Tuesday, March 15, 2016

APA MASALAHNYA, CASSANDRA CHUNG LI HOOI DILUCUTKAN KEWARGANEGARAANNYA DAN DIGANTIKAN OLEH SEORANG JURUTERA NUKLEAR DARI PAKISTAN SEBAGAI WARGANEGARA MALAYSIA? KAT MANA RUGINYA?



Beberapa hari lepas, seorang anak Cina yang belajar di University of Nottingham membuat petisyen untuk menurunkan potret Perdana Menteri Malaysia. Cassandara Chung, mengemukakan petisyen menggesa agar gambar Najib berukuran kira-kira 1 meter dikeluarkan dari dinding alma mater Universiti Nottingham di UK pada 9 Mac lalu di sudut King's Meadow, Nottingham University. Kononnya dia telah mendapat beribu sokongan ahli Persatuan Nottingham Malaysia.

Hubungan rapatnya dengan pemimpin-pemimpin Pembangkang, khususnya dari DAP, menjadikan Cassandra sebagai ikon remaja baru Pakatan. Dia bakal menjadi seperti Rara, Dyana Sofea, Melati Rahim dan Syed 'Palladium' Saddiq.



Nottingham University begitu berbangga dengan bekas pelajarnya yang menjadi Perdana Menteri di sesebuah negara. Gambar Najib Abdul Razak diletakkan sebaris dengan alumni lain yang turut mencipta kejayaan dalam bidang masing-masing.

Cassandra Chung sememangnya terbukti aktif sebagai aktivis pembangkang apabila menyertai BERSIH 4.0 di Kuala Lumpur dan pernah cuba memalukan Perdana Menteri ketika Najib dalam satu lawatan ke London pada tahun 2014.

Ada pemimpin pembangkang, khususnya dari DAP yang sudah mula resah apabila wujud desakan agar siasatan ke atas latar belakang keluarga terutama sekali ibu bapa Cassandra Chung selain bertanyakan sama ada Cassandra Chung mendapat bantuan kewangan daripada kerajaan untuk menyambung pelajaran ke Nottingham University, dibuat.


Agak menarik kerana wujud golongan pelajar seperti Cassandra Chung yang tidak tahu mengenang budi dan cuba berlagak lebih pandai dalam bidang siyasah hanya kerana mereka belajar di luar negara. Memalukan negara walaupun sekadar menghantar petisyen ke atas Perdana Menteri Malaysia, merupakan satu perbuatan yang tidak sepatutnya dilakukan.

Kecenderungan memburuk-burukkan negara di seberang laut, bukannya perkara baru yang dilakukan. Suatu masa dahulu, DAP merupakan pihak yang paling kuat menyalak di luar negara dan DAP masih lagi mengekalkan tradisi tersebut apabila Lim Guan Eng menghasut di Hong Kong tidak lama dahulu agar tiada pelaburan baru dibawa ke Malaysia dengan alasan, Malaysia mengamalkan dasar-dasar yang teruk dan zalim.


Kerajaan seharusnya mengambil pendekatan yang lebih keras demi mendisiplinkan rakyatnya sendiri. Jangan kira rugi dengan 54,406 rakyat Malaysia yang menyerahkan kewarganegaraan mereka dari tahun 2010 sehingga 31 Januari tahun ini kerana kalau mereka dibela pun, mereka akan menjadi duri dalam daging kepada negara ini.

Hilangnya penderhaka dan pengkhianat seperti mereka, tidak akan merugikan sedikit pun negara ini kerana berjuta-juta yang lain sangat berlapang dada memohon untuk menjadi warganegara negara ini. Dan apa bezanya yang melepaskan kewarganegaraan dengan yang sedang membuat permohonan kewarganegaraan kerana mereka sama-sama berketurunan imigran!

Cassandra Chung seharusnya dicabut kewarganegaraannya!!!


14 comments:

Anonymous said...

aku setuju....Islam lebih baik dari kapir harbi.

Anonymous said...

Hmm...tak heran, sorang lagi dari kaum yg tamak dan suka menindas tetapi suka menyalahkan pemerintah bangsa melayu.

