ala apa nak heran.. BIASA lah tu.. depa pun ada hak.. depa kan dah jadi YB.. kalau bukan orang Selangor.. tak yah la bising bising... diam aje.. kan orang Selangor yang pilih depa.. bukan sepenggal.. dua penggal dah.. dan akan menjadi tiga penggal kot (PRU 14)... biaq pi la.. nak padankan muka sapa.. padankan muka orang Selangor la..

-den oghang Kodah-

Anonymous said...

Tuan2 dan puan. Lihatlah betapa lemahnya Melayu apabila boneka DAP memerintah. Nak ambil tindakan tak berani takut DAP mengamuk. Sedangkan di Penang orang2 Melayu dihalau dari kampung mereka sendiri. Orang2 India dihalau dari kampung buah pala. Sedangkan mereka berjanji akan menjadikannya sebagai kampung warisan. Tanah rizab Melayu wajib dikembalikan kepada orang Melayu.

Anonymous said...

Betuiiii mcm mana mereka boleh tggl d rezab melayu in the first place???

Anonymous said...

HARGA ROKOK DINAIKKAN SECARA MELAMPAU SEBANYAK RM3.20, DARI RM13.80 KEPADA RM17.00. KENAIKAN TERTINGGI INI TIDAK MASOK AKAL, TIDAK PERNAH BERLAKU DI DLM MANA2 PIMPINAN UMNO/BN SEBELUM INI.

TERIMA KASIH KPD KERAJAAN NAJIB, KERANA KERAJAAN NAJIB SUDAH TIADA IDEA UNTUK MENJANA PENDAPATAN NEGARA.

DI SINI DAN DI MANA-MANA PON, TIDAK ADA LAGI PENGUNDI/PEMINAT/PENYOKONG UMNO/BN.

JUMPA LAGI DI PRU-14.

SEKIAN TERIMA KASIH.

 
Blogger Templates