Monday, March 21, 2016

PENULIS "TERIMA KASIH SI BABI HUTAN" MENCIBAIKAN LIM GUAN ENG!!!!



Surat khas buat Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

"Dan (ingatlah) tidaklah Kami menciptakan langit dan bumi serta segala yang ada di antaranya, secara main-main. Surah 21 Al-Anbiyaa Ayat 16".

“Jika di masa dahulu, Lu yang bukan Islam tidak boleh menyentuh kertas buku Al Quran, kerana Lu TIDAK memiliki air sembahyang, namun Gua mau kasi tau sama lu untuk di masa ini, Lu boleh lupakanlah bab air sembahyang tu!, sebab kesemua surah dan ayat suci Al Quran telah pun di sendatkan di dalam ‘Smart Phone‘, maka di mana-mana saja dan bila-bila saja Lu boleh meneliti pesanan dari Tuan Allah, iaitu Tuhan bagi orang Islam, Gua mau mintak ölu tolong semak apa yang Tuan Allah ada katakan di dalam Surah 21 Al-Anbiya ayat 16, .. Lu halusi baik-baik ok!

Ok, Gua memang anak Orang Pulau-Pinang, Gua betoi-betoi sayang Pulau Pinang, DANG YANG PALING PENTING! Gua mau lu tau! Yang Gua ini TIDAK SOKONG BARISAN NASIONAL!, DAN GUA SUDAH LAMA PATAH HATI DENGAN UMNO!, itu sebab gua ada menulis buku “TERIMA KASIH SI BABI HUTAN,Tuhan kini aku datang“..

So please! Lu janganlah ingat ini tulisan datang dari ‘Macai-macai BN! yang jelas kebanyakkan nya amat bodoh dan tidak berani kepada keadilan!’ okaaay!,

Dan gua melugai dengan Menteri.menteri BN dah lama sangat dah!, Sebab kebanyakan sikap mereka hanya pentingkan duit semata-mata, kebanyakan mata batin mereka telah buta pada Insan dan Alam!, yang mereka tahu hanyalah projek pribadi yang mengautkan keuntungan yang berbillion ringgit semata mata..

So Guan Eng, Lu pun tau itu Projek perumahan Ivori, sudah bagi banyak Tan Sri Dr Koh Tsu Koon kenyang dan senyum lebar!, dan dia dari BN jugak!.. Dan Gua harap lu tak jadi macam bayang-bayang dia sudah lah!, Sebab Lu pun tau, sebelum dapat itu kerusi no satu haa, semua boleh kasi janji ma!, bila sudah dapat, duduk lama sikit!, macam-macam boleh jadi ma!, semua janji akan di capati maa!!,

Lu tengok la apa sudah jadi!, demi pembangunan! Ada benda yang tak wajib di perlakukan, telah sering dipersetujukan!, Lu mana taro lu punya otak ma!?, Lu tadak hati sama perasaan ka sama Alam sekitar?.. Lu tau ka Gua kalau gua mau ikut hati gua, Gua mesti sudah kata sama lu, “LU LEY MAK CHIBAI!! MAK PUKI LANCHAU LO!!“,

Yes!! Right straight on your fucking Penyu face!, tetapi sumpah Gua ni orang Islam, lalu semasa gua kat Penang, ada sekali tu Gua selisih sama lu, Gua diam sajaaa!, sebab gua orang Islam, Tuan Allah adalah Tuhan gua.. Jadi gua tak cakaplah sama lu “LU LEY MAK CHIBAI!! MAK PUKI LANCHAU LO!!”,

Gua tahan saja, sebab Tuhan gua suka orang yang sabar, tetapi Tuhan gua juga tak suka orang terus berdiam.., bila tahu tentang satu satu yang tidak adil sedang berjalan lancar, itu lah sebabnya Gua paksa juga jiwa gua untuk menulis ni,


Anyway Lu pikir sendiri la.. Adil ka apa yang Lu sering luluskan?, sudah berapa banyaknya telah terbelah brutally Bukit kita di Penang!, apa Lu bikin ini macam Guan Eng? Apa Lu tadak hati perut punya orang ka?, Kalau Lau mau makan babi Takpa, makan laaa.. Tapi jangan la buat perangai macam babi!, main sondoi saja!, tetapi itu sudah resmi babi, takpa la jika dia menyondol, sebab dia tadak leher!, Lu ada leher, menoleh la sama kiri dan kanan.. jangan main serebu sajaaa.

