Sunday, March 27, 2016

ALAMAK!!! ALASAN TERBARU TERESA KOK BELA GUAN ENG PALING WIN... BANGLO TU FENGSUI TAK BAGUS, TU PASAL MURAH!!!



Nak gelak kang, kata tak hormat kat budaya dan kepercayaan orang lain...

Nak ngata lebih-lebih kang pulak, al Quran pun dah berpesan, jangan dihina Tuhan (akidah) orang lain.

Tetapi apabila alasan yang bersifat spiritual, yang tidak boleh dibuktikan dengan fakta fizikal diberikan, ianya tidak ubah seperti satu jenakarama yang sebenarnya sudah tidak ada alasan logik lain boleh diberikan.

Begitu jugalah dalam kes banglo dan hartanah Guan Eng yang dibeli secara diskaun besar dan kemudian mempunyai kaitan pula dengan tanah PPR yang dijual kepada sebuah syarikat yang tidak berkeinginan pun hendak membangunkan tanah tersebut, sebaliknya berhasrat menjualnya kepada pihak lain.

Dengan segala bukti, dokumen dan fakta didedahkan, DAP seperti sudah tidak melihat ruang lain untuk mengelak sehingga Teresa Kok terpaksa menggunakan alasan FENGSHUI untuk membela Guan Eng.


Kata Teresa Kok, tuduhan rasuah ke atas Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng telah diperbesar-besarkan bagi menenggelamkan Kongres 'Selamatkan Malaysia'.

Dalam ucapannya di kongres tersebut, Ahli Parlimen Seputeh itu berkata, Lim Guan Eng memperolehi hartanah di Jalan Pinhorn itu dengan harga dengan nilai di bawah paras sebenar pasaran kerana 'FENG SUI YANG TIDAK ELOK'.  

Menurutnya lagi, Phang Li Koon telah menjual hartanah tersebut kepada Lim dengan harga RM2.8 juta, berbanding harga pasaran iaitu RM6.5 juta, kerana mereka adalah 'KAWAN'.

"Ia adalah perkara kecil, tetapi mereka telah memainkannya supaya kempen 'SELAMATKAN MALAYSIA' tidak mendapat sambutan.

"Phang berbangga untuk menjual rumah itu kepada Ketua Menteri dan berasakan, kerugian beberapa juta Ringgit bukanlah perkara besar," katanya.

Katanya, dia pun akan melakukan perkara yang sama kepada mereka yang dianggapnya sebagai kawan.

"Sekiranya saya mempunyai rumah dan dan saya mahu menjualnya kepada Zaid Ibrahim dan Mohamad Sabu, saya tidak akan cuba membuat keuntungan daripadanya. Itulah juga yang dilakukan oleh Phang tetapi ia telah digembar-gemburkan sehingga menimbulkan persepsi negatif," katanya.

Nak cakap satu saja... KEPALA HOTAK KAU LER NYONYA!!!


Belum ada yang sanggup menjual dengan kerugian berjuta ringgit seperti Phang Li Koon melainkan kerugian itu ditampung dengan keuntungan dari segi lain. Barangkali di dunia ini, hanya Phang Li Koon sahaja yang menjual hartanah pada nilai kerugian. Kalaupun faktor kawan yang sangat baik dan tak sampai hati nak ambil keuntungan walaupun satu sen, sekurang-kurangnya harga yang ditawarkan adalah harga kos.

Barangkali Yahudi, walaupun dalam bentuk Cina seperti Teresa Kok, pembohongannya kadang-kadang melampaui batas pemikiran manusia waras!!!


6 comments:

Anonymous said...

Kasi nasi anjing depan banglo baru fung sui ada cantik

Anonymous said...

memang betul la tu feng shui tak bagus. lihat sekarang, feng shui yg tidak baik tu, sudah bawa nasib malang pada lge. mungkin feng shui tak bagus akan terus beri nasib malang hingga ke penjara.

Anonymous said...

Kena percaya feng shui banglo tu tak bagus. Buktinya, lge dah kena. Dengan membeli banglo murah, masa depan lge kelihatan gelap. Mungkin juga ke penjara agaknya. Macam itu kot apa yg cuba dikatakan oleh teresa kok...
Kah kah kah...

Anonymous said...

Betullah kata Mother Teresa kokroach tu, feng shui rumah tu mmg tak elok.

Org yg 'Cekap, Akauntabiliti, Telus' boleh jadi bodoh bangang hanya sbb feng shui, sampai tak tau harga pasaran rumah yg dia sendiri hendak beli, tak tau mana lebih tinggi nilainya RM22 juta atau RM11.5 juta, jual tanah kerajaan pada company yg dah 'bangkrap' dsbnya.

Kesian ...

Anonymous said...

Kasi bela babi itu banglo dalam lah, baru fengsui looo

Anonymous said...

Nyonya bukit muka berak x cebok ni klu bercakap mmg busukkkk.. buat video parodi kasi perli itu tokong laa nyonya lagi baguihhh

top