Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, December 16, 2015

GABUNGAN KETUA-KETUA CAWANGAN KAWASAN KALAH PILIHANRAYA DESAK NAJIB LETAK JAWATAN!!!



Ini namanya penyakit...

Penyakit enggan bermuhasabah dan menyedarkan diri.

Penyakit yang sibuk nak menyalahkan orang lain tetapi tidak sedar bahawa segala masalah berlaku kerana diri sendiri yang gagal.

Pergilah ke mana-mana.... dari hujung Padang Besar sehinggalah ke Lahad Datu, berapa kerat ketua-ketua Cawangan UMNO yang benar-benar tahu masalah yang berlaku di Cawangan mereka, berbanding cerita-cerita tentang perebutan dan konspirasi sesama sendiri.

Kemelut yang melanda UMNO kesan daripada pembelaan ke atas taukeh-taukeh konsesi, menyebabkan sebilangan Ketua-Ketua Cawangan mengambil kesempatan untuk menunjukkan mereka mempunyai nilai tambah yang sangat hebat.

Justeru Gabungan Ketua-Ketua Cawangan Malaysia telah ditubuhkan. Dan matlamat mereka adalah untuk mendesak Najib Abdul Razak meletakkan jawatan daripada menjadi Presiden UMNO dan Perdana Menteri Malaysia. Alasannya, Najib Abdul Razak perlu meletakkan jawatan bagi mengelakkan UMNO dan Barisan Nasional kalah teruk ada PRU akan datang. (BACA DI SINI)

Namun sesuatu yang menarik ialah, hampir kesemua Ketua-Ketua Cawangan yang menganggotai gerakan menggulingkan Najib Abdul Razak itu datangnya daripada DUN dan Parlimen yang kalah teruk (3-0).

Sudahlah tidak mampu membantu parti dalam dua PRU, nampaknya kali ini mereka cuba mencari jalan pintas untuk mengelakkan masing-masing daripada bertanggungjawab ke atas kelemahan dan kekalahan parti dalam pilihanraya.

Tak payahlah sibuk nak menggambarkan diri sebagai suci sesuci-sucinya. Perhatikan setiap wajah yang begitu bersemangat mewujudkan pergerakan dalam pergerakan sekarang ini. Mereka sama ada kalah pada pemilihan parti atau pun tidak terpilih sebagai calon pada PRU. Namun kesamaan bagi mereka semua adalah, mereka datangnya daripada kawasan-kawasan bermasalah yang bukan sahaja kalah teruk kepada pembangkang, tetapi juga Kawasan-Kawasan atau Bahagian-Bahagian yang sentiasa bermasalah tetapi banyak permintaan serta tuntutan.


Agak aneh memandangkan mereka yang sepatutnya berasa malu kerana menjadi ketua di kawasan kalah, sekarang ini membuat tuntutan yang bukan-bukan. Mereka tidak melihat atau sedar atau mengambil maklum untuk mengatasi kekalahan di DUN-DUN atau Parlimen masing-masing, tetapi juga lebih sibuk menyalahkan pihak lain.

Rakyat tidak bodoh. Apakah DAP dan PKR jauh lebih baik berbanding UMNO-BN sehingga membolehkan mereka menang di kawasan yang dahulunya merupakan kubu kuat UMNO-BN atau kerana para pengundi sebenarnya sangat bosan dengan orang-orang UMNO di Bahagian dan Cawangan masing-masing?

Kalau nak mudah, salahkan sahaja Najib Abdul Razak sepertimana yang dilakukan oleh para pemimpin DAP dan PKR yang cuba melindungi kelemahan mereka menjalankan tanggungjawab sebagai wakil rakyat!!!


6 comments:

Anonymous said...

Mesti rancangan pondan pkr si fizi pukimak tu.
Nanti yang hadir nak nampak ramai adalah anjing2 pkr san PANtat.

jgn jadi bodoh!!! said...

hahaha..next artikel sampah

Anonymous said...

Kepercayaan rakyat pd umno masih kuat tetapi tidak kpd najib....najib bnyk isu x dia sendiri x jawab dgn jelas....nmpk ada sesuatu yg disembunyikan...

rakyat zaman skrg pndai menilai bkn jadi pak turut....

#najib undur...umno semakin dihormati.

UTurn said...

najib banyak isu atau sengaja dibanyakkan oleh org yg sakit hati pd beliau?
kalau ikutkan index masalah dan penyelewengan menang pd mantan PM mamak.. madey.. seterusnya Nuar ketom.. najib baru disabit dgn 2 isu..itupun bukti sampai skrg tk keluar2..sudah 3 tahun.. upah mcm2 manusia jin syaitan iblis, penyamun semua diupah utk ckp Najib salah.. sampai skrg pun FBI tak tahan Najib..

cm na nie? Madey.. u punye planning failed how many times arr??

Gabenor johor said...

yang datang 80 lelaki 20 perempuan..program buat dlm restoran..30% yg dpt cuma nk melantak makan aje sbb mkn free hahahah

Anonymous said...

Hahaha..bahasa ko yg sampah

 
Blogger Templates