Monday, March 14, 2016

HILANG DEKLARASI RAKYAT, KINI MUNCUL PULA 'KONGRES RAKYAT 2016'.... KESIAN MAHATHIR, SEMAKIN NYANYUK DAN RENTA OTAKNYA!!!



Dr. Mahathir, pengetua kempen 'Selamatkan Malaysia' menentang Najib Abdul Razak, akan menjadi penceramah utama dalam himpunan menentang Najib pada 27 Mac nanti.

Berdasarkan surat undangan, majlis tersebut kini bertukar nama menjadi 'Kongress Rakyat 2016' dan akan diadakan secara tertutup di Shah Alam Convention Centre (SACC) dari 12:00 tengahari sehingga 6:30 petang pada hari yang sama.

Jemputan dari vekas Menteri yang sedang meroyan untuk cuba mendapatkan perhatian, Zaid Ibrahim, dipercayai telah dihantar secara eksklusif kepada mereka yang telah terpilih untuk berucap, sekaligus mengesahkan bahawa Mahathir adalah penceramah utana yang kemudian ucapannya akan didebatkan oleh pemimpn-pemimpin lain dalam pergerakan yang baru dibentuk.

"Memandangkan kesuntukn masa, setiap ucapan akan dihadkan kepada 12 minit sahaja. Kesemua ucapan hanya menggunakan Bahasa Melayu atau Inggeris atau kedua-duanya sekali."



Selain Dr.Mahathir dan Zaid, terdapat 15 orang yang lain yang telah dijemput untuk memberikan ucapan mereka dalam majlis itu nanti.

Mereka termasuklah Muhyiddin Yassin, Mukhriz Mahathir, Ling Leong Sik, Azmin Ali, Lim Kit Siang, Mat sabu, Husam Musa, Mahfuz Omar, Rafizi Ramli dan Tony Pua, Maria Chin Abdullah, Ambiga Sreevanasan, Fahmi Zainol dan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman.

Zaid pada mulanya memperkatakan tentang perhimpunan di dalam blognya pada bulan lepas yang menggesa rakyat Malaysia untuk berhimpun di belakang Dr. Mahathir yang sedang galak mendedak Najib letak jawatan.

Selepas amaran daripada Ketua Polis Negara, Zaid memberitahu bahwa perhimpunan tersebut akan diadakan secara tertutup.

Zaid merupakn salah seorang penadatangan Deklarasi Rakyat pada 4 Mac lalu

10 comments:

Anonymous said...

Buat pe ckp ttg deklarasi rakyat dan tun? Baling kaca kan tak pecah.

Meloyakan! Hipokrit!

Anonymous said...

betul ke kongres tu yg rkyat mahu atau kongres utk kpntingan org trtentu je..

Anonymous said...

Kongres orang hilang hala tuju...selamatkan diri sendiri dahulu baharu boleh selamatkan Malaysia.

juragan 69 said...

Bhai...yg ptt disimpati ialah segala blog brtaraf propaganda yg sprti tk cukup siang..tk cukup mlm..tk cukup tanah utk berlari sambil berteriak 'posto..posto..najib tk berdosa!!!'hahaha..adakh tun m merayu rakyat utk sokong dia?
Ttp yg nmpk merayu kepala kpd umno..balaci kpd kepala umno..trmasuk segala jentera propaganda kepala umno..siannya!dan golongan inilh yg sebenarnya ptt dikasihani..hahaha
'SERENTA2'tun pun nmpk sngt serigala belaan najib menyalak2 sprti nmpk kelibat hantu..hahaha lu bkn dlm kawanan serigala atau poddle dog najib kn...?
Bhai..pntingke nama deklarasi rakyat atau kongres rakyat..ttp lu tau ke apa itu deklarasi rakyat atau kongres rakyat?klu tk faham malu dekat org yg renta yg org umno tk gigil..tk goyang pun kn..hahaha cuba lg bhai,sbb yg tk sokong NAJIB tk gigil tk goyang pun dgn taraf salakan propaganda yg kawanan serigala najib cuba dan mencuba demi tuan yg bernama mohd najib abd razak...

Anonymous said...

Mamak kerala ni ingat rakyat bodoh ke? Selamatkan Malaysia atau TOLONG MUKHRIZ LEMBAB BODOH JADI PM?

Aku rasa kalau perhimpunan BAJU MERAH kepong stadium malam tu, pondan fizi mesti tercirit in her panties!

Anonymous said...

Rakyat nak keamanan la mahathir, bukan porak peranda mcm yg kau buat ni. Berpuluh tahun kau bina malaysia, sebelum mati kau sendiri yang rosakkannya. Adakah ini balasan Allah turunkan atas kesilapan masa lalu kau wahai mahathir?

Anonymous said...

Mahathir sedang cuba mempercepatkan dirinya dipenjarakan. Bila najib jatuh, bn kalah dan pembangkang jadi kerajaan, maka lebih cepat dosanya yang terdahulu akan diadili. Dia lupa dendam kesumat musuh2 politik dan peribadinya sedang tunggu masa untuk membalas dendam. Perangkap untuk diri sendiri sedang dirancang rapi oleh mahathir.

mat said...

aku lagi kesian dkt hang. masih buta.... kesiannn atau buat2 buta sbb dah kenyang dedak?

Anonymous said...

8.32.....suka hati admin la nak cakap apa.Yang terhegeh masuk blog ni buat.Ini mesti ProTun yang terlebih sedut kahak macam TDM

Anonymous said...

Malulah sebut perkataan rakyat, hakikatnya x membela rakyat pun. Retorik sahaja cheh....

top