Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, March 26, 2016

ABDUL RAHMAN DAHLAN BERAKSI LAGI... LIEW CHIN TONG DAN NG WEI AIK TERTELAN TAIK SENDIRI!!!




Nampaknya Abdul Rahman Dahlan sudah pun menemui rentak untuk
membuatkan para pemimpin DAP yang selama ini cukup gagah, cukup hebat, cukup berani dan cukup angkuh di media-media sosial. Walaupun mungkin Abdul Rahman Dahlan bersendirian manakala para pemimpin UMNO-BN lain, terutama yang berkaitan dengan IT dan Multimedia, masih lagi terpinga-pinga mengharapkan kamera televisyen, kamera wartawan dan mikrofon wartawan, namun faktor tersebut langsung tidak menjejaskannya. 

Selepas bertikam lidah dengan Lim Guan Eng yang dibantu oleh Gobind Singh Deo dan Kashturi Patto di sidang Parlimen beberapa hari lepas, apabila Guan Eng cuba mengelak Abdul Rahman Dahlan daripada membuat pendedahan yang lebih panas berhubung skandal tanah PPR Taman Manggis yang telah dijual oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang kepada KLIDC yang kemudian hendak pula dijual kepada pihak asing, Abdul Rahman Dahlan terus aktif berperang dengan para pemimpin DAP yang sedang berusaha menyejukkan punggung Lim Guan Eng.

Liew Chin Tong dan DAP cuba memanipulasi Twitter dan media sosial dengan mengatakan serangan ke atas Lim Guan Eng adalah serangan jahat berkonspirasi. Antara alasan yang mereka berikan, ialah Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri tidak mengetahui tentang nilai tanah memandangkan dia hanyalah Ketua Menteri, bukannya penilai hartanah atau agen hartanah. 

Satu pembohongan yang amat nyata!

Sebagai Ketua Menteri dan Exco Hal Ehwal Tanah dan Pembangunan Tanah Kerajaan, Kerajaan Negeri Pulau Pinang di bawah kepimpinan Lim Guan Eng telah menjual tanah-tanah kerajaan bernilai lebih RM10 bilion.

Kerana itulah, mesej yang dibalas oleh Abdul Rahman Dahlan kepada Liew Chin Tong seolah-olah meletakkan garam di atas luka. Konspirasi yang dinyatakan oleh Liew Chin Tong mewakili para pemimpin DAP lain yang cuba membela Guan Eng hanyalah menggambarkan kelam-kabut dan kehilagan kata-kata dalam kelompok pro-Guan Eng sendiri. 



Sepatutnya Abdul Rahman Dahlan turut menambah, konspirasi BN jugalah yang menyebabkan banglo Lim Guan Eng tidak mempunyai kolam renang dan Lim Guan Eng adalah seorang akauntan, bukannya seorang penilai hartanah.


4 comments:

Anonymous said...

Dah byk tanah di Penang dijual,alasan tak tahu nilai hartanah adalah sgguh mengarut..tak logik langsung..teringat satu ayat
"Something wrong somewhere"

Anonymous said...

Harap LGE di penjara 5 tahun kerja berat.... end of lim dynasty... champion of autocratic... this is not singapork...

Anonymous said...

dasar penipu akan tipu la.........

Anonymous said...

SPA dan massage centre dalam bangunan ibupejabat windbon jln yap kwan seng kl dah lama beroperasi cara haram...

 
Blogger Templates