Saturday, May 7, 2016

DAH BAGITAHU DAH, PI MAKAN UBAT NYANYUK, TUN DEGIL... HA, LA SAPA SUSAH? TUN JUGA!!!



Kesian sungguh melihat Tun Dr. Mahathir.

Dia adalah seorang Negarawan yang sepatutnya bersara dengan penuh integriti dan penuh kemegahan kerana berjaya meletakkan Malaysia pada asas yang betul walaupun rakyat perlu menanggungnya selama beberapa abad, malah kalau pemerintah selepas Mahathir tidak betul-betul cerdik, negara ini akan bertukar tangan menjadi milik taikun-taikun yang berniaga dan mendapat modal dari kerajaan sendiri.

Namun Mahathir memilih untuk menyongsang. Walau alasan yang diberikan adalah demi negara, tetapi tindak tanduknya tidak memperlihatkan retorik tersebut sebaliknya memperlihatkan cubaannya untuk terus membela kaum kroninya yang sekarang ini agak tersepit untuk berniaga dengan perniagaan serta modal kerajaan.

Untuk menunjukkan bahawa perjuangannya betul dan benar, beberapa ramalan dan nujum telah dibuat. Mahathir mempersoalkan tentang 'Arab gila' yang memberikan derma kepada Najib Abdul Razak. Mahathir mempersoalkan wang fizikal 1MDB yang dibawa pulang ke negara ini. Mahathir memperkatakan tentang negara yang akan bankrap dan matawang Ringgit yang tidak akan pulih selagi Najib berada di jawatan Perdana Menteri.


Macam-macam ramalan yang dibuat oleh Mahathir, tetapi TIDAK ADA SATU PUN yang betul dan mengena. Malahan ramalannya konon, Kerajaan Negeri Sarawak di bawah Adenan Satem akan mendapat kemenangan lebih rendah kerana pengaruh Najib, 1MDB, RM2.6 bilion dan sebagainya, menampilkan keputusan yang sangat berbeza.

Sebaliknya yang mengalami kekalahan teruk adalah Lim Kit Siang dan DAP Sarawak. DAP Sarawak yang dari awal lagi menyatakan tentangan terhadap 'kerjasama' antara Kit Siang-Mahathir, akhirnya terbukti benar apabila bukan sahaja mereka kehilangan 5 kubu kuat di Sarawak, tetapi juga integriti DAP sendiri mulai diperkatakan, terutama apabila Guan Eng menunjukkan ketidakselesaannya apabila disoalsiasat oleh SPRM selama dua hari berturut-turut.

Apa yang boleh dikatakan sekarang selain daripada melepaskan kemarahan dan kekecewaan dengan alasan kebudak-budakan seperti yang dapat kita lihat sekarang di Facebook.

Tun Dr. Mahathir sendiri sudah tentu dapat menyelami dan menyedari kegagalan gerakannya kali ini. Kejayaannya memperdayakan rakyat Malaysia, khususnya orang UMNO untuk menumbangkan Abdullah Badawi, tidak akan tercapai kali ini kerana wujudnya golongan yang lebih kritikal dan lebih mementingkan fakta dan data berbanding emosi dan nostalgia tentang pemerintahan Tun Dr. Mahathir selama 22 tahun.

Pi la makan ubat tu, Tun... pi la berehat. Dunia politik bukan dunia Tun lagi... Tun sendiri pun tak mahu pakai Proton Saga tetapi lebih selesa berkenderaankan Porsche yang sudah tentu harganya lebih mahal, jadi tidak perlulah Tun ajak para pengikut Tun untuk naik upih pulak!!!

Mukhriz Mahathir itu sendiri adalah makhluk gagal yang tidak boleh diselamatkan lagi dah!!!


17 comments:

Anonymous said...

tanya presiden pan apa gelaran yg dia pnggil kpd tun dulu....skrng apa plk.

Anonymous said...

Dia patut makan Viagra. .baru mata cherah

Anonymous said...

Dap lost 7 seats..aiya aiya..ini macham bole mati maa

Anonymous said...

