Saturday, January 30, 2016

RPK DEDAHKAN PERGADUHAN DI SPRM DAN PENGARAH OPERASI KHAS SEBAGAI AGEN DAP!!!



Mengejutkan dan terlalu sukar untuk dipercayai! 

Raja Petra Kamaruddin atau lebih dikenali RPK, menerusi blognya, Malaysia Today, telah mendedahkan tentang perselisihan atau lebih tepat lagi pergaduhan antara Ketua Pesuruhjaya SPRM, Abu Kassim Mohamed dengan Pengarah Operasi Khas, Bahri Mohamed Zin kerana perlanggaran protokol dan etika yang dilakukan oleh Bahri. Ditambah pula, isteri kedua Bahri sedang berhadapan dengan masalah kewangan dan keadaan itu membuatkan kedudukan Bahri lebih mencurigakan.

Tulis RPK, Abu Kassim dan Bahri hampir bertumbuk di ibu pejabat SPRM apabila Bahri mengancam untuk mendedahkan Abu Kassim serta pegawai-pegawai tinggi SPRM yang lain, yang dituduhnya rasuah dan menyalahgunakan kuasa, sekiranya tindakan disiplin diambil ke atasnya dan dia tersadai di dalam penjara. 

Antara yang diungkit oleh Bahri adalah pembunuhan Teoh Beng Hock dan Ahmad Sarbani Mohamed. Bahri menuduh, mereka bukan sahaja dibunuh tetapi juga kes tersebut telah ditutup dengan maklumat menyeleweng oleh SPRM. 

Bahri turut berikrar untuk menjatuhkan Kerajaan Barisan Nasional yang ditunjangi oleh UMNO, 

"Biar mampus Melayu. Lagi baik Cina ambikalih kerajaan!" Bahri dilaporkan sebagai berkata kepada Abu Kassim. 






25 comments:

Anonymous said...

Kot ye pun nak spin xkan la ambik sumber RPK? ke ko jenis dah ludah telan balik. puiihhh!

Anonymous said...

Doa Najib kat Mekah dah mulai termakbul....tunggullah episod seterusnya.

Anonymous said...

Kimaknokharom kau Bahri, mak bapak kau bukan melayu ka dajai oooii.....

Anonymous said...

Penjawat awam semuanya terikat dengan peraturan=peraturan, SOP, Arahan-Arahan Perkhidmatan dan sebagainya.
Kalau tak boleh, letak la jawatan dan masuk parti politik dan berpolitik la siang malam...
Pegawai yang melawan bos adalah pegawai yang ada agenda tersendiri dan dipergunakan oleh pihak tertentu...

Anonymous said...

Sebelum Bahri bungkus Abu Kassim. ...Abu Kassim akan bungkus Bahri dulu...

Anonymous said...

Sumber Sarawak report ko percaya pulak? Puihhh laaaa!

Anonymous said...

Kita tunggu episod selanjutnya. Pengkhianat akhirnya akan terkantoi..

Anonymous said...

Bila kerjaya di campur adukkan politik ni la hasilnya. Fitnah merata2. Rakyat jenuh nk membezakan berita baik atau buruk. Yg betul jdi slh..yg slh jdi betul. Yg politik tamak pangkat...nk jaga kroni bwhan. Kerajaan kata pembangkang pelingkup negara mcm kes anuar, tan sri khalid x mb selangor,Nurul izzah best friend ank kiram sulu dn byk lgi. Pembangkang pun kata kerajaan pelingkup dgn gst,brim,hrga minyak,ptptn 2.6 bilion dn sbgainya. Slh satu sbb bila alim ulamak tidak lagi menjadi rujukan pentadbiran politik ni yg jadi. Bila dirujuk ditegur, alim ulamak pulak dipinggirkan. Mcm perempuan la...bertudung tpi x solat lg nk tegur org yg pakai baju ketat skirt singkat. Politik ni sampai kiamat pun xkn selesai selagi iblis, setan menghuni alam dunia. Yg islam balik ke pangkal jln. Dkt dgn agama. Allah pasti buka pintu hati selagi ada niat mencari hidayah redha allah swt. Psnan utk diri sendiri dn pembaca blog ni. Amin

Anonymous said...

Org nk kawin duo, ekau pn nk kawin duo.. Tpi ko kasi bini makan hasil haram...

Anonymous said...

Kononnya merekalah pegawai yang bermaruah. Jika benar perjuangkan kebenaran tak perlu tunggu lama-lama dalam kerajaan. Awal-awal lagi letak jawatan. Berjuanglah di luar. Gaji beribu-ribu sebulan sebat juga. Kononnya duit rakyat. Jika duit rakyat jangan sapu. Cari makan sendiri. Budak jual bugger lagi bermaruah tak makan duit gaji rakyat. Namun mereka tetap bersyukur dengan rezeki yang mereka perolehi.

