Tuesday, May 10, 2016

DEKLARASI RAKYAT DAH CUKUP 1 JUTA TANDATANGAN... BILA NAJIB NAK LETAK JAWATAN?



Kempen cakap besar kononnya dalam tempoh beberapa hari sahaja sejuta tandatangan boleh dikumpulkan untuk mendesak Najib meletak jawatan, tidak pergi jauh pun.

Sebelumnya bukan main berlagak kata, kempen menerusi online... tetapi dengarnya, kempen online pun bermasalah juga...

Kemudian kempen di serata pasar malam, pasar pagi, dan pasar babi... juga nampaknya tak begitu menggalakkan.


Akhirnya selepas keputusan PRN Sarawak yang jauh meleset daripada jangkaan Tun Dr. Mahathir, kumpulan Deklarasi Tun-Kit Siang itu terpaksa membuat pengumuman kononnya Deklarasi mereka juga mendapat tempat dan perhatian walaupun tempoh yang mereka sendiri tetapkan telah lama berlalu.

Kononnya, kempen 'SELAMATKAN MALAYSIA' juga mendapat perhatian dan sokongan besar walaupun dewan semakin kosong dan suara viralnya semakin sunyi. Tenaga penting seperti Khairuddin Abu Hassan, hanya kedengaran sayup-sayup seperti orang meroyan dan semakin lemah.

Mahathir ketika mengulas kemenangan BN Sarawak menyatakan, Najib semakin lemah kerana membiarkan setiap negeri membuat keputusan bagi negeri masing-masing, malahan akan membuat pelbagai tuntutan yang tidak sepatutnya dilayani oleh Najib.

Bekas Perdana Menteri itu juga memberitahu bahawa Najib dan Kerajaan UMNO-BN semakin lemah ekoran kemenangan besar BN Sarawak.


Menarik juga tu...

BN Sarawak menang besar untuk PRN Sarawak, Najib lemah.
Rakyat semakin tidak sukakan Najib dan pada bila-bila masa sahaja Najib kena letak jawatan.
Semua orang sokong Tun Dr. Mahathir dan perjuangannya...

Tapi...

Kemenangan besar BN Sarawak, menyebabkan Tun Dr. Mahathir dianjing-anjingkan oleh para penyokong DAP dan dipersalahkan kerana DAP hilang 5 kerusi dan turut kehilangan 7 wang deposit pilihanraya.
Walaupun dikatakan rakyat tidak sukakan Najib, tidak ramai pula yang menyertai perhimpunan Tun Mahathir bahkan, semakin banyak pula menyampah dengan gelagat renta Tun Mahathir.
Kononnya semua sokong Mahathir, tetapi Mahathir sendiri terpaksa meraih simpati dan sokongan dengan bantuan Lim Kit Siang!!!

16 comments:

Anonymous said...

Penulis u seorg yg tak tau nak mengenang budi Dan bersyukur,u adalah pengkhianat kpd negara Dan bangsa krn menghina org yg telah byk berjasa kpd bangsa Dan negara hatta agama bkn sj Malaysia malah dunia mengakui jasa tdm,Dan u menyokong PM yg rasuah memerintah negara,semoga Allah memberi balasan yg setimpal dgn perbuatan kamu,Amin ya Allah.

Anonymous said...

Tak sesuai perangai dgn umur..lebih elok lebihkan masa buat ibadah..duduk lama sikit atas tikar sembahayang..duduk lama sikit dlm masjid utk cover balik yg terlalai dahulu.

Anonymous said...

Nak tanya admin ni...mana lebih penting Najib atau Negara ? Fikirkanlah tentang nasib Anak cucu yg akan kita tinggalkan nanti. Kalau jawapan and najib lebih penting.. Teruskanlah menyokong dia kerana tak ada siapa yg boleh mengubah nasib anda.

Anonymous said...

Orang Serawak bijak bukan macam orang Semenanjung yang Bahlol.

Faktor kemenangan BN Serawak ialah KM nya dan bukan AhJibNok.

Untuk Semenanjung tunggu PRU14 nanti.

Anonymous said...

Di Serawak takde UMNO!!!

Jangan nak menumpang kejayaan orang lain!!

Anonymous said...