Masa tun dulu ratus billion lesap...ratus billion bail out... tak bankrup pun... 50 million hutang dah ada yg dijelaskan. ... apa2 pun pemimpin PM dari Utara dan bakal PM dari Utara bermakna Malaysia akan lingkupp.... ulang lagi rakyat dapat BATU ajer... iaitu Pulau Batu Putih.... pulau Singapore dan PPinang dan tanah bernilai tinggi dah abis kena swap dng konsep pengswastaan dan projek anak beranak ..... pemimpin pembanhkang dari utara pun sama pelingkup negara dan akidah agama islam ...dengan ajaran pluralisma lgbt dan Syiah....
Apanama makna kata apa saja dari pemimpin dan PM dari UTARA semua nak bagi pelingkup nrgara Malaysia...
lu pikir la sendiri.....

Anonymous said...

Manusia ni masa suka ... komen semua yg baik. Bila dah tak suka ... komen negatif je.

Najib semua benda dia nak jadi. Presiden lah ... PM lah ... Pengerusi lah ... Ketua lah ...

Bila dah kecoh ... dia buat muka poker je. Dia buat muka innocent. Yang jawab semua macai dia yg timbul dari mana pun kita tak tahu.

Lepas tu ada mangkuk buat statement ... he is not accountable.

Amende lah ...


Anonymous said...

PRN untuk Tan Sri Adenan Satem. PRU untuk Datuk Seri Najib. Adakah Datuk Seri Najib bertanding? Negara bakal tentukan siapa bakal PM nanti?

Anonymous said...

Penulis u kutuklah tdm sepuas2nya Dan pujilah najib perasuah Dan penyamun Wang rakyat setinggi2nya,kelak kau sendiri akan dpt melihat kebenaran nya Dan menerima balasan drp Allah.kemenangan besar di serawak bkn bermakna najib adakah betul Dan tdm salah. Kita sama2 tunggu Dan lihat nanti.

Anonymous said...

Penulis blog inilah manusia yang kotak pemikirannya sempit sekadar memenuhi bekas dedak. Makhluk yang lahir daripada dunia asing yang penuh dengan ketamakan dan halobakan dunia Cash yang jadi KIng>. Para pemuja DS Najib dah tak boleh diselamatkan , fikiran singkat tak dapat nak jawab setiap isu yang timbul akibat kerakusan tahap Perdana yang dilakukan oleh Perawan Bugis.

Anonymous said...

apo lae nak dikato...sapo songlap duit negaro. sapo bailout syarikat anak. cer tanyo melayu mudah lupo tu.

Anonymous said...

Flying kick ni melalut tak tentu pasal..
Apa yg kau nak bgtau kat sini?

Johan said...

Alahai, ada 8 kesalahan Najib. 1. Kematian Kevin Morais (dikatakan ada kaitan dgn Najib). 2. altantuya Sharibu (Najib lakukan). 3. 1 MDB rugi (Najib curi Wang) 4. 2 Billion ringgit dalam akaun Najib (hasil drp aktiviti tak betul menurut Mahathir). 5. Kes Submarine tak berkualiti (Tentu nya angkara Najib) 6. Kematian Balasundram dan kejadian berikutnya (INI sebab Najib dan adiknya) 7. Kenyataan Sirul Dari lokap Australia ( Mesti Najib bayar ni) 8. Kenyataan mints naaf dan penarikan tuduhan Santani Selvi terhadap Najib ( Ini mesti Najib yang bayar)
Banyaknya kesalahan Najib... Dan itu le modal mereka yg anti Najib..

Anonymous said...

ko kutuk tun pun dapat ape? ko jawab la mana pi duit berbillion2 yg lesap tu. bangang!

Anonymous said...

kita tengok prk parlimen sg besar lps nie

Anonymous said...

ko fitnah najib tanpa bukti. aku pun bolih fitnah pak menakan ko curi duit orang kampung berjuta2. apodohal. tak perlu bukti. kalau ko marah...ko memang bangang gak....

Anonymous said...

buat2 tak faham pulak....22tahun merintah buat ape untuk sabah sarawak. tok jib jadi pm nampak gak hasilnya. walau baru je....

Anonymous said...

Semoga Allah menghukum Melayu Islam yang membela perbuatan kemungkaran dengan sengaja dan sedar.Yang buta dan pekak dah, tak boleh buat benda . .

Anonymous said...

Sumbat duit..letak tahi pun blh menang. Apa nak hairan

top