Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, January 4, 2016

LAGI KISAH SIHIR YANG MENYUSAHKAN DAN MENGANCAM KESELAMATAN NEGARA!!!



Orang pertama yang bawa cerita kononnya Rosmah Mansor suka main bomoh dan sihir adalah Chegu Bard. Habis diusung kameraman dan segala macam pembiak fitnah masuk kampung, mencari sasaran yang boleh menimbulkan kepercayaan bahawa isteri Perdana Menteri itu sememangnya sukakan bomoh.

Selepas itu, masyhurlah fitnah tersebut sekalipun sehingga kini tiada sebarang bukti yang ditampilkan oleh orang yang menuduh sebaliknya hanya lisannya semata-mata. Malah saksi-saksi yang menjadi sandarannya pun tidak mampu dijadikan bahan bukti di mahkamah. Tuduhan itu juga tidak dipanjangkan ke mahkamah walaupun terdapat peruntukan tentang amalan sihir dalam Undang-Undang Syariah sepertimana yang terdapat dalam Seksyen 8 Enakmen Jenayah Syariah Pahang Bil.3, 1992; EJNS, bil.4, 1992, Seksyen 52; EKSM bil.6, Seksyen 69.

Hari ini, Netizen rata-rata mengkritik satu tuduhan liar dan jahat malah langsung tidak masuk akal yang dilemparkan oleh seorang yang bergelar negarawan terhadap isteri Perdana Menteri itu memandangkan suatu ketika dahulu, dia merupakan orang yang paling kuat mengeji air jampi Haron Din.



Bagaimanapun, di Facebook, seorang pengguna telah memuatnaikkan keluhan tentang perbuatan jahat seorang imigran yang telah diupahnya untuk mengubahsuai rumahnya, tetapi imigran dari Indonesia itu dikatakan telah mengenakan sihir ke atas anak daranya yang berusia 18 tahun.

Minyak dagu yang dicalitkan oleh imigran tersebut telah menyebabkan anak perempuannya jadi tidak keruan dan seolah-olah hilang fikiran kerana asyik memanggil-manggil nama imigran tersebut.


Usaha-usaha untuk memulihkan anak perempuannya yang telah terkena sihir itu, telah dilakukan namun semuanya gagal.

Justeru, si bapa telah meminta bantuan daripada Netizen untuk mengusahakan pemulihan ke atas anaknya.

Zaman sudah moden, tetapi semakin moden, semakin mundurlah pemikiran sesetengah daripada kita.


1 comment:

Anonymous said...

Adakah mempercayai adenya Sihir itu menjadi mundur ... sedangkan didalam Al Quran ade menyatakannya...

 
Blogger Templates