Anonymous said...

kerajaan kena buat sesuatu, kerajaan mesti bertindak tegas dengan orang-orang seperti ini, jangan biarkan ia menjadi barah dalam tubuh , jangan biarkan sel-sela badan dah mati baru nak cari doktor ...

kerana terlalu toleranlah kerajaan semakin menghadapi segala manusia yang berkarenah, kerana terlalu tolakansurlah negara ini semakin bernanah dengan segala tohmahan dan fitnah,
kerajaan patut ambil peduli segala cadangan dan teguran rakyat, yg pro kerajaan ini bercakap untuk perbaiki apa yg kurang, pro pembangkang bersuara mencari kelemahan dan menabur fitnah,

Anonymous said...

Syed Sadiq kan islam, nape umno kata dia jahat??
Kalau usul dia tak betul kenapa ramai sign? Sama saja usul menggantung tsmy tp takde pula kedengaran kena buang negara, yg setuju tak sampai 50 pun.

Siapa jahat dan salah guna kuasa?

Anonymous said...

Bangsa immigrant tak sepatutnya diberi kewarganegaraan.
Inilah salah satu kesilapan paling besar yang dilakukan oleh pemimpin terdahulu.

Anonymous said...

Halaukn dari malaysia... Anak babi!

KAW said...

Aku setuju dengan hang...

spesis haramjadah camni....sepatutnya tanpa banyak soal kerajaan lucutkan saja taraf warganegara betina cina nih....


kaw said...

spesis2 cina celaka nih dok sibuk main2 dgn petisyen....apakata kita buat satu petisyen sokongan supaya spesis manusia camni dilucutkan terus kewarganegaraan sebagai rakyat malaysia....kita tgk ramai mana yg sokong....

Anonymous said...

There's no chinese, no malays, no indians, no lain-lain. We're all Malaysians..but if you assholes insists on thinking backwards, please by all means go back to the cave from which you came. Sincerely, all "kafirs".

Anonymous said...

It's so stupid to bring race into this. To all you uneducated dumb nuts, our country is going into shambles (not sure if any of you would understand this word) because of the ruling party. This girl acted as an individual, as a member of Nottingham Malaysian Society to propose a motion (which ultimately got rejected anyway) based on her understanding and maturity as an adult. If you as another adult cannot comprehend (again I doubt you would understand) her reason of action and choose to threaten her family because of what she did, you are no better than a demon (dajal, yes you who are a racist and uneducated bigot). Disgusting behaviour.

Anonymous said...

Wow. I'm so amazed as your racism and stupidity. Look at yourself in the mirror and tell yourself you're proud to be a racist.

Anonymous said...

Immigrant wow. Everyone built the nation together. If you can't understand that simple fact then you should be the one exiled from the country. Idiotic racist.

senbonzakura said...

Babi? Korang ingat korang bina negara malaysia tanpa ditolong sape sape? Tidak kenang budi? Menteri ambil duit rakyat simpan poket sendiri memang salah... jangan kata racist... korang patut sedar yang Menteri ni ambil duit dari mana? Dari poket korang! Dari poket orang bayar cukai... tak sakit hati ke tengok rakyat miskin menjadi lebih miskin ?! Masalah bukan cassandra membuat hal... masalahnya orang buat salah tidak boleh dibiarkan. Lebih-lebih lagi bila duit and masa hadapan anak korang ni dalam tangan menteri menteri ini. Mungkin kau rasa orang melayu sama jaga melayu... jangan tipu diri sendiri...duit tu dari orang melayu jugak. Nak aku kata apa. .kau tak gembira sebab dia kaum cina.sepatutnya ada pemimpin melayu yang bercita-cita nak jaga rakyat negara jugak-bersatu padu kata yang government ada buat salah tapi di mana pemimpin melayu? Dibiarkan sahaja bangsa sendiri dianiaya. engkau mesti tak pernah keluar negeri..tak luas permikiran..sebelum nak fitnah lain kali baik engkau fikir dulu..

Anonymous said...

http://theflyingkick.blogspot.co.uk/2016/03/apa-masalahnya-cassandra-chung-li-hooi.html?m=l

top