Thursday, January 28, 2016

NETIZEN DAN PORTAL DEDAHKAN GURU CEMERLANG DI JOHOR ZAHIRKAN CITA-CITA NAK BOM, KERAT KAKI TANGAN DAN BUNUH PERDANA MENTERI MALAYSIA!!!



Selepas seorang wanita yang merupakan isteri kedua pegawai kanan SPRM didedahkan oleh Netizen menggelupur dan terpaksa berhelah kononnya akaun Facebooknya telah digodam dan digunakan oleh pihak lain menyiarkan pelbagai fitnah dan hasutan, sekali lagi warga Netizen mendedahkan tentang perilaku seorang guru wanita yang mengungkapkan kata-kata subversif berorientasikan jenayah.

Guru wanita berkenaan yang dikatakan pernah menerima anugerah Guru Cemerlang dan dikatakan masih bertugas sebagai seorang guru di Sekolah Kebangsaan Pasir Gudang 4. Guru berkenaan berasal dari Kelantan, berdaftar sebagai seorang pengundi di lokaliti Padang Kala, DUN Melor dan Parlimen Ketereh.

Dalam postingnya yang amat menarik perhatian di Facebook, guru wanita yang berusia 36 tahun itu menyiarkan sekeping gambar kenderaan yang dinaiki oleh Perdana Menteri Malaysia yang baru sahaja keluar dari pekarangan Istana Negara dan digiring oleh beberapa orang anggota polis trafik.

Katanya, “Huk aloh dia ni… nk kalah kt semua negeri kot…naik DAP esok mula2 skali bom jer dia ni ya… kalau naik PAS potong kaki tangan pastu hukum bunuh jer..mmg hukuman kt dunia lag itulah yang selayaknya.”

Kenyataannya itu mendapat kecaman daripada warga Netizen yang menyifatkan wanita itu tersangat biadap dan sengaja mengundang natijah tindakan undang-undang ke atasnya. Malah ada yang beranggapan, wanita tersebut sedang mencabar undang-undang terutama yang berkaitan dengan Seksyen 233, Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.... TERUSKAN BACAAN DI SINI


8 comments:

Anonymous said...

Cm ni pun boleh jadi cikgu ka? bodoh.. taktahu ke media sosial ni semua orang boleh baca.

Anonymous said...

Kementerian boleh siasat dan menghukum guru tersebut tetapi ia tidak akan mengubah pandangan lain2 penjawat awam dan rakyat terhadap Najib. Ramai yg diluar sana bersependapat dgn guru tersebut tetapi memilih untuk berdiam diri Dan hanya meluahkannya dikertas undi. Diketika itu semuanya sudah terlambat buat Umno Dan BN. Tanganilah punca sesuatu masaalah itu. Dalam hal ini puncanya adalah kegagalan Najib Dan 1MDBnya.

Anonymous said...

TAK LAMA LA TU,ESOK LUSA MASOK PET SEJOK LA.ITU JAM NANGIS TAK BERLAGU.

Anonymous said...

Cikgu ni macam samsing mengugut dan menghasut. Polis patut bertindak segera ternadap cikgu ni.

Anonymous said...

Memang benar..kakitangan awam yg lain jarang kita dengar diambil tindakan tatatertib...Kalau ini berlaku kepada pasukan beruniform cepat pula...KENAPA YA..

Anonymous said...

Netizen dah dedahkan siapa wanita tak sayang kerja ni. So, PPD mersing, JPN Johor dan KPM apa lagi. Selesaikan kerja anda semua. Jgn pulak nk jadi barua kpd manusia yg menjadi peransang jenayah spt cikgu ni. Aku bagi cadangan utk tindakan yg paling minimum. Jika siasatan memang sahih itu kerja si cikgu tu, buang je kerja dia. Ini bukan soal kejam ke zalim. Ini soal integriti, adab guru dan pengkhianat. Jika tak suka kpd kerajaan, ubah la melalui pilihanraya. Bukan hasut utk dibom, dipotong kaki tangan dan dibunuh. Silalah bertindak ye kpd yg berkaitan, jangan jadi BARUA pulak!!!

Anonymous said...

biarkan jer lah dap memerintah.....kita melayu ikut jer lah
sokong dap!
saya tuntut najib bagi peluang cina memerintah pulak....xde lah arab saudi nak bagi derma.

Anonymous said...

90 peratus guru kat m'sia ni, sokong pembangkang.

top