Sunday, January 10, 2016

PELAJAR UNIVERSITI PECAH USUS KERANA TAHAN LAPAR... LAPORAN SENSASI BERLEBIHAN WARTAWAN JADI PUNCANYA!!!


Satu Malaysia kecoh apabila seorang pelajar UKM mengadu mengikat perut kerana tak makan. Kisah ini bertambah menarik apabila ada pula neitezen "yang berbakat besar" menjadi wartawan fitnah menceritakan pula usus pelajar ini pecah akibat kekejaman dan kezaliman kerajaan. Ada juga menambah boleh terburai usus perutnya jika sehari lagi pelajar tersebut tidak diberi makan oleh kerajaan.

Memang sudah menjadi bakat semulajadi agaknya, sebilangan rakyat Malaysia mampu mengarang "novel fitnah" dengan hanya mendapat informasi seringkas sebaris ayat bagi menempah tiket ke neraka. Wal hal, pelajar ini hanya mengadu sakit perut kerana menghidapi gastrik sejak tingkatan satu lagi.


Mudah-mudahan "Wartawan Fitnah" bertaubat dan kembali ke pangkal jalan. Tahniah kepada Saudara Faizal Daud dan team serta KPT mengambil inisiatif untuk mendapatkan kebenaran serta membantu pelajar ini.



7 comments:

Anonymous said...

Kalau membabit pelarian Arab yang tersangkut di tengah lautan, cerita pecah perut mungkin dapat sambutan.

Anonymous said...

Kalau ada insan yang benar2 susah, dan kalau di promosikan insan berkenaan kepada umum hinggakan insan tadi mendapat perhatian, ia adalah promosi yang berbaloi.

Tetapi kalau insan yang tak berapa susah di promosikan, insan tadi akan dapat perhatian tetapi promosi sebegini mungkin menafikan insan yang lebih susah dari mendapat perhatian.

Anonymous said...

KESUSAHAN PELAJAR INI BUKANNYE PERKARA BARU AKIBAT DARI TINDAKAN KERAJAAN YANG MENKHIANATI RAKYAT KESELURUHANNYE.IA SUDAH LAMA BERLAKU CUMA IA TIDAK DIWAWARKAN SEBEGINI RUPA.PEMINPIN PENGKHIANAT LAKHANTULLAH MACAM IDRIS YUSOF INI MENCARI PELUANG INI UNTUK MENJADI WIRA ATAU PUN PEMBELA DIMATA KATA RAKYAT KONONYE IA MENGAMBIL BERTINDAK.PERKARA INI SUDAH LAMA BERLAKU SETELAH PEMINPIN KERAJAAN LAKHANATULLAH INI MEEMBUAT UNIVERSITY INI SEBAGAI PLATFORM MUDAH UNTUK MENDAPAT DANA DARI RAKYAT DAN KEMUDIAN NYE MEREKA SAPU.PEMINPIN PENGKHIANAT INI LEBIH SANDIWARA NYE SEKIRANYE ADA CERTA CERTA SEBEGINI RUPA AKAN KELUAR.PADA RAKYAT MALAYSIA SAMA SAMA LAH KITA DOAKAN DOAKAN PEMINPIN PENGKHIANAT INI DILAKHATI OLEH ALLLAH DIRI MEREKA,ANAK BINI MEREKA ,ZURIAT SERTA KETURUNAN MEREKA

Anonymous said...

pemimpin laknat...kalau ko laknat sebab mulut celupat bagaimana? macamana ko ngan ketutunan. masuk syurga?
semoga Allah mengampunkan ko.

INSAN SEDERHANA said...

MAHASISWA KELAPARAN....?????????
TAPI... MASIH MAMPU PAKAI I-PHONE 6...???
MASIH MAMPU MAKAN KAT MC DONALD...KFC..PIZZA....????
MASIH MAMPU BELI PAKAI BERJENAMA....????
KALAU DULU KAMI TANPA BIASISWA...TANPA PTPTN......TAPI MASIH MAMPU BERDIKARI.......
SO...TEPUK DADA...TANYA IMAN......
YG JADI NASI TAMBAH DAN LAUK FITNAH.......ISHTIFAR BYK2....

