Friday, March 4, 2016

THE WALL STREET JOURNAL TERPAKSA AKUI WANG RM2.6 BILION DERMA POLITIK ARAB SAUDI KEPADA NAJIB, TELAH DIPULANGKAN SEBAHAGIAN BESARNYA!!!



Dari mana asal mula cerita derma RM2.6 bilion yang sekarang ini melarat  menjadi satu isu untuk menghuru-harakan Malaysia?

Media manakah yang dianggap sangat berintegriti dan laporan tentang RM2.6 bilion diterima sebagai sesuatu yang hakiki yang tidak boleh disangkal, dinafikan, ditolak atau dihujahkan melainkan tuduhan-tuduhan yang dilemparkan oleh media tersebut?

Kerana WALL STREET JOURNAL, ramai orang percaya Najib telah mencuri RM2.6 bilion wang rakyat Malaysia menerusi pelaburan 1MDB. Malah kerana WALL STREET JOURNAL jugalah, bekas Perdana Menteri Malaysia yang dianggap paling bijaksana, MASIH LAGI PERCAYA sampai ke saat ini bahawa RM2.6 bilion tersebut adalah WANG CURI walaupun dia sendiri mulai goyah kerana di sebalik desakannya agar ada bukti berdokumen tentang WANG DERMA, dia sendiri tiada bukti tentang PENCURIAN yang dituduhnya.

Disebabkan oleh WALL STREET JOURNAL, ramai yang percaya Najib telah mencuri RM2.6 bilion dan menyimpan di dalam akaun bank peribadinya, sama ada bertujuan untuk mencuri dan melarikannya atau menggunakannya untuk 'membeli' keputusan pilihanraya pada PRU-13.

Ramai yang ketawakan Najib apabila Najib memberitahu, wang tersebut telah dipulangkan semula dan keengganan Najib memecahkan rahsia individu yang telah menderma kepadanya. Ramai yang tidak percaya, wang sebanyak itu tidak mampu menggelapkan mata, sebaliknya Najib dikatakan, tidak mungkin akan bersikap naif sebegitu rupa dengan wang sejumlah itu.

Dengan kata lain, lebih ramai yang percaya, Najib akan gelap mata dengan RM2.6 bilion berbanding memulangkan sebahagian besar wang tersebut sebagaimana yang telah diperakui. Malah Mahathir sendiri tidak percaya, Najib tidak menggunakan wang tersebut untuk keperluan peribadinya!

Ramai juga tidak percaya dan mentertawakan Peguam Negara apabila Peguam Negara berkata Najib memulangkan hampir keseluruhan wang tersebut yang tidak digunakan.

Namun akhirnya, KALAM KEBANGGAAN, yang menjadi rujukan utama, yang menjadi sumber maklumat terpenting, WALL STREET JOURNAL sendiri mendedahkan tiga hari lalu bahawa para penyiasat mereka bersetuju bahawa kebanyakan daripada wang tersebut telah dikembalikan, sekalipun selama ini, mereka langsung tidak menyebutnya dalam usaha dan tujuan menghuru-harakan Malaysia.

Nah, sekarang, siapa yang berbohong?

Adakah status WALL STREET JOURNAL yang dianggap sangat berintegriti, sangat benar, sangat jujur dan sangat tepat kerana mendedahkan kemasukan RM2.6 bilion ke dalam akaun peribadi Najib Abdul Razak, sudah bertukar menjadi PEMBOHONG kerana mengesahkan cerita-cerita yang dianggap bohong selama ini... iaitu pemulangan wang berkenaan selain sumbernya adalah ahli keluarga diraja Arab Saudi?

12 comments:

juragan 69 said...

Maknanya sapa2 yg dituduh terima wang suapan yg tlh disalurkn kedlm akaun peribadi mnjd tidak bersalah asalkn guna 2 benda
1.ini wang derma..
2.sebahagian tlh dipulangkn(sebahagian lg ntah lh kemana)
Itu pun klu dh terbongkar klu sapa pun tk tahu maka buat2 tak tahu dn tak malu...apa kisah peguam kan ada...
persoalan di sini adakh tntng najib ada terima 2.6b itu kisah benar atau fitnah..tk kira lh dari sapa dan utk apa???dosa atau pahala ada org yg blh tlg jwp dn buat keputusan...hmmm

Anonymous said...

kalau hati dah hitam legam....benda yang putih....difitnah jadi hitam.

yang baik difitnah jadi jahat.

sebab tulah gamaknya nisbahnya dalam 1000 hanya satu yang bernas dan baik...yang lain kelaut..

minta-minta jangan termasuk kedalam 999 yang kelaut kerana balasan bukan diakhirat sahaja ,didunia dah dipertonton kepada umum.

terimakasih...jauhi fitnah dan jauhi membuat persepsi kat apa-sapa....ok.

Anonymous said...

Najib terima wang rm2.6b sumber dari 1mbd, tentu saja la bukan satu fakta yang benar...!!!

