Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, December 11, 2015

NAJIB SAHIH NAIKKAN DARAH PIHAK TERTENTU APABILA KONTRAK BINA LANDASAN BERKEMBAR ELEKTRIK GEMAS-JOHOR BAHRU DISERAHKAN KEPADA SYARIKAT CHINA BUKANNYA TOKEY CINA KONSESI!!!



Berita dan perkembangan ini sudah tentu tidak akan menyenangkan hati para taukeh konsesi yang sebelum ini menikmati apa-apa sahaja kontrak besar Kerajaan.

Sekaligus menunjukkan betapa degilnya Najib Abdul Razak apabila enggan tunduk kepada kemahuan dan tekanan daripada taukeh-taukeh konsesi tersebut yang berselindung di belakang bekas pemimpin negara seperti Tun Dr. Mahathir.

Menteri Pengangkutan, Liow Tiong Lai hari ini mengesahkan bahawa projek landasan berkembar keretapi elektrik telah diberikan kepada operasi keretapi kebangsaan China, China Railway. Projek tersebut dijangka akan siap menjelang 2020 sekaligus melengkapkan jajaran landasan berkembar dari Padang Besar ke Johor Bahru.

Menurut Liow lagi, jajaran landasan keretapi tersebut merangkumi jarak sejauh 1,641.4 kilometer di mana 46% daripadanya dibina untuk landasan berkembar elektrik.

Jarak tersebut akan disambung sehingga 58% apabila projek landasan berkembar elektrik Gemas-Johor Bahru disiapkan.

Berbanding anggaran kos asalnya adalah RM8 bilion, kos terbaru lebih rendah iaitu RM7.13 bilion.

Landasan sejauh 197 kilometer membolehkan keretapi meluncur pada kelajuan 160 kilometer sejam, dengan had kelajuan operasi adalah 140 kilometer sejam.

Melalak lagilah taukeh-taukeh yang melihat peluang mereka untuk mencengkam rakyat Malaysia, semakin dilonggarkan oleh Najib Abdul Razak. Apa pulalah isu 'penyelewengan dan skandal' Najib yang akan ditimbulkan selepas ini ekoran kegagalan taukeh-taukeh konsesi memperolehi projek besar bernilai tinggi itu?

Apa akal Lim Kit Siang, Lim Guang dan DAP berdasarkan kepada situasi ini...

Perlu diingat, kegagalan taukeh-taukeh konsesi memperolehi kontrak-kontrak kerajaan, akan membuatkan DAP jatuh miskin. (BULETIN 247)


7 comments:

Anonymous said...

Jatuh miskin? Dap? Wow no wunder many of the cybertroopers are commenting from the cold storage nowadays.

Anonymous said...

Railway China?.. Habislah jadi macam Monrail Negeri Melaka yang dibuat oleh China..

Unknown said...

Kalau gitu bagusla

Anonymous said...

bagi kat tokeh cina duit pusing dalam negara. bagi kat negara china duit mengalir keluar negara. orang playsafe kaki ampu keliling dunia sebab memang begitu sikapnya. suatu hari semuanya boleh tergadai sebab nak bodek negara besar.

Anonymous said...

Nak Tanya kot2 PM Najib akan batalkan kontrak projek internet sekolah "1BestariNet" dari YTL yang selama ini menipu dan membohong dalam memenohi speksifikasi projek tersebut. Bagaimana pula dengan penyimpanan pangkalan data profil murid dan ibu bapa? Di mana disimpan dipremis YTL atau premis kerajaan? Tolong tengok2 sikit.

Anonymous said...

wah takut gak...orang cina pegang data-data perihal orang Melayu dan muslim maka habis maklumat diri dan keluarga islam diketahui....ni serampang dua mata ni....dapat tahu jumlah pendapatan,akaun bank dll....tlg tgk ...kita dah dedah segala-galanya .

Anonymous said...

Bodoh
Bodoh
Bodoh
Dah nak buat macam mana
Lahir with silver spoon in a^*#@#
We have no control over them during construction. Suka2 dia orang je. If award kat Jap co ok.

 
Blogger Templates