Anonymous said...

kekadang heran dengan budak2 ni. dapat pinjaman tak mau beringat dan berjimat. duit pinjaman untuk belajar. bukan untuk berjoli dan bagi mak bapak.
ini pengalaman saya. saya ketika itu ada dua orang anak belajar di ipta. seorang dikolej dan seorang sekolah menengah. pendapatan saya bukan banyak kerana saya penerima pencen elat. tinggal pulak kat bandar. alhamdulillah kedua orang anak saya tamat sampai degree walau dengan serba kekurangan. alhamdulillah syukur. walau betapa saya susah bagaimanapun saya tidak pernah memberitahu anak. kalau bolih saya tidak mahu mengganggu pelajaran mereka.
disini saya tertanya2 bagaimana mereka ini begitu kelaparan hingga bolih pecah perut kerana kelaparan. teruk sangat ke negara ini...lebih teruk dari sesetengah negara afrika? ini mungkin mereka lebih dulukan h/phone mahal dan perkara2 yang tidak perlu.
ini pendapat saya. orang lain mungkin berbeza...

Roland Justine Moinson said...

banyak yg komen sini banyak org belah sana …

negeri yg sekarang dah tak menyumbangkan apa apa lagi untuk malaysia

hanya menyumbangkan masalah sahaja

menyusahkan satu malaysia saja

sudah berapa banyak duit kerajaan malaysia habis semata mata nak jaga negeri korang tu

daripada diserang tentera sulu

syukur la skit…

tapi banyak org di sana masih perasan dia lah punca kekayaan negera malaysia

mereka ada cakap kalau takda negeri2 mereka semenanjung malaysia merempat

hahahaha bodoh betul pemikiran mereka…

adakah mereka memang ada genetik binatang org hutan dlm diri mereka?

harga minyak dunia sekarang dah jatuh teruk

minyak sekarang umpama dah takda nilai dah sekarang

mengikut ramalan pakar harga minyak dunia tahun depan berkemungkinan besar akan jatuh

pada kadar 15 dollar se tong

jadi dgn harga minyak murah sebegitu penting lagikah negeri2 korang tu untuk

semenanjung?

sekarang korang wujud hanya menyusahkan semenanjung saja

korang tu dapat kemerdekaan pun sebab bergabung dgn semenanjung

kalau tak adanya semenanjung korang tu sampai sekarang pun mungkin tak merdeka lagi

sedar la diri tu skit…

korang tu menumpang saja atas kejaayaan semenanjung malaysia

korang tu ada apa selain minyak ..ladang2 kelapa sawit banyak la…

negeri korang tu negeri pertanian je

bukan negeri perindustrian seperti kebanyakkan negeri2 di semenanjung malaysia

sedar la skit korang tu mundur sebab negeri korang tu negeri miskin negeri pertanian

bukan sebab semenanjung rampas kekayaan negeri korang

sedar la sabah tu hanyalah sebuah negeri… bukanlah sebuah negara

negara apa? tapi korang org belah sabah dan sarawak tak habis2 mengaku negeri korang

tu adalah sebuah negera

aku nak tanya la kalau negeri sabah dan sarawak tu adalah sebuah negara siapa kerajaan

yg mentadbir negara korang tu sebelum bergabung dgn malaysia?

kerajaan org hutan ka? korang ada raja ka? korang ada sultan ka?

tanah sarawak pun sebenarnya milik brunei bukan bilik korang org yg duduk dlm hutan

tanah sabah pun sama

tanah sabah tu sah sah tanah milik kesultanan sulu bukan milik korang org2 yg duduk

dlm hutan cam binatang tu …tamadun pun tak ada…

langsung tak seperti negara2 di semenanjung malaysia sebelum negara2 tu semua

bergabung jadi malaya

semuanya ada tamadun tersendiri …ada kerajaan sendiri …ada raja sendiri… contoh

terbaik tamadun di negera kedah ..negara kedah antara kerajaan terawal di asia

tenggara

jadi jika korang memang sebelum bergabung dgn malaysia lagi pun sudah merdeka jadi

persoalan utamanya sapa kerajaan korang?

kerajaan penjajah british ka? merdeka apa namnya tu kalau kerajaan pun masih kerajaan

british…

masih diperintah penjajah…

puiii

sedar la skit korang tu memang dapat kemerdekaan pun sebab adanya semenanjung malaysia

kalau takda semenajung korang tu merempat!

harap sedar sampai kemati!!!!! jgn berlagak cam bagus sangat…

top