Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, May 11, 2016

DISEBABKAN YANG DIKATA ADALAH MELAYU DAN YANG MENGATA ADALAH CINA, MAKA LIM KIT SIANG BUAT KEPUTUSAN, IANYA TIDAK RASIS!!!



Seperti biasa, apabila membabitkan pemimpin DAP, dewata-dewataraya akan segera menyatakan, tiada unsur-unsur perkauman hodoh yang terhasil, sebaliknya ia adalah 'pendidikan' dan 'seruan'.

Tetapi ianya hanya membabitkan Melayu dan Bumiputera serta Islam sahaja!

Jadi, apabila Hew Kuan Yau menyatakan, Aziz Isa, macai yang kalah di Batu Kitang, perlu dimenangkan dalam ceramah kempen PRN baru lepas agar membolehkan Aziz Isa 'skru Melayu', Lim Kit Siang yang sememangnya bermula kerja politiknya dengan mempersoalkan kedudukan Melayu-Bumiputera-Islam dalam Perlembagaan, memberitahu, Hew Kuan Yau tidak RASIS!

Ingat lagi apabila Utusan Malaysia memainkan tajuk, 'APA LAGI CINA HENDAK?' selepas PRU-13 lalu?

Ingat lagi bagaimana marahnya DAP dan Lim Kit Siang dengan menyatakan, Utusan Malaysia dan Najib Abdul Razak sangat rasis kerana mempersoalkan pendirian orang Cina di Malaysia.

Kalau mereka mempersoalkan Melayu-Bumiputera-Islam, tidak mengapa malah apabila mereka secara terang-terangan mahu menyusutkan moral sesuatu kaum dengan tuduhan rasuah, terutama sekali Bumiputera-Melayu, ia dianggap sebagai satu perbuatan moral.

Cuba kalau ada yang mempersoalkan, mengapa perlu dihantar duit ke neraka dan duit-duit itu pula bukannya laku digunakan di dunia ini. Cuba juga persoalkan tentang budaya 'ambil hati, minum kopi' yang kita dapat lihat dengan mudah yang bermula dengan ayat, 'kira cincai-cincai sudahlah, boss'.

Adakah DAP dan Kit Siang akan mengatakan, semua pertanyaan itu bukannya rasis sebaliknya bersifat moral seperti dalam kes Hew Kuan Yau yang mahu memusnahkan orang Melayu Sarawak dengan memenangkan dan menjadikan Aziz Isa sebagai 'pengebom berani mati.'

Menarik tetapi malang, kerana ada yang Melayu-Bumiputera yang menyebelahi DAP-Kit Siang, malah menyanjungi Hew Kuan Yau yang sentiasa bersikap biadap dan langsung tidak menghormati asas-asas pembentukan negara ini. Biarpun secara terang, jelas dan tegas, Hew Kuan Yau telah memberitahu, Melayu di dalam DAP hanyalah untuk menghancurkan Melayu dan Bumiputera itu sendiri. Melayu di dalam DAP tidak lebih daripada sekadar macai untuk ketuanan DAP!

Masih tak faham-faham dan tak nampak-nampak lagi?




3 comments:

Anonymous said...

Maseh ada yg bebal nk wat cmne

Unknown said...

Zaman nabi dulu ada kafir zimmi dan harbi...harbi yg mcm DAP ni la, mereka layak diperangi dan rampas harta...tapi skrg ni kerajaan lembik sangat la, sekurang2 sumbat hew guan 8 tahun dlm penjara...org melayu jadi mangsa tak dapat pembelaan sewajarnya BABI LA KERAJAAN

Unknown said...

Isytihar perang pada puak2 ni..

 
Blogger Templates