Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, March 24, 2016

ANAK ZAHID CERITAKAN PENGALAMANNYA BEREFORMASI... KENA PANCUT AIR FRU DAN SELUAR KOYAK!!!



"Saya rasa demonstrasi jalanan bukanlah jalan terbaik untuk menyelesaikan sesuatu masalah sama ada masalah rakyat mahupun negara, sebaiknya ia perlu diselesaikan menerusi meja rundingan."

Demikian luah anak sulung Timbalan Perdana Menteri, Datuk Nurulhidayah Ahmad Zahid ketika mengimbau kembali mengenai kenyataan kontroversinya berkaitan isu himpunan Bersih 4.0 lalu.

Nurul berkata, kritikannya terhadap perhimpunan itu adalah kerana beliau juga pernah terlibat dengan demonstrasi sebelum ini, sebab itulah beliau tidak mahu orang lain turut mengikut jejak langkahnya itu.

"Saya pernah terlibat dalam demonstrasi ketika zaman reformasi dahulu, ketika itu saya baru berumur 20 tahun, saya masih ingat ketika itu saya dengan beberapa pemimpin kena tembak dengan air FRU (Pasukan Simpanan Persekutuan) sebab kami dibarisan paling hadapan.

"Habis gatal satu badan...dengan laungan 'undur Mahathir' saya turut dikejar oleh SB (cawangan khas) sehinggakan seluar saya terkoyak kerana tersangkut dengan pokok ketika lari ke Kompleks Daya Bumi ketika itu.

"Bila direnungkan saya rasa seperti saya dipergunakan, sebab itulah saya katakan bahawa demonstrasi ini tidak relevan, sebab saya pernah alami ketidak warasan itu, jadi saya tidak mahu orang ramai jadi tidak waras, sepatutnya saya boleh jadi pelajar terbaik tetapi sebab terlalu sibuk hendak berpolitik 'ntah apa-apa ntah' ini saya telah buang banyak masa," katanya dalam wawancara khas bersama Sinar Online.

Terdahulu nama Nurul pernah dikecam gara-gara tindakannya yang menyelar Perhimpunan Bersih 4.0 sebagai 'kerja bodoh'.

Berbicara lanjut, Nurulhuidayah berkata, tindakannya itu tidak diketahui oleh abahnya (Ahmad Zahid).

"Kiranya abah saya pun tidak tahu, saya buat perkara begini," katanya.

Sementera itu, Nurulhidayah berkata, menerusi peristiwa itu beliau banyak mempelajari mengenai erti hidup.

"Sekarang ini saya makin cerdik (berseloroh) apa-apa yang berlaku itu saya belajar daripada pengalaman lalu," katanya.

Dalam pada itu, ketika berbicara mengenai karier politik Ahmad Zahid, Nurulhidayah berkata, mereka melalui bermacam-macam liku sebelum ayahnya berada ditempatnya kini (sebagai TPM).

"Abah pernah ditahan ISA selama 10 hari, abah ditangkap di Sabah, bayangkan waktu itu saya baru berusia 18 tahun.

"Mak ada cakap kalau abah ditahan dua minggu maknanya Abah akan berada dalam penjara selama dua tahun, tetapi Alhamdullilah abah dibebaskan.

"Itu pun mak tulis surat kepada perdana menteri ketika itu, abah dibebaskan di Kuala Lumpur, abah ditinggalkan dilebuh raya dengan mata tertutup," katanya.

Sebab itulah ujarnya, beliau sangat terkesan sekiranya ada pihak cuba menyinggung perasaan ayahnya itu.

"Mana mungkin saya hendak rosakkan nama beliau, sebab saya tahu perjalanannya begitu sukar," katanya. - SINAR HARIAN

NOTA THE SAVIOUR: 

Menambah nilaikah kenyataan Nurul Hidayah untuk bapanya, atau untuk UMNO sendiri?

Dengan keadaan sekarang, kenyataan Nurulhidayah ini akan membuatkan persepsi ke atas bapanya semakin buruk. Seharusnya dia katup mulut dan tak payahlah mesra wartawan, mikrofon dan kamera media sangat... 

Nak tolong abahnya, tolong dari belakang tanpa perlu menonjolkan diri!

Rasa-rasanya Zahid Hamidi sendiri pun tidak senang dengan gelagat anaknya yang kelihatan seperti keterlaluan berminat dalam politik dan cuba menggunakan kelebihan nama Zahid Hamidi sebagai Timbalan Perdana Menteri... cuma sebagai bapa, takkan dia hendak tegur macam tegur anak kecik. Apatah lagi Nurulhidayah pun bukannya budak kecik lagi... dah tua pun... ibarat ranting pokok, kalau dipaut, akan patah dan tidak lagi lentur!!!


No comments:

 
Blogger Templates