Tuesday, January 5, 2016

MARA DIGITAL MALL BENAR-BENAR MEREBUS HATI DAN EGO PUAK-PUAK DAP DAN PENYOKONG MEREKA!!!



Tempoh tiga bulan MARA Digital Mall di Jalan Tunku Abdul Rahman/Jalan Raja Laut ditutup telah pun berlalu. Tidak seperti yang dijangkakan, pusat membeli-belah barangan komunikasi yang diwujudkan selepas tragedi Low Yatt Plaza tiada sebarang tanda-tanda akan ditutup, ditambah pula dengan bantuan dan sokongan daripada Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW) yang diterajui oleh Ismail Sabri.

Ketika pengumuman bahawa akan diwujudkan sebuah panel di mana barangan akan melalui entiti tersebut sebelum dijual bagi memastikan ketulenannya, maka bersuaralah para pemimpin DAP dan penyokong mereka yang menyamar sebagai penyokong UMNO tetapi sentiasa memberikan maklumat yang salah kepada masyarakat serta pembacanya.


Yang menariknya, bekas pendatang yang kemudiannya mendapat keistimewaan sehingga dibolehkan menjadi Ahli Parlimen turut mempertikaikan kewujudan MARA Digital Mall yang diperuntukkan untuk Bumiputera sambil menimbulkan isu-isu perkauman.

Mereka terlupa bahawa MARA Digital Mall itu terletak di bangunan MARA. MARA diwujudkan untuk memajukan orang Melayu dan Bumiputera Malaysia. Dan MARA sekalipun untuk Melayu-Bumiputera, turut mengambil kira matlamat penubuhannya yang bertepatan dengan Perlembagaan Pesekutuan.

Hannah Yeoh, Ahli Parlimen Subang turut mempertikaikan perlantikan sebuah agen tunggal yang akan memastikan barangan yang dijual di MARA Digital Mall adalah barangan tulen. Teresa Kok juga nampaknya tidak berpuas hati. Beberapa pemimpin DAP lain yang sebelum ini begitu kuat kecinaan mereka, turut memperkecil-kecilkan penubuhan pusat membeli-belah tersebut.


Kalau hendak diharapkan sokongan daripada puak-puak itu, jangan haraplah kerana mereka sangat-sangat menjaga kepentingan kaum mereka. Mereka akan menggunakan isu perkauman untuk menunjukkan bahawa penubuhan MARA Digital Mall sebagai tidak selayaknya ada di negara ini.

Perasaan sakit hati itu semakin bertambah-tambah apabila Ismail Sabri mengumumkan penubuhan dua lagi MARA Digital Mall di Shah Alam dan di sebuah tempat lain. Persepsi buruk terus diberikan dengan kerjasama seorang 'MAMAK' yang kecewa kerana gagal memperolehi projek IPP dengan kerajaan Malaysia.

Digital Mall MARA memerlukan sokongan dan dokongan. Inilah masanya untuk menunjukkan siapa yang mempunyai kuasa beli yang lebih besar. Kalau kuasa beli tidak besar, para pemimpin DAP tidakan akan riuh rendah seperti sekarang.

Yang pasti, mereka amat bimbang para penyokong mereka yang sudah lama menghirup darah rakyat Malaysia dengan pelbagai barangan tiruan dan penipuan dalam perniagaan, perlahan-lahan ketinggalan dengan penubuhan MARA Digital Mall.


6 comments:

azman abdul hamid said...

Tahniah Dato Seri Ismail Sabri. Setakat ni inilah satu-satunya Pemimpin UMNO yg aku lihat memperjuangkan nasib peniaga2 Melayu. Tubuhkan banyak lagi pusat perniagaan seperi MARA Digital untuk membantu pelanggan2 Nelayu supaya tidak di tipu oleh peniaga2 Cina penipu dan haram jadah tu. Mertabatkan peniaga2 Melayu. Kepada Pemimpin UMNO yg lain kami tengah lihat kelakuan engkau orang. Kalau engkau orang masih takut deiat irang Ciba engkau orang tunggulah waktu pemilihan UMNO yg akan datang. Jgn mimpi engkau org boleh duduk jawatan MKT yg akan datang. Dato Seri Ismail Sabri teruskan perjuangan mengangkat Mertabat Mekayu tidak seperti pemimpin UMNO yg lain. kecut telor.

Anonymous said...

Semua pihak terlibat harus bekerja dua kali lebih kuat kalau mahukan usaha ini tidak hangat hangat tahi bintang.

Selebihnya gunakanlah semua sumber, kontak dan kepakaran yang di miliki Mara untuk memastikan semuanya berjalan lancar.

Akhirul kalam, jadikan hasad dengki dan rent skiing artifak muzeum kalau mahukan usaha ini mencatat sejarah.

Anonymous said...

Semoga Allah memanjangkan umur dan jawatan YB. Amin...

Anonymous said...

Aku pun hanya akan membeli alat gadget dari Mara Digital.

Cina sekarang kurang ajar dan biadap sebab mereka ingat kuasa ekonomi dah di dalam tangan mereka....tetapi Melayu tak sepatutnya sentiasa tunduk dan dihina oleh puak2 anti Melayu dan Anti Islam tu.

Anonymous said...

Alhamdulillah. Sblm akulelap dapat aku tgk melayu yg berjiwa islam dan bangsa...AllahuAkbar.

Anonymous said...

Bodoh org ampang undi indon jadi wakil rakyat. apa , dah mati semua ke anak jati ampang yg benar2 layak jadi YB ? indon kalau suruh cuci jamban dia reti la. jadi yb dia tahu apa. merapu je mcm org gila.

top