Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, March 7, 2016

DULU-DULU PERKASA DEMI MELAYU, SEKARANG PERKASA DEMI MAHATHIR DAN DAP!!!



APA SUDAH JADI DENGAN PERKASA?

Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA) ialah sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang bertujuan "memperjuangkan" dan "mempertahankan" hak-hak orang Melayu daripada orang bukan Melayu di Malaysia. Perkasa telah dilabelkan sebagai NGO ultranasionalis dan menerima tentangan umum.

Dulu selalu kita terbayang Perkasa demi Melayu. Tapi kini tidak lagi. Memandangkan mereka ini dari kumpulan terbuang sama ada dari UMNO, Pas dan juga PKR maka perjuangan Perkasa sudah lari dari landasan. Mereka lebih kepada pemuas kepentingan peribadi selain mahu popular.

Dato' Ibrahim Ali nampaknya lupa kepada asas perjuangan asal Perkasa yang dulu Arwah Dato Fuad Hassan( Mantan KP JASA) sebagai Timbalan Presiden. Perhimpunan dan Sidang Kemuncak Pribumi PERKASA Negara diadakan di Dewan Serbaguna, Kompleks Sukan TNB Jalan Bangsar, Kuala Lumpur pada 22 Mac 2009 perkasa badan pendesak Melayu.

Perkasa mendakwa memperjuangkan institusi raja, hak-hak orang Melayu dan Bumiputera serta kedudukan agama Islam sebagai agama rasmi negara. Sultan menyeru Perkasa jangan terlalu ekstrem, terlalu perkauman dan hendaklah sanggup bersuara melalui saluran undang-undang sedia ada

Kehadiran wakil Perkasa di Majlis Deklarasi Rakyat yang ditaja Tun M serta DAP dengan Pakatan Harapan telah memadam semua rekod pencapaian Perkasa. Mereka melawan dan benci DAP. Tapi sebenarnya itu semua politik sahaja. Bersekongkol dengan DAP yang pernah mengadakan Deklarasi Setapak tahun 1967 mahu negara republik jelas mencabul prinsip perkasa memperjuang institusi raja, hak-hak Melayu Bumiputera dan kedudukan agama sebagai agama rasmi negara.

Perkasa jelas NGO Melayu yang tidak
boleh dipercayai. Mereka hanya menjadi alat kepada Mahathir untuk melempiaskan kepentingannya. Tolaklah DAP! Tolaklah Perkasa. Mereka terlibat dengan pakatan syaitan DAP!.

By email;

Bekas Ahli Perkasa



9 comments:

Anonymous said...

Bagus PERKASA.
Dapat membezakan yang mana perjuangan rakyat
dan yang mana perjuangan bangsa dan negara.
Hanya mereka yang berotak sempit dan terperangkap
den gan dedak saja yang men ganggap, bekerjasama
dengan musuh untuk meneuntut keadilan itu,
pengkhianat bangsa.
Pencuri duit rakyat, tak dianggap pengkhianat.
Menentang si pencuri, sudah jadi PENGKHIANAT!!!

Anonymous said...

Perkasa hanya alat untuk ibrahim Ali ada tempat dlm politik Malaysia.

Anonymous said...

Perkasa demi Mahathir, sekarang Mahathir dah kawtim DAP, Perkasa 2 x 5 lah.
Kalau ahli Perkasa tak puas hati, resignlah!

Anonymous said...

Kita kena pandang dgn skop yg lebih luas. ...adakah dengan menyokong Umno yg diketuai oleh lanun akan memberi kelebihan kepada bangsa melayu? Mereka akan menyokong umno sikranya umno membuang anasir2 yg menjahanamkan negara. Percayalah bahawa Umno akan pulih Dan mendapat sokongan umat melayu sekiranya Najib Dan kuncu2 dinyahkan Dari parti ITU. Rakyat melihat Najib adalah penyebab kepada perpecahan Umno Dan juga orang melayu. Selagi anasir2 ini masih ADA didalam, Umno akan dijauhi oleh orang melayu walaupun pada hakikatnya mereka tidak suka Dan percaya terhapa Dap.

Anonymous said...

sebab itu tak lama dahulu perkasa juga digelar perkosa. kini ianya telah terbukti, prinsip perjuangan sendiri telah diperkosa. apa bezanya perkasa dengan perkosa?

Anonymous said...

Tanya sikit. Korupsi itu ada warna kulit?

Anonymous said...

Perkasa .. Tukar namo pd perkosa... Itu sangat sesuai.

Anonymous said...

Btul tu .... banyak lagi NGO Melayu yg lagi bagus dari Perkosa

Anonymous said...

Deklarasi turun Najib, bukannya lantik DAP jadi PM / TPM. klu Najib turun pun, BN sindiri fikir lah siapa patut dicalonkan, yg untung pun TPM jugak kan.. bukan LKS

 
Blogger Templates