Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, April 17, 2016

PENGAKUAN MENTERI LUAR ARAB SAUDI BUATKAN LIM KIT SIANG DAN MAHATHIR JADI NYANYUK DAN TERLONCAT-LONCAT MACAM KERA!!!



Pendedahan dan pengakuan yang dibuat oleh Menteri Luar Arab Saudi, Adel Al-Jubeir bahawa RM2.6 bilion yang dipertikaikan dan dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri, Najib Abdul Razak, sememangnya adalah derma daripada keluarga diraja Arab Saudi, rupa-rupanya telah membuatkan dua orang TUA RENTA bagaikan ahli sihir yang kehilangan geluk ajaib.

Kedua-dua mereka tidak dapat menerima realiti. Mereka tidak dapat menerima kenyataan dan mereka tidak percaya bahawa Najib Abdul Razak sememangnya jauh lebih dipercayai berbanding mereka sendiri oleh Kerajaan Arab Saudi. 

Kalau semalam, Mahathir meminta agar dipaparkan bukti derma daripada Arab Saudi dan menolak pengakuan Adel Al-Jubeir, hari ini pula, Lim Kit Siang mencabar Adel Al-Jubeir untuk berhadapan dengan PAC dan memberikan keterangan berhubung kenyataannya. 

Kedua-dua orang tua itu nampaknya sudah jadi terlalu gila. Itu baru sahaja pengakuan. Kalau dipaparkan bukti-bukti derma, mahu kedua-duanya main tahi sendiri dan kemudian masukkan ke dalam mulut dan mengunyah seperti makan pizza atau lempeng. 

Mereka seperti tidak percaya, serangan bertali arus yang turut menggembelengkan semua tenaga muda dan cerdik pandai mereka termasuklah Tony Pua dan Rafizi Ramli, musnah hanya dengan pengakuan daripada Menteri Luar Arab Saudi sehinggakan Lim Kit Siang sendiri terpaksa melabelkannya sebagai 'media scam' kerana sukar menerima kenyataan.

Dan Mahathir pula tidak ubah seperti samseng kampung yang terloncat-loncat mencari dan mengaitkan pelbagai perkara lain yang dirasakannya berkaitan, bagi membolehkan dia menang dalam proses bertekak.

Dan di sini kita dapat melihat bagaimana dua sistem 'permainan' diamalkan. Satu permainan 'robust' yang diminati oleh sesetengah orang yang mahu mematikan Najib dengan segera dan satu lagi adalah permainan 'slow-and-steady' yang diamalkan oleh Najib, sekaligus membuatkan dua orang tua renta terus diserang kenyanyukan!

Dah terbukti bahawa dakwaan 42b hilang tu satu fitnah. Dah terbukti juga bahawa dakwaan 2.6b duit 1MDB satu fitnah. Nak pertahankan fitnah tu, buat apa lagi?




15 comments:

Anonymous said...

Ha ha ha.....aku setuju. Aku setuju dua dua dah nyanyuk!

Anonymous said...

Dua org situa tu.. Sbnarnya hati busuk...tersangat busuk!!!!

Anonymous said...

Lu punya anak ITU kaki tipu banyak maaaa...rakyat kehilangan macam macam d Pulau Pinang..Tanah rakyat utk rumah rakyat miskin pun dia sudah sapu habis maaaa.. Lu apa mau bising bising maaa

Anonymous said...

Pak Arab flip flop lelas jumpa Njib 48jam sebelum tu..PAC kata 28billion lesap dan hutang bukan 42 billion tapi up lagi 50billion..tu bukan hutang..tu kena songlap...kah..kah..kah..IPIC kata tak terima bayaran...tipah tertipu...songlap lah tu...

Unknown said...

Yang terloncat-loncat macam kera tu, koranglah.
Orang lain cool saja sebab memang tahu, Arab tu terpaksa
layan Najib yang merahyu-rayu mintak myawa kat dia.
Jawapannya pun 'vague', kata orang putih.
Inilah yang korang banggakan.
Kesiannnnnnnnnn.........
Kalau nak Lim kit Siang 7 Tun Det terloncat-loncat
macam kera, mintak Najib tunjukkan resit-resit bank
penerimaan 'derma'tu, otherwise korang meloncatlah
tinggi-tinggi, biar kami semua ketawa je.....KAHKAHKAH

Anonymous said...

ha3 kaki dedak dah mabuk terlebih telan. tunjuk le bukti mangkok! money trailnya mcm mana? budok x lulus pmrpun tahu ni semua auta...

Anonymous said...

Betul kata ko. Yg terlompat2 mcm kera dan memmekik melolong tu puak2 BN je. Yang cool dan relek sambil menikmati Old town cina kopi tu puak tun m n lk siang. Donia 2x..

Anonymous said...

Semuanya nak dilondeh dgn tunjuk resit..bila pula madey kutti dan kit sial jadi appointed auditor...antum2 kena belajarlah hormat orang laen..jangan Emo sangat...menteri luar Saudi tu bukan orang fasiq yg perlu diragui..standard dia lebih tinggi dgn memikul amanah negaranya..yg benar2 fasiq adalah madey kutti...kit sial bukan fasiq tetapi kafir...antum2 ni jelas hati sudah hitam legam...tuduh Najib merayu2...antum2 telah menyaksikan dengan mata pancha indera insiden Najib merayu2 tu? Setakat buat andaian baik tak payah..buang masa je

Anonymous said...

Tunjuk resit konon... Klau Tunjuk pun, mcm kau nak sokong najib lepas ni..
Wahkakaka... Sampai mati pun kau takkan sokong najib walaupun dia betul, Byk alasan.... Pui...

Anonymous said...

Terloncat2 macam kera ...?? Muehehehe.... siapa yang kera tu sebenarnya... Apa2 pun loncat la labu selagi boleh loncat... capai dedak tu banyak2 sebelum hilang... dedak semakin kurang.. kena loncat tinggi2 baru boleh capai... hehehe.

Anonymous said...

Mmg la old town tu mana ada logo halal tu sbb tun m dah berganding bahu dgn komunis. Mcm la si komunis gigi kuning basi tu nak lepaskan dia jika najib stepdown. What a looser.

Anonymous said...

tunjuk resit macam beli barang runcit ke cik minah. ko sape..loyar..doktor?
apa??? ahli muzik?
pigi sana kau...main muzik joget ka...zapin ka...dangdut ka. ajak sekali mamaktun sama lim kit sial.lompat tinggi2 sampai semput.

Anonymous said...

safee sali menggelecek pertahanan lawan..sekarang safee cuma berhadapan penjaga gol. tetapi....safee tergamam...tiang gol telah dialihkan. setiap kali safee ingin merembat. setiap kali itu jugak tiang gol dialihkan.
ini cerita kat tanjung rambutan la...he he he....sama macam orang yang tak puas hati. semua dah sewel. kecewa...fitnah dah disusun rapi...gagal.

Anonymous said...

Ini orang Alab bukan kasi Malaysia saja derma tapi satu dunia Islam pun sudah dapatlah. Itu Palestin pun banyak dapat derma tapi itu negara masih itu macam jugaklah. Apasal orang mau kasi derma pun kita ada banyak soallah.

Anonymous said...

Semua sama je tk bole pakai. Perangai hamjad je mcm haram. Semua tgu masa je nk rembat duit. Menjawab la ko kt neraka nnti.

 
Blogger Templates