Nanti bila Alam menjadi sakit!, bila alam mula merintis, maka akan datanglah bencana Alam! Apa la lu!? Otak lu taro mana?.. Bua ingat Kalau lu buat ini kat Melaka!, Masak la lu nanti ke dengan Orang Melayu Melaka!,

Lu memang masih nasib baik laaa.. Penang punya orang pun banyak yang jenis kira ‚Luit! Luit! Luit! Sajaaa, jadi kebanyakkan mereka tak kisah sangat, janji Penang pesat maju dengan pembangunan dan akan menambah pelaburan dari luaran!, Tapi lu jangan lupa la, renunglah pada Alam yang sedang menjerit kesakitan!,

Wei Guan Eng, Lu mau tau la ‘Bumi yang terbentang luas ini, ada berbagai bagai komponen utama, sebahagiannya menjadi pasak bumi, sila lu rujuk pada Surah 78 Al- Naba Ayat 6-7, Gunung –ganang adalah juga pancang Pasak bagi bumi!, komponan yang amat penting bagi kewujudan alam maya ini,

Bukit bakau Tuhan jadikan adalah bersebab!, ianya menjadi fungsi tertentu demi kesetabilan bumi, mencengkam dan mengejapkan kepadatan tanah demi menetapkan ketahanan dari sebarang gegaran, Maka dengan ini, rujuk-rujuklah dengan lebih serius lagi!, agar Bukit-bukit TIDAK DI USIKKAN!,

Jangan Lu kira tentang masuk duit sajaaa!, satu kali saja bencana Alam terjadi di masa hadapan, Lu nanti tengok la!, apa jadi sama Penang!, rujuk la itu Surah 16 Al-Nahl ayat 15, halusi baik baik laaaa.. Apa ada dalam lu punya kepala hah?? Mau memajukan Penang, majukanlah! Tetapi jangan sampai menjadi Tamak!, fikirlah sama tentang Alam yang sedang teresak-esak menangis menanggung kesakitan, Lu memang tadak perasaan la Guang Eng!!,

Ok Guan Eng, sekarang gua mau tanya sama Lu, ‘sekarang boleh lu kasi tau sama Gua, apa itu China punya Tokong cakap tentang ini hal Bukit Bakau?, Kasi tau la , Apa Tuhan Cina cakap itu tentang Bukit??‘, Dont worry Lu tak payah balik Bukit Cina di Melaka untuk tanya, Tanya lu punya Bapak laaa, dia sudah Tua, dia mesti mau tahu Pasai Tuhan maaa, sudah Tua, mau mati, mesti mau tau pasai itu Ketuhanan maaa!

Dulu sebelum dapat kerusi ketua menteri, Surau pun lu masuk!, orang Islam Puasa , Lu pun mau Puasa!, apa ini? Game ka??!,


Aiyaaa! Lu banyak pandai aaa!, sekali lagi gua cakap sama lu, gua Islam punya Orang, Lu nasib baik laa, kalau tidak gua sudah cakap sama lu ini macam “LU LEY MAK CHIBAI!! MAK PUKI LANCHAU LO!!“, tetapi itulah.. Lu ada sikit nasib baik la, Gua orang islam, so gua boleh tangkap rilax lagi laa!, ..

Come on la Guan Eng, jangan la ini macam, Penang bukan besar mana puuun, Lu kasi benarkan mereka pecah bukit dan tambak laut, nanti susahlah, lu cuba halusi Surah 21Al-Anbiya ayat 31, Lu telitilah baik baik ok?

Janganlah berlakun semasa sebelum pilihan raya, kononnya cenderung dengan dengan apa yang di pinta Islam, tetapi bila sudah duduk itu kerusi!, Akal dan hati sudah lain macam mari!.. Kita kebanyakan orang Melayu sudah melugai dengan BN, dan lu pula semakin cenderung lebih teruk dari Menteri BN!, apa ni??.

Dan Gua yakin, kalau sebeginilah lu punya sikap!, tunggu sajalah, Gua percaya suatu masa nanti PASTI AKAN ADA KAUM CINA DAP PENANG akan bangung dan menentang sama Lu habis-habisan!!. Gua percaya masa itu nanti sampai, dan Lu akan di hantar kembali ke Melaka!, sebab lu kasi rosak itu Penang punya Bumi dan TELAH membahayakan batin pada Alam sekitar di Penang!

Ok Guan Eng, lu jangan marah sama Gua ok!? Gua memang tengah kecewa dengan lu punya perubahan sikap yg sebegitu mendadak!,

Tapi itulah.., Gua tetap tak mau kata sama lu macam ni, “LU LEY MAK CHIBAI!! MAK PUKI LANCHAU LO!!“, sebab Gua Orang Islam.. Nasihat Gua, Rujuklah pada Al Quran melalui lu punya smart phone…"

Sekian dari Anak jati Pulau Pinang.

ISMAIL BIN ARIFFIN @ LEPAT


5 comments:

Anonymous said...

Yang mencibai pun macam cibai.....

Anonymous said...

Guang eng bongok!!!!

Anonymous said...

Berulang kali kata dia Islam. Berulang kali juga maki hamun. Lepat ni lebih cibai dari orang yang dia kata cibai.

Anonymous said...

Hoi macai penang kau ingat guan eng nak baca kau punya tulisan, bodoh piang pergilah direct kat dia sembur semua apa kau nak kata kat babi toyok tu bahalul. Satu lgi klau semua pemimpin BN rasuah tak maju negara macam skrg ni, kau ingat semua pemimpin DAPigs n PKR bersih lgi munafik dan kafir harbi menentang islam.

Anonymous said...

Undi x smpi 2k - silap kira salah excel
Tapak nk bina pprt - x tahu
Rumah jauh rendah dr nilai pasaran - x tahu

Abis apa yg komunis ni tau? Org nk jd cm ko pon nk jd tp BODOHHH

top