Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, March 9, 2016

PATUTLAH GUAN ENG DAN TONY PUA TAK MEMEKAK... SKMM TENGAH SIASAT DAKWAAN DAP TERIMA WANG ISRAEL RUPA-RUPANYA!


Kenyataan dan pemberitahuan oleh Zahid Hamidi bahawa SKMM sedang menyiàsat dakwaan yang mengatakan DAP menerima wang derma politik berjumlah RM1.2 bilion dari Israel dengan janji sekiranya DAP menang PRU-13, Israel akan dibenarkan membuka pangkalan tentera di Port Dickson, telah membuatkan salah seorang pemimpin DAP kelam kabut.

Lim Lip Eng, Ahli Parlimen Segambut yang soalannya dijawab secara bertulis oleh Zahid Hamidi, terus memutarbelitkan isu kepada fitnah politik sambil bertanya tentang skop undang-undang tentang fitnah politik.

Bab DAP bila kena dakwa macam tu, terus bertanyakan skop dan peruntukan undang-undang. Bab DAP buat dakwaan pula, takdak apa-apa malah Tony Pua pun terselamat walaupun dalam transkrip Whatsapp antara Tony Pua, Clare Brown dan Justo, ada banyak peruntukan undang-undang yang perlu dilalui oleh Tony Pua.

"Dalam hal fitnah, undang-undang yang bolrh digunakan untuk siasatan dan tindakan boleh diambil di bawah Seksyen 500 Kanun Keseksaan, Akta Fitnah 1957 (Akta 286) dan menerusi saman awam," kata Zahid.

Zahid turut memberitahu, polis telah menerima dua laporan dari Menggatal dan Jalan Patani berhubung kes tersebut  dan kes iti telah diklasifikasikan sebagai Refer to Other Agencies (RLA) dan kerana itu ia diletakkan di bawah bidang kuasa dan siasatan SKMM.

Dilaporkan sebelum ini DAP telah menerima derma politik dari Israel dengan syarat sekiranya mereka menang, Israel dibenarkan memnbuka pangkalan tentera di Port Dickson.

Dakwaan tersebut dibuat oleh bekas ahli DAP sendiri. Bagaimanapun DAP menafikan dakwaan tersebut secara sambil lewa dan berusaha mengalihkan isu tersebut dengan memburuk-burukkan Najib dan Kerajaan.


4 comments:

Anonymous said...

siasat betul2 jgn sampai trlepas...

Anonymous said...

Tun m x ckp komen plk? Bongok!!!

Anonymous said...

TUN M SI KITUL MODERN

Anonymous said...

Mahathir dahulu idola tetapi la ni boleh BLAAAA

 
Blogger Templates