Sunday, February 28, 2016

MUHYIDDIN YASSIN TIDAK MENANGIS DIGANTUNG HUKUMAN, PENYOKONG YANG SALAK LEBIH!!!


Akhirnya setelah sekian lama, Ahli Majlis Tertinggi UMNO meggantung bukan memecat jawatan Timbalan Presiden UMNO yang disandang oleh Muhyiddin Yassin. Dan seperti yang dijangkakan beberapa gerombolan penyokongnya sekarang seperti semut hitam keluar dari sarang untuk menunjukkan sokongan serta solidariti mereka kepada Muhyiddin Yassin.

Kecoh dan sedih di kalangan para penyokong tidak bermakna ia akan ditangisi oleh rata2 orang di Malaysia. Apatah lagi dalam keadaan di mana terlalu banyak perkara yang perlu diperbetulkan, diperjelaskan dan diterangkan melibatkan hampir semua pemimpin negara.

Apa yang dikecohkan sekarang adalah kenyataan daripada Azalina Othman Said yang mengatakan Muhyiddin Yassin sedang mengaturkan gerak  pemberontakan bagi membela dirinya.

Mungkin Azalina terlalu terikut-ikut dengan emosi dan sejarah lampau pemecatan Anwar Ibrahim yang berakhir dengan kekacauan bahkan huru hara demonstrasi jalanan.

Namun yang pasti, mereka yang kuat melalak kerana Muhyiddin tidak lagi berjawatan Timbalan Presiden UMNO hanyalah mereka yang dari awalnya pasang angan-angan dan atur langkah sumbang.

9 comments:

Anonymous said...

yup,setuju...penyokong -penyokongnya yang salak lebih,

apa-apapun ,semoga Umno menjadi lebih kuat dan lebih berdaya saing dalam menuju kepru 14 dengan jayanya.

khairul zahari said...

memang la muhyiddin tak menangis tapi kalau baca statement dia selepas digantung yang panjang lebar confirm dia menangis dalam hati.

Anonymous said...

ape yg ko merepek ni,,,,andaian k9 je.....yg penting sekali
1. sape bagi 2.6 bilion tu
2.eh...eh saya tak tau sape masukkan duit kat akaun saya......bole cam tu
3 sape pertikai kes,akan kena pecat,tahan polis,dianggap nak jatuhkan kerajaan....
.penyelesaiannya misah bro,....
sape beri 2.6 biliion dan utk tujuan ape?

Anonymous said...

Penyokonglah yang membuat pemimpin. Tentulah penyokong emosi apabila pemimpin yang didokong dibuat sebegitu rupa. Kau taktau ke bro. Bingai ke apa kau

Anonymous said...

Ikon reforbasi naik gunakan 'dedak' makanya bila jatuh ramai pemakan dedak yang menangis/melolong.

Berbeza denan ikon backstacker yang naik berbantuankan bos kepada ikon reforbasi, makanya bila backstacker jatuh, yang menangis adalah...fuh berbelit belit daa.

Anonymous said...

alah perkara ni kalau melalak sana sini bukan bolih turunkan harga barang barang keperluan harian pun, yg semakin meningkat, apa najib ade kisah, dia pun bangang mcm admin. sepatutnya dalam keadaan begini menteri menteri yang dipertanggungjawabkan ambil apa apa tindakan yang berkesan supaya harga barangan keperluan dpt dikurangkan, ini tidak bercakaran sepanjang masa, sekali lg admin bodoh, highlight kan lh isu tersebut

Anonymous said...

Yang penting sekali sumbangan 2.6b tu dari KELUARGA DIRAJA ARAB SAUDI dan hal ini sudah disahkan berkali kali oleh pihak disana. Boleh tahu siapa pegawai ditahan? Semuanya tak terlibat dlm siasatan. Yg melalak ni semua kroni mantan PM YG BERKUASA SELAMA 22 TAHUN yg takda aatu kepingpun bukti tuduhan seleweng pun tak ada. Semuanya andaian berdasarkan derma. Tuduhan lain 1MDB senyap sebb sedar kena TEMBERANG DGN MAT SALEH. PENIPU KENA TIPU.

Anonymous said...

Projekkkkkk...sob3
Projekkkkkk.... sob

Yang menangis tu ialah yg tak dapat lagi projek lepas ini. Kemudian perlahan2 mereka akan cari kepala baru. Kepala lama akan menyepi dan hilang arah tujunya.. macam Mike Tyson Selangor..kejap masuk Pas, kemudian PKR.. lepas tu PAM Pam..

Kakakaka...

juragan 69 said...

Bhai 5.48 adakh lu setuju seorg timbalan MESTI taat dan setia pertahankn presiden wlupun dia nmpk dan sedar ada nya unsur jenayah yg dilakukn oleh presiden...apa pula hak seorg ahli parti yg memilih seorg timbalan presiden dgn mngharapkn org yg dipilih mampu mnjaga hak ahli parti khasnya dan rakyat amnya...
kenapa tak presiden trsebut mmpertahan kn diri atau mmbela diri atas tuduhan tersebut secara telus dn bkn gunakan manusia bangsat sprti dato nazri dan salleh keruak..kemon bhai kita ahli umno dn bkn ahli najib..tak tau le pulak klu lu daftar sbgi ahli najib..

top