Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, April 5, 2016

IBARAT MELAWAT GUNDIK KE-5000, MALANGNYA GUAN ENG LUPA BAWA 'UBAT KUAT'!!!



Lim Guan Eng malu besar apabila gelembongnya sendiri mendedahkan yang dia banyak memandai-mandai dan sekarang ini terperangkap dalam permainannya sendiri. Cubaannya untuk menutup malu dan memindahkan sebahagian daripada beban malunya itu kepada UMNO-BN pula menjadi bencana yang lebih besar.

Dengan penuh gagah ibarat Maharaja China melawat gundik ke-5000, Lim Guan Eng ke tanah PERDA. Dan dengan penuh gagah, penuh keyakinan, penuh gaya dan seperti penuh pengetahuan, Guan Eng menyatakan kos memperbaiki mendapan tanah di situ hanyalah RM5 juta bagi kawasan seluasa 20 ekar.

Sekaligus Guan Eng juga mahu membuktikan Melayu tidak pandai berniaga. Sebelum itu Guan Eng marah kerana PERDA jual tanahnya yang bermasalah dengan murah bagi menampung harga rendah rumah-rumah yang dibangunkan oleh PERDA.


Guan Eng tak setuju harga murah kerana katanya Kerajaan Negeri hilang wang. Maknanya memang tiadalah hasrat Kerajaan Negeri di bawah kepimpinan Guan Eng untuk membina rumah-rumah murah dan mampu milik kerana dia memang mementingkan keuntungan. Maka sekaligus menjawab mengapa Kerajaan Negeri Pulau Pinang di bawah DAP langsung tidak mempunyai sebarang rancangan mewujudkan perumahan rakyat yang murah dan mampu milik baru walaupun banyak tanah dijual bahkan menjadi mata pencarian utama Kerajaan Negeri.

Projek PPRT di Jalan S.P Chelliah yang dibangga-banggakan DAP pula bukanlah projek asal DAP sebaliknya perwarisan daripada Kerajaan BN terdahulu. DAP hanya mengubahsuai harga jualan unit kediaman tersebut dari murah dan mampu milik menjadi mahal dan mampu pandang!



Memang melawakkan apabila Guan Eng ke tanah PERDA semata-mata mahu membadutkan dirinya. Sepanjang 7 tahun, dia tidak pernah ambik tahu bahkan pentadbirannya membuat pelbagai halangan dan kesukaran pembangunan tanah PERDA itu, hanya kerana skandalnya dan 4 syarikat bermasalah yang memenangi OPEN TENDER kebanggaaan Guan Eng terdedah, dia jejakkan kaki ke situ.

Nampaknya hari ini juga ada lagi pendedahan terbaru membabitkan Guan Eng!!!


3 comments:

Anonymous said...

What is the problem? If KLIDC (the phantom co) does have money, Singaporeans sure will to rescue. No employees since 2014 (are U sure of that statement?) try to check against KWSP /SOCSO record? If there is no workers, the co could had been run by "KUI" (HANTU/PHANTOM MA) I am not a accountant. Those 3 companies may be phantom (sama seperti yang pembangkang selalu tuduh "pengundi hantu". sekarang kita mula dengar dan lihat "company hantu" Hai yaa apa sula jadi sama DAPig ma? Jangan cari salah orang,"seluar/skirt sendiri sudah terlondeh" Manya malu ma.....

Taqs said...

Bro ko ni menulis mcm org x de iman.Kalo fakta stkt khabo angin...jgn siarkan...berdosa x larat pikul nanti..

Anonymous said...

Tak ade fakta ke atau ko yg bahalol tak reti membaca... Anjing dap la ko ni...haaakkttuuiihh...!!!

 
Blogger Templates