Thursday, March 31, 2016

BADI MAKI HAMUN NAJIB, JURUTERA BUKAN SAHAJA HILANG KERJA TAPI TURUT DITANGKAP!!!!



Mungkin Jalil Ismail mendapat bantuan dan sokongan moral daripada para pembangkang, puak pro-Tun mahupun orang Australia. Namun kehidupannya tidak akan berubah menjadi lebih baik apabila dia mencoretkan sesuatu yang bukan sahaja mencalarkan integritinya sebagai seorang jurutera tetapi sebagai seorang rakyat Malaysia.

Tidak suka mana-mana pemimpin, itu adalah hak kita. Tetapi apabila memaki hamun dan menyumpah seranah, itu adalah hak undang-undang. Dengan kata lain, kita perlu berhadapan dengan risiko yang lebih besar membabitkan tindakan undang-undang dan konsekuens lain, termasuklah kehilangan pekerjaan dan benefit kerjaya. 

Itu yang sedang berlaku kepada Jalil Ismail.

Dia telah dipanggil SKMM dan PDRM untuk siasatan menyebabkan dia menulis surat panjang lebar memohon maaf secara peribadi kepada Perdana Menteri, Najib Abdul Razak. Dia telah membayangkan yang dia bakal berhadapan dengan bencana kerjaya kerana perbuatannya itu. Dan ianya memang benar-benar berlaku apabila dia kehilangan jawatannya serta-merta setelah diberhentikan oleh PETRONAS yang di dalamnya penuh dengan parasit dan pembenci kerajaan.


Kelmarin, dilaporkan Jalil Ismail dibuang kerja, hari ni pula dia dilaporkan telah ditahan dan diberkas oleh SKMM.

Difahamkan, SKMM dalam akaun Facrbook mereka mengeluarkan kenyataan bahawa individu beruaia 26 tahun itu telah ditahan oleh SKMM dengan bantuan unit Divisyen Siasatab Jenayah Komersial Ibu Pejabat Polis Putrajaya.

Beberapa laporan polis telah dibuat sebelum ini apabila jurutera iti memberikan reaksi daripada artikel yang diambil dari portal berita di akaun Facebooknya bertarikh 25 Mac.

Jalil Ismail telah dirakam percakapan dalam keterangannya di pejabat SKMM di Cyberjaya pada 28 Mac.

Dikatakan juga selain teledon pintar berjenama Asus yang dirampas, turut diaita adalah Sim Kad milik Jalil Ismail.

Beberapa orang yang lain, turut akan dipanggil untuk membantu memberikan keterangan dan memudahkan siasatan.


15 comments:

Anonymous said...

Bab maki hamun pemimpin ni harap semua bangsa di ambil tindakan sama jangan hanya satu kaum saja bila buat sepantas pantasnya tindakan diambil.

Anonymous said...

Apa sgt lah dosa budak ni sampai kena buang kerja dan admin bangga sgt jurutera anak melayu hilang mata pendapatan utk kluarga.
Org lain kutuk lg teruk. Setakat perkataan 'binatang'. Zalim...tanggunglah sapa yg buat ni.

Anonymous said...

Tulah tak ada kerja cari kerja. Sekarang boleh berkerja dengan PKR, DAP atau PAN. Siapa susah, awak juga yang susah. Pembangkang hanya boleh beri sokongan moral je. Lihatlah apa jadi dengan Isteri PI Bala, dah habis madu sepah dibuang.

Anonymous said...

Jurutera baru setahun jagung da tunjuk pandai nk makihamun pemimpin. Kalau da jadi boss satu hari ... takut orang bawahan dgn mudah dimakihamun.
Elokla adik sedar diri dari perasan hebat.

Anonymous said...

Belajar jer tinggi akai xdak, nak buat macamana....nasi sudah menjadi bubur

fairus yaski said...

Syabas SKMM dan pihak Polis,..ini yang rakyat marhaen nak tengok,.

Anonymous said...

Tahniah PDRM, tangkap juga Rafizi Mulut busuk tahi tu...

Anonymous said...

Pada budak jalil tu elok cuba mintak kerja sama rafizi... lin guan eng... jijah....nurul mana la tahu masyuk lagi banyak.... baru padan lu punya muka

Anonymous said...

Don't shit where you eat , Jalil.

Anonymous said...

Padan muka budak tu !!! X ada akhlak. Satu harga yg harus diterima diatas perbuatan sendiri. Klu nk kesihan, besuk melambak2 org gilo nk memaki hamun sesuka hati

Anonymous said...

Padan muko ko!!! Jurutera bodoh.

safri ismail said...

Jadikan ini satu sempadan kepada yang lain,bila nasi sudah jadi bubur telan ajelah

Anonymous said...

bencikan org jgn ktrlaluan sampai maki hamun secara trbuka...buruk akibatnya.

Anonymous said...

Buat keje xde faedah wat pe... fokus jela dgn keje ni nak jugak jd macai kan dh mendapat..

Anonymous said...

Tahniah dengan tindakan segera dari SKMM dan pihak Polis, biar dia tahu langit itu tinggi atau rendah, mentang2 jurutera ingat semua dalam tangan ka? Pigiahhhh.

top