Orang macam inilah manusia yang sanggup jual bangsa. Awat awak ingat Cina DAP tu hebat sangat.Cuba cerita mai bagaimana 90% rumah mewah, kereta mewah, penghuni hosiptal mewah, kapal mewah, tanah bernilai tinggi, hampir keseluruhan bangunan di Bandayara KL Cina yang punya.Kenapa Cina juga yang awak junjung hingga sanggup melihat Melayu hancur. Ini bukan tuduhan hanya MUSYKIL.

Anonymous said...

Bodohnya melayu2 kat SPRM tu.. kalau aku terus tumbuk jer Bahri tu.. dia tu bangsa haram jadah apa??...

Anonymous said...

Maknanya DAP dah merasuah si Bahri melalui isterilah ye? .....jahat2..

Anonymous said...

Rpk ni kan jenis makan keliling .. bolih percaya ke manusia jenis ini ?

Anonymous said...

RPK haram jadah ni apa hal kau semua nak layan. Duduk kat London tapi macam2 hal yang dia tau. Barau ni pengecut takde telur. Tulis memacam lepas tu menyorok. Kalau anak jantan, baliklah. Dulu sokong anwar macam jubur dia pun anwar balun. Sekarang ni dah sokong najib pulak. Mampuslah kau ..

Anonymous said...

Ini Bahri Bodoh, dia ingat sepet2 yg berak tak cebuk tu takde rasuah. Ape punye BAHALUL KO BAHRI, menyesal mak ko lahirkn ko. Sepet la bangsa yg kuat RASUAH & RASIS. Ramai org tau fakta ni dan mmg ade kajian yg dibuat cume ko Melayu jenis Bangang.

Anonymous said...

sebelum ni mngapa si bahri tu diam je...bila dah brtekak dgn bos baru ugut nk buka rahsia sprm...alahai buka2 je la rahsia tu...bawa bukti dn dakwa di mhkamah..baru blh tau siapa betul siapa salah.

Anonymous said...

Molek juga kalau bagi cina perintah .. baharu lah bangsa melayu bolih berfikir .. mana yang lebih baik .. ini tidak .. melayu tipu melayu .. sudah berpuluh tahun bansa melayu masih terpinggir dari segala segi .. melayu lama lama layu..

jgn jadi bodoh!!! said...

hahaha..percaya bekas anjing Aljuburi!! umno skang ni penuh dgn bangsat2 dan pengkhianat parti!! udah2 la mengadu domba pada SPRM!! Bos SPRM hari ni dah menafikan cerita2 banggang raja petra yg skang jadi belaan jibby merosakkan parti dibantu ahli2 parti yg tiada maruah!! BANGSAT!!

Anonymous said...

Rpk ni dajjal....laga kan org sana sini itu la kerja dajjal. Lepas tu lari klr negara...banyak benor nipunya.

Anonymous said...

Anjing DAP rupanya

che_bukh said...

xdak cerita pasai mukhriz dah ka.. awat senyap? yg tau tau la.. kikiki..

Anonymous said...

Tengok muka kambing bari2 ni pun dah tau mmg jenis tak amanah menggalas tugas..
Dulu dok jaga srwak kena halau p ptjaya kahkahkah
Bersarakn saja ler mamat ni.. mulut longkang keje x ler hebat mana pun.

Anonymous said...

kalau ko makan gaji dan bersekongkol dengan kominis. baik berhenti. haram gaji ko dari duit cukai aku walau ciput.
orang jenis ni kena humban isa. sayang isa dah tak ada.

FORENSIC PATHOLOGY said...

Siasat dan tangkap Pengarah Operasi Khas, Bahri Mohamed Zin kerana perlanggaran protokol dan etika yang dilakukan oleh Bahri. Kenapa melakukan sengaja insubordination (ingkar perintah) memberi kenyataan yang bercanggah berbanding dengan Ketua Pengarah SPRM???
Bahri ni rasuah dan menyalah guna kuasa???

Anonymous said...

Kalau segala jenis Tan Sri dan Dato Sri dihadapkan ke mahkamah apa masalahnya?

Kalau Tun Mahathir, Najib dan Hj Hadi dihadapkan ke mahkamah, apa masalahnya? dah tahu apa hukuman bakal dijatuhkan?

Biarkan mereka dibicara dimahkamah, apa masalahnya?

Orang melayu takut hilang kuasa kerana DAP dah cucuk jarum, berkuasa melalui proksi?

Cuba jangan kita pukul sama ratakan antara melayu hilang kuasa dengan proksi DAP berkuasa?

Yang kita mahukan melayu dan bumiputra berkuasa, bersih, cekap dan amanah, tanpa ada pembabitan kaum cina dalam politik dan pentadbiran kerajaan boleh tak?

Kenapa tidak boleh? mustahil?

RPK cakap tak boleh? Tun Mahathir cakap tak boleh? Najib cakap tak boleh?

Nak tanya lagi kalau tak faham >

Yang kita mahukan melayu dan bumiputra berkuasa, bersih, cekap dan amanah, tanpa ada pembabitan kaum cina dan india dalam politik dan pentadbiran kerajaan boleh tak?

Kenapa tidak boleh? mustahil?

top