Jasa yahudi kerala tu lebih banyak kepada keluarga sendiri dan kroni2 berbanding 'jasa' kepada rakyat secara amnya.

Menyesal aku menjadi penyokong kuat Raja kroni tu dulu. MENYESAL!!

Anak betina masih keluar masuk gereja lagi ke?? Kat masjid dah takde benda baik untuk dilakukan ke?

Anonymous said...

Kita BUKAN TIDAK MENGENANG JASA TUN M, janganlah salah anggap. TETAPI zaman Tun M telah berlalu. Sebab itu ada istilah BERSARA. Dalam hal ini siapakah yang patut dipersalahkan?

Tun M sendiri telah mencalarkan Imej bersihnya sebagai PM terlama Malaysia dan tidak dinafikan baik buruk pentadbirannya.

Tetapi jika Tun M tidak betul adakah patut kita terus sokong dia membabi buta?

Sudahkah kita lupa, sanggupkah kita LUPA atau PURA2 Lupa Siapa Lim Kit Siang sebenarnya? Siapa DAP itu dan apakah MISSION STATEMENT mereka?

Inilah penyakit orang Melayu. Kita ditebali perasaan Dengki dan menurut tanpa mahu berfikir panjang. Jika orang ramai kata Najib tak bagus kita pun ikut saja. Orang Marah Najib kita ikut saja. Ada yang tak tahu pun mengapa dia mesti marah Najib. Apa lagi yang tak kena?

Kehidupan kita yang aman damai tenteram dan makmur tidak mahu disyukuri. Apa yang berlaku di Selatan Thai, di Syria, Iraq, Myanmar atau mana lagi O Ya Pakistan dan Afganistan langsung TIDAK jadi pengajaran.

Malaysia mesti dihebohkan sebagai Negara yang buruk. Najib teruk. Terus difitnah dengan apa pun modal seringgit atau 2.6billion. Tidak ada rakyat Negara lain dalam dunia ini seburuk dan sebusuk hati seperti rakyat Malaysia!

Nama sahaja ramai Ustaz, Lebai, Penceramah besas, Imam Muda, Iman Tua tetapi semakin ramai semakin teruk masyarakat sebab masing2 terlalu keduniaan, terlalu mahu banyak LIKES di facebook. Masing2 mahu popularity melebih popularity Najib.

Najib bekerja siang malam berhempas pulas ke sana sini pura2 tak Nampak. Terus dihina, Lim Kit Siang yang apah satu sen pun tak pernah berbakti pada mereka dipuji, disanjung. Malah bekas PM pun turut menunjukkan contoh pada rakyat jelata!!1

Betapa kroniknya bangsa Melayu.

Marah marah dengan Kerajaan BN pun, Wad Bersalin satu Malaysia penuh 24 jam. Mak Bidan pun on call 24 jam.

Marah marah dengan Kerajaan BN pun, berduyun-duyun mampun ke Tanah suci mengerjakan Umrah. Haji tok sah cakaplah - Quota sampai tahun 3000 mungkin!

Marah Marah dengan Kerajan BN pun - tiap minggu dapat undangan Walimaturus, dah tak termakan kenduri kawhin muak!!!

Marah marah dengan Kerajaan BN pun - reality TV show bertambah-tambah: dari Muzik ke rancangan KeAgamaan!

Marah Marah dengan Kerajaan BN pun - cuti-cuti satu Malaysia acara tetap, bawa keluarga makan angin satu Malaysia. Dah tak tahu dah kat mana nak pergi lagi. Akhirnya ke Korea, Vietnam, China. Berjalan jugak melancong juga sambil Marah Marah pada Najib. Bershopping sakan di Bandung, Vietnam, Korea sambil marah marah pada Rosmah, kaki shopping.

Marah marah dengan Kerajaan BN pun - kereta makin bertambah menjalar di jalan-jalan raya. Kesesakan teruk. Sebab rakyat dah mampu beli kereta, tak kiralah kerata apa. Kalau tak Ferrari Myvi pun jadilah asalka ada kereta.

