Saturday, April 9, 2016

VIDEO VIRAL: PONDAN BERCOLI HIJAU MENGAMUK DI STESEN KOMUTER!!!



Satu klip video sedang viral di Facebook memperlihatkan seorang lelaki berlagak seperti perempuan yang hanya bercoli hijau sedang mengamuk dan menyerang seorang petugas awam. Bagaimanapun, penyumber asal klip video ini tidak memberikan lokasi yang tepat dan bilakah kejadian tersebut berlaku.

Persoalannya sekarang, berdasarkan latar belakang adegan tersebut, ia berlaku di kawasan awam, atau lebih tepat lagi di stesen komuter KTM.

Kebiasaannya, terdapat anggota-anggota polis bantuan yang ditugaskan untuk mengawal keselamatan di kawasan tersebut. Namun di dalam klip video tersebut, kelibat anggota-anggota polis bantuan, tidak kelihatan langsung.

Apakah tingkat keselamatn kawasan-kawasan tumpuan awam seperti stesen komuter dipandang remeh dan tahap keselamatannya pula, dianggap tidak penting?

Bagaimana sekiranya pondan bercoli hijau itu mengeluarkan senjata tajam atau senjata api dan membunuh petugas awam tersebut?

Mengapa rakan-rakan petugas awam itu pula, langsung tidak cuba meleraikan walaupun mempunyai kesempatan untuk menjadi penonton?

Mengapa pondan bercoli hijau itu tidak ditangani sekurang-kurangnya dengan memberkas dan kemudian mengikatnya sebelum diserahkan kepada pihak berkuasa?


8 comments:

Anonymous said...

Ye betul.. Yg lain mcm seronok je tengok. X panggil pengawal kselmtn, pols bantuan ke.. Org mcm kita boleh halau !!!

Anonymous said...

kalau brother tu bagi penampar sekali. seminggu demam.

Anonymous said...

Tu la psl. Klu bro tu lempang, silap hb dia plk yg kena gantong keje ..

Anonymous said...

.. Cangkok dia, humban kt luar.

Anonymous said...

Pondan laknat siap baling kerusi lagi....takkan lepas macam tu je? Takde sapa kasi siku seketol ke?
Kenapa penguatkuasa takut? Sebab dia berbangsa cinapek? Atau mamat sekuriti tu warga asing yang tak berani betindak?
Polis mana??????????

Anonymous said...

Mesti ada yang pass comment menyindir itu sebab dia naik berang

Anonymous said...

Dah jalan pakai coli hijau kau rasa apa? Nak komen murni2 ke? Seb baek mamat tu kira kool lagi silap org mau pecah mulut jantan sundal tu

Anonymous said...

sepatutnya kes gini ambik gambar pondan selongkar identitinya di tv..hari tu polis mengamuk govermnt amek lakk tindakan..nah ni timenye gov ambik tibdkn demi kebajikan pekerja baik senior ktm cool

top