Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, March 19, 2016

LIM GUAN ENG RASUAH... KE MANA HILANG MUFTI NEGERI PERLIS YANG AKAN ULAS SERBA-SERBI KALAU MELIBATKAN NAJIB DAN KERAJAAN?



Di kalangan tok-tok mufti di seluruh Malaysia, seorang mufti tersangat aktif melibatkan dirinya dalam politik dan seringkali mengeluarkan pelbagai ulasan, sindiran malahan melakukan fitnah apabila membabitkan Kerajaan UMNO-BN dan Najib Abdul Razak.

Dengan jumlah pengikut yang agak ramai, popular kerana fatwa-fatwa selain gelagatnya yang adakalanya ghuluw, tok mufti tersebut sering mendapat perhatian apabila dia membuat kenyataan.

Bagaimanapun, dalam isu Lim Guan Eng yang merupakan Ketua Menteri Pulau Pinang, tok mufti tersebut yang pernah menjadi pensyarah di Universiti Sains Malaysia Pulau Pinang, senyap sunyi langsung.


Otaknya seperti beku. Matanya seperti buta. Telinganya seperti ditulikan. Bahkan jari-jari tangannya seperti telah dikakukan daripada melakukan perbuatan yang sama seperti yang dilakukannya apabila melibatkan Najib Abdul Razak dan UMNO-BN.

Selalunya dia macam SPRING... cepat benar membidas, tetapi dalam kes Lim Guan Eng dan DAP pula, dia seperti kera duku yang lembab bergerak walaupun matanya buntang sebesar bola pingpong.

Barangkali Lim Guan Eng bukan beragama Islam, tidak seperti Najib kut... tu yang kurang menarik perhatiannya... agaknya la... kita bersangka baik.


3 comments:

Anonymous said...

yup,..spt kata admin,..kita bersangka baik laa kannnn

Anonymous said...

pasal baca qunut baru cepat melatah kot....

Anonymous said...

Maza macam berok belaan DAP.

 
Blogger Templates