Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, January 11, 2016

HEBAT CARA ANANDA KRISHNAN BERNIAGA SAMPAI BOLEH BELI HARTANAH SELUAS DUA KALI GANDA SUBANG JAYA DI AUSTRALIA!!!



Rakyat Malaysia rata-rata mengenali Ananda Krishnan, kalau tidak pun tahu tentang salah satu produknya yang paling terkenal, ASTRO atau MAXIS. Tetapi tidak ramai yang dapat melihat, bertemu atau mendengar khabar Ananda Krishnan kerana dia sangat jarang berada di khalayak ramai di Malaysia. Malah tidak banyak yang mengetahui tentang kekayaan sebenar Ananda Krishnan yang merupakan orang kedua terkaya di Malaysia, yang muncul dan mendapat pelbagai projek mewah pada zaman pentadbiran Tun Dr. Mahathir.

Ananda Krishnan kembali diperkatakan ekoran cubaan 1MDB untuk mengambilalih salah sebuah IPP miliknya yang kemudian, dijadikan hujah kononnya, 1MDB terpaksa meminjam RM2 bilion daripada Ananda Krishnan untuk tujuan tersebut. Malah golongan yang tidak bersetuju 1MDB mengambilalih IPP yang telah diberikan kepada Ananda Krishnan oleh pentadbiran Mahathir, beranggapan dan menjaja cerita kononnya 1MDB telah membeli IPP tersebut pada harga yang lebih tinggi sedangkan ianya sudah tamat tempoh dan hanya berstatus besi buruk.

Malaysia Today telah mendedahkan sesuatu yang amat menarik tentang Ananda Krishnan, salah seorang anak emas Tun Dr. Mahathir yang sentiasa dipertahankan oleh bekas Perdana Menteri itu dalam apa juga keadaan termasuklah perlindungan kepada pemonopolian ASTRO selaku stesen televisyen berbayar di negara ini.

Menurut Forbes, nilai kekayaan bersih Ananda dianggarkan bernilai RM44 bilion pada Mei 2015 dan dia merupakan orang keenam terkaya di Asia.

Terkenal kerana memiliki kediaman bernilai puluhan juta dollar di atas sebidang tanah seluas 1,800 hektar berhampiran dengan Scone, lebih kurang 330 kilometer dari Sydney, Australia dan pernah memenangi Anugerah Tahunan Housing Industry Association Hunter Home 2006.

Juga terkenal kerana memiliki pesawat Gulfstream IV yang dikatakan, dikongsi dengan Dr. Mahathir dan juga dikatakan turut dimiliki dan dibayar sebahagiannya oleh Petronas.

Ramai yang tahu tentang pembabitan langsung Tun Dr. Mahathir dalam menjadikan Ananda Krishnan sekay sekarang, dan 'lembu' yang diperah susunya untuk tujuan tersebut adalah Petronas. Cuma ramai yang tidak tahu, Ananda telah memindahkan beberapa bilion ringgit daripada kekayaannya ke India untuk membiayai projek-projek kaburnya.

Disebabkan projek-projeknya itulah, Ananda berhadapan dengan masalah undang-undang di India. Kerajaan India mahu menangkap dan mendakwanya, dan besar kemungkinan mahu melihatnya berada di penjara. Satu-satunya manusia yang boleh menyelamatkannya daripada masalah itu adalah Perdana Menteri Malaysia, Najib Abdul Razak, bukannya Tun Dr. Mahathir.

Justeru, itu dikatakan antara punca utama Ananda memberikan pinjaman RM2 bilion setahun lalu kepada 1MDB walaupun ditentang keras oleh Tun Dr. Mahathir. Ananda sebenarnya tidak punya banyak pilihan untuk menyelamatkan dirinya sendiri kecuali menerusi Najib Abdul Razak.

Ada pihak yang berkata, Dr. Mahathir sekadar bermain wayang dan berpura-pura yang dia tidak gembira dengan tindakan Ananda memberikan pinjaman sebanyak RM2 bilion kepada 1MDB. Apatah lagi, Ananda tidak akan pernah melakukan apa-apa yang tidak digemari oleh Dr. Mahathir, terutama sekali dalam bab 'menyelamatkan' 1MDB. Tetapi Dr. Mahathir juga tidak mampu membantu Ananda daripada mengelak diekstradisi ke India dan diperosokkan ke dalam penjara.

BACA SETERUSNYA DI SINI TERUTAMA MEMBABITKAN SKANDAL ANANDA DI INDIA




11 comments:

Anonymous said...

Bermakna benarlah Ananda beri pinjam kepada 1MDB sebanyak RM 2 bilion walapun sebelum ini Najib, kuncu-kuncu termasuklah tukang jawab bayaran menyatakan wang itu bukan pinjaman dari Ananda, tetapi Tanjong Plc beli semula ekuiti dalam Powertek Holding, entah apalah yang makin mengarut dengan isu Najib dan 1MDB ni, makin haru biru, sekejap begini, sekejap begitu, ini membuktikan Najib dan kuncu-kuncu banyak sangat berbohong kepada rakyat selama ini, sebab tu banyak sangat kenyataan dari mereka yang bercanggah antara satu sama lain.

Sedaralah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Abu Bakar

Anonymous said...

Hantar keling kembar maddey ni balik India! Ekstradisi dan humban dalam penjara di sana!
Maddey dan kroni2 maddey tidak boleh terus menerus berlagak macam Tanah Melayu ni kepala bapak maddey yang punya!

salleh said...

Semua diatas tu adalah cerita tanpa bukti nyata. Knp skrg ni makin galak nk timbulkn cerita psl drM dan kroni2 dia. Adakah dgn mendedahkn atau membuat cerita psl drM dan kroni dia akan menyelesaikn dan menjwb isu 1MDB dan 2.6b? Sya rasa tidak. Kita majoriti rakyat malaysia nk jawapan utk isu 1MDB dan 2.6 b, bkn mengalihkn isu kpd pentadbiran dahulu yg tiada kena mengena dgn isu skrg.

Anonymous said...

Mcm baca cerpen pulak...hahahha

Anonymous said...

ini semua 'sembang saja' drama minggu ini.

Anonymous said...

Kronisme bukanlah melokal sifatnya malah melata lata seantero dunia. Ada yang jelas, ada yang tersembunyi dan ada yang kabur.

Apapun kategorinya, carilah kroni yang pandai berterima kasih atau sekurang kurangnya sedar bahawa setiap bantuan yang diberi ada penghujungnya.

Anonymous said...

Buat baik biar ada batasnya. Dan buat baik biarlah menyeluruh yakni usah terlalu tertumpu dan terfokus pada satu titik yang kecil. Ingat, NEP pun ada tarikh luputnya.

Anonymous said...

Perjuangan abata la pulak. Macam2 ye

Anonymous said...

A Ba Ta pungkok pak hang

Anonymous said...

PEMAKAN DEDAK TAN TIN TUN. DAH GEMOK GEMOK LA NI.

Anonymous said...

Kekayaan bersih 44B..
Lepas sekian lama monopoli bisnes tv satelit dan maxis sebelumnya, serta bantuan mamak..

1mdb bape taun je dh kumpul hutang 42B..

 
Blogger Templates