Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, January 4, 2016

PELAJAR MELAYU GAY DAN ATHEIST DI WINNIPEG, KANADA BERJAYA DAPAT DERMA UNTUK TERUSKAN PENGAJIANNYA!!!

Barangkali inilah yang diperjuangkan dan menjadi matlamat utama G25 yang bukan main berforum menghentam amalan syariah di Malaysia.

Dari Kanada, seorang budak Melayu asal Malaysia membuat kutipan derma dalam talian untuk meneruskan pelajaran.



Budak Melayu asal Malaysia... itu bukan luar biasa. Tetapi dalam kes ini, luar biasanya dia adalah, dia seorang GAY dan PENGANUT FAHAMAN ATHEIST.

Kononnya, kerana fahaman dan amalannya itu, dia telah dibuang oleh keluarga. Justeru, kaum sejenisnya mengumpulkan derma di atas talian bagi dia meneruskan pelajaran di Universiti Winnipeg, Kanada sekaligus membolehkan dia terus tinggal di Kanada.

Dalam laman GoFundMe, budak lelaki berkenaan, Hazim Ismail menulis, disebabkan dia adalah seorang gay dan atheist, dia telah dibuang oleh keluarga dan perbelanjaan pengajiannya juga telah dihentikan.

Bagi membolehkan dia terus tinggal di Kanada dan mengekalkan status imigresennya, kata gay Melayu tersebut, dia perlu menduduki tiga kelas bagi setiap penggal.

Difahamkan, pelajar di bidang psikologi itu telah berjaya memperolehi $5,000 bagi membolehkan dia membayar jumlah minimum untuk meneruskan pengajiannya di universiti berkenaan. Menurutnya, dia terhutang budi kepada masyarakat Winnipeg yang menyokongnya.

Universiti Winnipeg turut mengeluarkan kenyataan yang berbunyi:

"Hazim memiliki keberanian dan kepintaran, justeru kami berbangga dengan kehadirannya sebagai pelajar kami. Kami akan memantau kempen GoFundMe dan kami akan memastikan yang dia mampu menyempurnakan pengajian musim sejuknya."

Menurut Hazi, dia masih tidak memikirkan tentang masa hadapannya, sebaliknya memutuskan untuk memberi tumpuan kepada pengajiannya.

SUMBER


3 comments:

Anonymous said...

harap-harap pelarian dari timur tengah yang kesempitan wang tetapi bertekad untuk belajar di sana akan mendapat layanan yang sama.

Anonymous said...

Kalau ada manusia2 yg diluar tabii memang orang Eropah biasanya akan taja juta2..

Manusia begini ialah modal keKACAUAN sosial..

Paderi gay, muslimah main bontot, imam wanita makhluk2 yg akan menerima dana kacau ini,

Termasuklah bakal PM Jubor.

Dapigs pun ada juga twrima dana.

Orang2 eropah sukal MODAL2 begini untuk membuat kekacauan di negara2 yg mereka mahu jajah..

Anonymous said...

Tanya mat sabu dan PAN.....PAS pun kena tanya nihhh dan klu tanya PKR sah dia kena tolon bantu pengajian...maklum la budak gay dan athies tu seiras dan seirama dng aljuboori dan pluralismanya

 
Blogger Templates