Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, April 23, 2016

BINATANG MALAYSIAKINI TIDAK BOLEH DIAJAR DENGAN CABAR, SEBALIKNYA PERLU DIHERET UNTUK SAMAN FITNAH DI MAHKAMAH!!!



Selepas The Malaysian Insider (TMI) tutup operasi, tinggallah Malaysiakini sebagai pembuat fitnah terbesar yang tidak tercabar, meskipun terdapat beberapa portal lain yang turut cuba menyaingi kehebatan Malaysiakini membuat fitnah dan tohmahan liar.

Dan bukan rahsia lagi siapa yang menaja kewangan Malaysiakini walaupun pada masa yang sama, Malaysiakini turut mendapat sumber kewangan dari pengiklanan membabitkan GLC biarpun telah didedahkan berulang-ulang kali bahawa Malaysiakini dibiayai oleh George Soros.

M.O Malaysiakini amat jelas iaitu menjadikan Islam, Melayu dan Bumiputera sebagai musuh Malaysia. Imej Islam, Melayu dan Bumiputera berada pada tahap paling rendah dalam persepsi Malaysiakini. Jadi, dalam apa cara sekalipun, Malaysiakini akan berusaha MEMBABIKAN Islam, Melayu dan Bumiputera apabila mendapat peluang.

Pilihanraya Negeri Sarawak menyaksikan Malaysiakini menghantar wartawan-wartawan totok kecinaan dan berhati khowloon mereka dari Semenanjung ke Sarawak untuk memburuk-burukkan Bumiputera dan Islam. Wartawan-wartawan totok yang tidak pernah bercampur dengan kaum-kaum lain.


Sama ada tidak faham bahawa politik perkauman dan agama tidak wujud di Sarawak, atau gagal memahami Bahasa Inggeris atau sememangnya telah ditanam dengan sifat terlaknat dalam dirinya, wartawan Malaysiakini, Kow Gah Chie melihat peluang terbaik untuk menaikkan sentimen anti orang Islam di Sarawak dengan membuat laporan fitnah ke atas calon BN DUN Nangka, Dr. Annuar Rapa'ee. 

Ucapan Dr. Annuar Rapa'ee agar para pengundi memilih dan mengundi BN untuk mengekalkan Adenan Satem sebagai Ketua Menteri, telah ditukarkan oleh wartawan Malaysiakini itu sebagai UNDI BN UNTUK KEKALKAN KETUA MENTERI ISLAM.

Annuar yang juga Pengerusi Lembaga Amanah Kebajikan Islam Sibu (LAKIS), berucap di hadapan kira-kira 400 orang hadiri yang menghadiri forum bertajuk, 'Keluarga dan Kepimpinan Islam'. Dalam ucapannya, dia hanya menyentuh tentang pentingnya mengundi BN serta mempertahankan kepimpinan sedia ada kerana kepimpinan itu mendapat sokongan meluas atas layanan adil antara masyarakat Islam dan penganut agama lain.

"Saya sendiri sejak kecil hidup berjiran dengan masyarakat daripada kaum lain. Adakah saya terlalu dungu sehingga sanggup mengeluarkan kenyataan seperti itu? Kita di Sarawak tidak berpolitik dengan isu perkauman. Kita memperjuangkan keperluan dan membela nasib rakyat," kata Dr. Annuar.


Menurutnya, dia juga telah memberi penjelasan lanjut ketika ditanya oleh wartawan tersebut tetapi binatang Malaysiakini itu memilih untuk tidak menyiarkan penjelasan itu, sebaliknya secara sengaja mengaitkan agama Ketua-Ketua Menteri terdahulu serta membuat perbandingan jumlah penganut
agama di Sarawak.

Dr. Annuar telah membuat cabaran kepada wartawan Malaysiakini yang berasal dari Semenanjung itu. Sebenarnya ia bukanlah sesuatu yang wajar dilakukan oleh Dr. Annuar atau mana-mana pemimpin politik dari Sarawak.

Satu-satunya cara untuk mengajar BINATANG MALAYSIAKINI itu adalah dengan mengheret dan menyaman fitnah dengan kadar kerugian berjumlah besar selain tidak menerima permohonan maaf dan penarikan kembali artikel seperti yang diamalkan sebelum ini.

Itu sahaja cara untuk mengajar penfitnah-penfitnah tegar yang mewakili DAP itu!!!


3 comments:

Anonymous said...

buat saman fitnah segera!!

Anonymous said...

She looks like a pig. Oink oink.

Anonymous said...

Muka dia pun dah macam babi...

 
Blogger Templates