Pusing la kot mana pun, ia memang fitnah... Baca la pertuduhan asal wsj tu. Bukannya pasal duit berkenaan, tapi dari sumber yang dimaksudkan oleh wsj tu asalnya.

Jadi kalau dah boleh fikir dengan waras, benarkan tuduhan dari wsj tu??

Anonymous said...

2.6b , 42 and berangka2 yg perlu jawap
ini yg TERTAHU , jika jujur katakan aja
imdb mcmana ? 42b apa jadi,
negara dah takda duit ,,,ini benar ,,jwpan beralih2
mencipta dosa itu kan juga jadi dosa

aku taktau dia ,dia tahu

Anonymous said...

Pelik, berdosa ke terima derma? terima derma Yahudi boleh pulak? tak de sape pertikai? tak saman pun?

Anonymous said...

saya ada duit, saya derma pada A , terpulang pada A nak guna macamana duit tu , kerana itu sudah menjadi milik A ,samada dia guna buat rumah atau guna utk kempen atau guna untuk bantu sana sini itu dia punya suka ,

lalu datang orang , oiii...si A dapat duit curi, duit rakyat, duit 1MDB , masuka kaun dia, bukan masuk akaun parti,
lalu WSJ pun juga meroyan, dia curi duit, dia masuk sana sini, orang kampung yang tak tahu apa2 pun menyalak sama, ikut apa dicakap orang, dia hanya dengar cerita, begini dan begini, dia pun telan percaya bulat2 .

begitulah senario dengan Najib, keluarga diraja Saudi yang beri duit kepada Najib sebagai ketua kerajaan, yelah ..dia PM , tak kan beri pada tian chua atau Rafizi pulak!

kerana cemburu, kerana sakit hati, kerana dengki ..duit tu tak masuk atas nama dia, maka berlumba2lah orang mencipta cerita, semuanya dengan segala tuduhan dan teori, sebenarnya mereka tu sakit hati, dengki,

Anonymous said...

Ko ni mcm tak sekolah. Gunalah akai yg Allah anugerah sebaik2nya. Buka minda dan berlapang dada.

Anonymous said...

Aku minta satu bukti saja....

Mana dia bukti transaksi duit derma yg dimasukkan keakaun najib dan transaksi duit yg dipulang.

Paling zalim bila ada yg kata sukahati duit derma najib nak buat apa, sedangkan najib dulu kata duit derma tu untuk umno. Inilah juga sebab Ainina saman najib....sebab tak masuk akaun umno.

Korang yg zalim, boleh pulak tuduh sebab jelous tak dapt duit. Pundeklah korang.

Anonymous said...

contoh yang paling bangang ialah anom 11.41 am.Mungkin dia baru keluar dari gua kot.Dia masih lagi dok pusing duit 1mdb 42 billion hilang,negara dah takde duit.Woi bodoh kalu negara dah takde duit di mana lebeh 1.5 juta k/tangan awam dok cucuk duit dekat bank setiap bulan tu,dari mana datangnya wang tu.Nak bertekak dgn orang bangang ni boleh jadi gila dibuatnya.42 billion yang hilang tu dia punya pusing punya pusing dah macam gasing daa.Gila sungguh penyakit fitnah orang malaysia ni. Tengok cara yang dia tulis ayat tu..ha ha ha

juragan 69 said...

Bhai nk tnya lu...klu seorg pngetua/pngerusi rumah anak yatim diberi derma oleh seseorg utk kegunaan rumah anak yatim.. adakh tk brsalah pngetua trsebut tk declare yg dia ada terima derma dan duit tu masuk kedlm akaun peribadi dia..
tiba2 ada org tahu tntng duit 'derma' trsebut beliau mnhebahkn..dan timbalan pengetua di pecat kerana persoal pengetua tidak declare derma tersebut..dn tiba2 s/u pngetua trsebut bg tau duit tu dh bgbalik pd pnderma???kah kah kah bnyk prsoalan nya bhai..antaranya dimana transaksi wang derma tersebut..knp penderma tk prnh ditampil kn utk mngaku duit 'lebihan' derma tu dia dh terima...isk..isk bnyk lg yg boleh dipersoalkn..dn anak yatim yg brtnya atau mnyoal akan dianggap cemburu,sakit hati kerana dengki..ada akaiiii

Anonymous said...

WSJ NI MERUPAKAN KITAB SUCI PALING MUTAKHIR YANG WAJIB DIPERCAYAI.SESIAPA YANG TAK PERCAYO KENO MASOK JAIL.

juragan 69 said...

Eh ya ke bhai..bkn ke jail tu kuasanya ditangan KPN dan AG...kn ke lbh tepat lg bhai klu lu kata yg sapa2 rakyat malaysia yg tk terima dgn ckp AG maka ia wajib ditangkap dipenjara dan dirotan sbb kata2 AG ibarat fatwa...kah kah kah lu lawak le bhai...

top