Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, March 24, 2016

PEROGOL BERSIRI DI LANGKAWI YANG GUNAKAN MEDIA SOSIAL UNTUK BURU MANGSA, AKHIRNYA DIBERKAS POLIS!!!



LANGKAWI: Polis menahan seorang remaja lelaki berusia 19 tahun dipercayai perogol bersiri yang licik memperdayakan mangsa menerusi laman sosial dan diburu polis sejak enam bulan lalu di sini, semalam.

Suspek yang dikenali sebagai 'Soleh' ditahan bersama mangsa rogol terakhirnya dalam sebuah kereta dan mengaku terbabit dalam 10 kes rogol menggunakan kekerasan termasuk seorang mangsanya pelajar sekolah.

Ketua Polis Langkawi, Superintendan Dr Che Ghazali Che Awang, berkata suspek menggunakan modus operandi menyapa mangsa menerusi laman sosial wechat, Facebook dan Instagram untuk memerangkap sebelum merogol mereka.

"Selepas berkenalan dengan mangsa di laman sosial, suspek yang juga bekas pelajar di sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) akan mengajak mangsa berjumpa di lokasi ditetapkan.

"Sebaik tiba di tempat sunyi atau dalam kereta, mangsa akan dicekik dan dipukul secara kekerasan sebelum dirogol," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah Langkawi di sini, hari ini. 

Che Ghazali berkata, selepas merogol mangsa, suspek bertindak memadam semua maklumat diri dan komunikasi dalam telefon bimbit mangsa bagi mengelak perbuatan jahatnya dikesan pihak berkuasa. 

Katanya, suspek yang juga bekas kakitangan hotel di sini ditahan reman selama seminggu dan disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan dan sabit kesalahan boleh dipenjara antara lima hingga 20 tahun serta sebatan.- BERITA HARIAN

2 comments:

Anonymous said...

Perogol n mangsa are gatal desperados....in media sosial..very risky...

Anonymous said...

Bila ada media sosial ni, baru tahu ramai pmpuan miang, yg bodoh bahlol mudah percaya yg hanya dikenalinya di alam maya. X perlu salahkn jntan.. Betino tu yg patut disalahkn.. X tahu jago maruah diri, dn memang bijik gatal.

 
Blogger Templates