Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, March 18, 2016

GUAN ENG BUAT SIDANG MEDIA DALAM KEGABRAAN DAN KEKANTOIAN SAMPAI TERSILAP MENIPU LAGI!!!!



Setiausaha Agung DAP merangkap Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng telah pun mengadakan sidang media pada jam 12:30 tengahari di KONTAR (sekalipun ia berlangsung sewaktu solat Jumaat).

Dalam sidang medianya, Gua Eng menyatakan mahu bertemu Datuk Shabudin Yahaya secara empat mata bagi membolehkan Shabudin menunjukkan bukti tuduhannya yang Guan Eng rasuah atau salahguna kuasa berhubung pembelian rumahnya.

Wow!!!

Nak tengok bukti dulu? Lepas tu? Bagaimana kalau selepas pertemuan dengan Guan Eng tiba-tiba sahaja bukan sahaja bukti tetapi Shabudin sendiri yang hilang?

Shabudin tak sepatutnya melayan kegelabahan Guan Eng. Sebaliknya meminta agar Guan Eng menjawab dan memberikan penjelasan di Parlimen terlebih dahulu di mana tuduhan itu dibuat. Ataupun Guan Eng lebih baik tunggu untuk bagi keterangan kepada SPRM atau PDRM apabila dipanggil untuk memberi keterangan.

Tak payahlah nak main ugut-ugut nak jumpa.

Lim Guan Eng telah pun mengesahkan bahawa rumah tersebut dibeli pada harga RM2.8 juta dan dia telah membayar tunai RM700,000 dan mengambil pinjaman berjumlah RM2.1 juta. Menurutnya tiada sebarang masalah atau kesalahan dalam harga belian rumah berkenaan sungguhpun harganya 2 atau 3 kali ganda lebih rendah berbanding harga rumah-rumah jiran termasuklah deretan rumah teres di kawasan yang sama.



Alasannya yang lain ialah, urusniaga tersebut adalah 'willing buyer-willing seller' dengan pemilik asalnya, Cik Phang Li Koon.

Menariknya Mahkamah telah menolak alasan tersebut dan memenjarakan Khir Toyo selama 12 bulan kerana salahguna kuasa. Walaupun DAP merupakan pihak yang paling aktif membangkitkan, mengorek dan menaikkan sentimen berhunung rumah agam Khir Toyo, nampaknya apabila terkena ke batang hidung sendiri, Lim Guan Eng dalam sidang medianya menyatakan tiada kesalahan.

Kalau dah tiada kesalahan, Lim Guan Eng kena usahakan supaya Ng Suee Lim, si bongok yang jadi ADUN Sekinchan ken minta ampun dan maaf kepada Khor Toyo di samping membebaskan Khir Toyo kerana kesilapan pemenjaraan!

Gabra dan terkantoi mendorong Lim Guan Eng menipu lagi dalam sidang media itu. Dia cuba menarik dan menyalahgunakan nama Dato Shaik yang kononnya telah meminta maaf kepadanya atas isu yang sama di mahlamah pada 2012.

Pembohongan Cina keparat ini memang tidak kenal batas dan sempadan. Shaik hanya meminta maaf kepada Lim Guan Eng kerana menuduh Guan Eng ambil duit untuk urusniaga iti. Shaik tidak meminta maaf kerana membangkitkan isu Taman Manggis sama sekali.

Guan Eng juga berkata tanah Taman Manggis telah dijual secara tender terbuka (sedangkan ianya adalah RFP) dan telah dijual kepada syarikat bukannya kepada Phang Li Koon.

Bagaimanapun Guan Eng tidak menyatakan bahawa pembeli tanah tersebut merupakan raka n kongsi pemilik syarikat yang membeli tanah tersebut.

Lim Guan Eng berkata, Kerajaan Negeri tidak mempunyai pengetahuan langsung yang tanah Taman Manggis telah diperuntukkan untuk pembinaan rumah-rumah PPRT yang membolehkan penduduk miskin menyewa pada kadar RM100 sebulan.

Punyalah pembohong si Guan Eng ni memandangkan fasa 1 PPRT tersebut dalam bentuk rumah pangsa 18 tingkat tertonggok di sebelah tanah yang dirampas untuk klinik gigi mewah dan hotel berharga mahal.


Cina keparat DAP bernama Lim Guan Eng itu terlupa tentang Ucapan Penggulungan Ketua Menteri Sempena Persidangan DUN Ke-12  oleh "KETUA MENTERI PULAU PINANG" (Lim Guan Eng sendiri la) pada tahun 2012, dia berkata: "Kerajaan Negeri sememangnya menimbang untuk membina rumah mampu milik dalam tapak tersebut, sungguhpun ianya ditandakan sebagai tanah lapang. Akan tetapi, Kerajaan Negeri memutuskan untuk tidak meneruskan pembinaan rumah mampu milik atas tanah 1 ekar ini."

Kelakarnya, Guan Eng menuduh Shabudin menggunakan Parlimen untuk mendedahkan isu tersebut kerana imuniti. Bagaimanapun Guan Eng terlupa yang Shabudin telah membuat sidang media di luar Dewan sambil mengulangi tuduhannya dan menunjukkan bukti kepada pihak media pada hari yang sama.

1 comment:

Anonymous said...

kalau cukup bukti dakwa

 
Blogger Templates