Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, March 16, 2016

ANGGOTA POLIS WANITA MENGAMUK DIKATAKAN 'STUPID' DALAM SATU PROVOKASI YANG DIRANCANG!!!



Menonton klip video ini sahaja, terutama sekali apabila kita mendengar alasan serta jawapan yang diberikan oleh 'si pelanggan', selain perbuatan merakam video anggota polis wanita tersebut, kita sudah boleh membuat kesimpulan mudah, ianya adalah satu bentuk provokasi yang bertujuan jelek dan cubaan untuk mengotorkan imej penjawat awam terutama sekali polis. 

Dan daripada bahasa pertuturan si pelanggan yang tidak reti bahasa dengan 'SEORANG SAHAJA DIBENARKAN BERURUSAN', jelas dia adalah seorang berbangsa Cina yang besar kepala dan berasakan dia sangat hebat kerana mampu memalukan seorang penjawat awam berpangkat rendah di kaunter dan berbangsa Melayu, lebih-lebih lagi seorang wanita yang bertudung. 

Klip video ini sedang viral di Facebook dan ternyata, anggota polis trafik tersebut mendapat sokongan moral yang cukup besar daripada kalangan Netizen.


Cuma sesuatu yang agak aneh, mengapa provokasi dan sikap kurang ajar yang ditunjukkan oleh kedua-dua orang Cina tersebut, tidak segera dihalang dengan bantuan anggota polis yang lain, memandangkan perbuatan mereka dilakukan di balai polis?

Adakah kerana piagam pelanggan, dan falsafah, 'PELANGGAN SENTIASA BETUL', menjadi cogankata dan amalan sehinggakan mereka bebas merakam, memprovokasi dan melakukan kekacauan serta menimbulkan ugutan kepada kakitangan awam yang sedang melaksanakan tugas. 

Sekadar hendak membuat laporan polis, kemudian menghina si anggota polis dengan panggilan 'BODOH {stupid)', sedangkan laporan polis itu boleh mereka sediakn sendiri teksnya, seharusnya kedua-dua orang Cina tersebut berhadapan dengan implikasi undang-undang dan dirakamkan, serta wajah mereka didedahkan untuk tatapan umum!!!



9 comments:

Anonymous said...

Yang tak tolong tu biasa terima rasuah dari china

Anonymous said...

Deal dgn org awam ni mmg kena bnyk sabor, mmg mcm mcm perangai. Tak boleh handle, mmg stress dibuatnya. Chief pun kena tengok tengok jugak, mana yg susah nak control emosi tu, elok jgn letak kat kaunter.

Anonymous said...

Biasalah kaum ni...tak semua tapi kebanyakan mementingkan diri. Kalau ke library ipts di tempat ank blaja...mereka siap tinggalkan barang2 mereka atas meja supaya pelajar lain tak dapat ambil tempat tu... walhal mereka pergi mkn atau kelas bukannya sekejap.

Kita buat aje perkara yg betul... dan banyak bersabar pasti Allah membalasnya.

Anonymous said...

X kan nak biarkan saja barua 2 ekor ni...!

Anonymous said...

kalau saya kena maki dengan kata stupid pun akan membalas, sapa tak marah kena panggil stupid? memang patut cina dua ekor tu kena maki balik ...

laporan polis boleh tulis sendiri, anggota cuma check dan perbetulkan mana yg patut, buatlaporan polis tak perlu ramai2 cukup seorang , buat apa datang ramai2 ?

seorang memaki, seorang lagi ambil gambar untuk apa ? bermakna mereka memang ada matlamat, ada tujuan , ada target ,
ini taktik cina dap mencari populariti dan mencari aib anggota keselamatan, ini sudah berulangkali mereka lakukan,sengaja buat !

aku , dengan orang cina memang tak layan , aku dah hilang kepercayaan pada puak ini, biar siapa dia, biar lelaki atau perempuan , cina sama sahaja, bila berurusan dengan bangsa cina kena hati2, jgn mudah percaya walau mereka bercakap semanis gula , pasal berdalih dan cipta alasan cina memang bijak , menipu itu kepakaran mereka,
bangsa pendatang tidak sedar diri , datang cuma sehelai sepinggang ada hati nak jadi Tuan , bangsat !!

Anonymous said...

Hanya zaman najib kita boleh sembelih mereka simata sepet ni.
So jangan lepas peluang.. hantam kasi muflis sampai jadi pengemis ler..

Anonymous said...

Macamana kalau org Melayu buat referendum mana-mana cinabukit yg kurang ajar dan biadab boleh disoal-siasat dan sekiranya didapati bersalah dan berketurunan dari mrk yg diberi kerakyatan melalui jus soli dibatalkan kewarganegaraan mrk serta merta, krn mrk bukan rakyat pribumi hanya menumpang negara orang.

Salah ke tuntutan pribumi spt ini?

Anonymous said...

Sepatutnya si pelaku boleh ditangkap dan dikenakan tindakkan diatas tuduhan menghalang tugas polis.

Pegawai polis mesti pandai dan bertindak tegas kalau tidak Kafir musibat aka Cina kominis ni akan selalu ambil kesempatan.

Maklumlah keturunan Haram Jadah!!

Anonymous said...

Aku pun naik heran kenapa orang2 melayu mudah sangat percaya pada geng laknatullah ini memang depa kafir bebal tapi orang melayu suka percaya,lagi satu bila ada kes2 yang membabitkan bangsa laknat ni jarang ada komen banyak2 tengok lah mana2 blog pun terutama kes rampas TANAH diPENANG tak dak komen pun,jadi nak tau punca sebenar blog2 yang lain tu dikomen olih bangsa laknat inilah nak bagi orang melayu baca dan kata ini orang melayu tulislah faham ka orang2 melayu.jadi nak lah nak percaya sangat blog yang hentam orang melayu,bagi polis wanita ini pulak memang la tension bila orang datang tempat kita tak hormat kata kita stupid pulak,ambilah tindakan jangan lepaskan malaun kafir ini.memang mereka makin kurang ajar sebab mat sabu dengan annuar dah ajar budaya samseng.

 
Blogger Templates