Marah Marah dengan Kerajaan BN pun - anak-anak muda masuk juga ke Universiti. Hingus masih meleleh sambil berjalan ke kampus sambil maki hamun pemimpin Negara sendiri. Tak cukup sesame sendiri, mengadu pada Zakir Naik. Bayangkan Akhlak sebegini, pakai tudung dah cukup Islamik konon. Hukum mencela pemimpin Negara, memburukkan Negara sendiri dia tak tahu????? Memalukan!!! Malu aku dengan Zakir Naik, tetapi inilah tarbiyah Pembangkang.

Marah, marah , marah, benci benci benci...Sebab kalau tak digodak perasaan marah macam mana nak menang pilihan raya?? Modal tak ada. Dan rakyat pun banggang senang termakan hasutan. Modal pembangkang air liur kotor mereka saja. Kalau apa yang terjadi pada Negara mereka tak rugi apa-apa. Yang Nampak buruk BN, yang Nampak tak baik di mata dunia BN.

Ramai Melayu tak sedar diri, yang pernah mengata Melayu mudah lupa - dia sendiri pun sudah lupa!!

Anonymous said...

Pemimpin-pemimpin yang menyertai Deklarasi Rakyat hanyalah bersikap hipokrit. Masing-masing hanya mementingkan kepentingan diri dan kroni dan bukannya untuk kepentingan rakyat. Mereka menggunakan rakyat untuk agenda sendiri, walaupun keselamatan negara tergugat dengan tindakan mereka sendiri.

Anonymous said...

Admin..cerita..pasal Tun yang boleh bersengkongkol dengan Dap...untuk hanya nak jatuhkan Pm Najib..walau...Tun memang berjasa pada negara...tapi bak orang tua2 kata kerana nila setitik habis susu sebelanga...maksudnya tindakan Tun yang sekarang berpelukan dengan Dap..menyebabkan semua jasanya orang dah tak pandang ...ada faham tak...Melayu memang benci pada Dap...kerana mereka ni adalah kesinambungan parti komunis...so..kalau orang Zmelayu sokong Dap..bermakna mereka juga adalah tali barut komunis...ingat tu je...

Anonymous said...

Apa pula ko minta Allah balas pada admin. ..itu doa orang sesat...nabi mana ko ikut? Itu stail doa K.O K.O Pas terhadap Umno..kalo ye pon patutnya ngko doakan Allah beri hidayat dan petunjuk pada admin...apa lah ngko ni ..macam orang bebal he..berubahlah jadi Muslim yang berakhlaq

Anonymous said...

Ko ni dah jadi burung Punggok merindu bulan pula dah...

Anonymous said...

Oo. .di KERALA pun ada Yahudi jugak? Aku ingat ada Hindu je...jenis Hindu wel wel ..tarik Kavadi...chuchok jarum dan changkok sana sini..

Anonymous said...

9.28am...kau ingat tun m tu malaikat? Dia tak pernah silap. Kau pegi check sejarah dia. Nih berpelok2 pulak dgn si babi komunis yg tak reti turun dari krusi dap jadi dia tu siapa skrg. Kau ingat org2 politik ni tiada janji apa2 sbb nakkan najib turun. Sekali gus bila bn kalah dlm nex pru kau akan tahu tinggi rendahnya langit bila limsial ni memerintah. Kau blm hidup lagi kot bila tercetus 13mei. Jgn overlook yer kpd org yg sudah melalui hari perit itu.

Anonymous said...

Kami kat Penang pun dah terasa peritnya. Buat rumah mampu milik harga RM399k. Loan bank RM3500 sebulan. Pendapatan isi rumah RM10500 baru boleh beli rumah. Kalau setakat kerja kilang jangan harap nak beli rumah kat island. Guan Eng beli banglo pun lebih murah kalau ikut kaki persegi.

Rumah LMC ada tapi limited. Last2 terpaksa beli rumah kat seberang. Tapi kena bayar tol, duit minyak, maintenance kereta dsbg tercungap-cungap juga.

Anonymous said...

Terbaik bro... Itu la realiti kbanyakan rakyat malaysia ni... Ade akal simpan dalam peti ais.. Lagi suka guna kepala lutut..
Langsung tak bersyukur...

Anonymous said...

Marah2 dgn kerajaan BN ckp hidup rakyat makin susah, hari2 penuh kfc, mcd dan kedai2 makan ...

top