Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, April 12, 2016

DAP MAHU TUBUHKAN NEGERI CINA SARAWAK, PERSOAL KEWUJUDAN DAN HAK BUMIPUTERA!!!



Kalau tak pertikaikan hak-hak Bumiputera dan kedudukan Pribumi, bukan DAP ler namanya.

Violet Yong yang merupakan penyandang DUN Pending dalam salah satu ceramahnya, mempersoalkan tentang kedudukan orang Melanau sebagai minoriti yang dibenarkan menjadi Ketua Menteri berbanding orang Cina. 

Violet Yong mahukan Sarawak menjadi Negeri Cina walaupun penduduk Cina di Sarawak, tidaklah mengatasi masyarakat Bumiputera dan Pribumi.

Video di atas adalah bukti YB DAP mahu tubuh "Chinese Government" di Sarawak dengan mengutuk serta merendahkan bangsa lain.

Bagaimana dengan janji DAP terhadap orang Dayak? Hanya digunakan untuk mendapat undi?

Mengapa YB DAP ini perlu mengutuk bangsa lain? Adakah dia bertujuan mengganggu gugat keharmonian kaum di Sarawak?


4 comments:

Anonymous said...

hatred speech ! tak boleh disiasat ke..? bukti dah ada..

Anonymous said...

Aku sering ke Kuching, Miri dan Sibu. Setiap kali saya ke sana, rasanya macam saya sampai ke bandar CINA!!! Tulisan cina, peniaga2 cina, kuil cina, persatuan2 cina, restoran2 cina...etc etc etc.

Paling ketara adalah banglo2 yang sangat besar yang banyak di sana...semuanya dimiliki cina!

Ini cuma lah dari pemerhatian mata kasar saya.

Anonymous said...

Ini parti sudah tidak ada modallah. Tapi ini macam punya kempen rakyat Sarawak akan tolak punyalah.

Anonymous said...

Tujuan penyatuan Sarawak dan Sabah kedalam Malaysia ialah untuk memantapkan kuasa politik dan juga menjaga kebajikan kaum Bumiputra. Orang Cina terkenal dengan bangsa yang tamak haloba. Jika mereka berkuasa mereka akan mengaut segala kekayaan termasuk menjual tanah-tanah kerajaan negeri kepada syarikat2 kepunyaan kaum Cina seperti apa yang sedang berlaku di Penang sekarang. Sila baca lapuran lim linan see (LLS Report) berkaitan hal ini . Kaum Bumiputra akan menjadi kaum yang merempat di negara sendiri.

Peringatan untuk kaum Bumiputra di Sarawak. Jangan berbalah sesama sendiri. Kelak masing-masing (semua kaum Bumiputra) akan rugi.

 
Blogger Templates