Tuesday, May 17, 2016

MAHATHIR PECAH BELAHKAN PAKATAN UNTUK KUATKAN UMNO-BN? JANGAN JADI BODOHLAH... MAHATHIR NAK BUAT TEAM DIA SENDIRILAH!!!



Para pemuja Tun Dr. Mahathir berkata, bekas Perdana Menteri itu sudah berjaya memecah belahkan Pakatan Harapan apabila PKR yang merupakan parti paling terkesan, memperlihatkan fraksi-fraksi yang selama ini saling bergasak sesama sendiri mencari dan meraih kuasa.

Mungkin betullah tanggapan dan kebanggaan mereka itu.

Namun, pada masa yang sama, mereka terlupa bahawa Tun Mahathir yang dikatakan mempunyai pengaruh dan pengikut yang ramai dalam UMNO, terkapai-kapai mencari sokongan dan kekuatan. Jangkaan dan cakap besar awal kononnya ramai orang UMNO, Ketua Cawangan, Ketua Bahagian, ADUN dan Ahli Parlimen akan bersama-sama Mahathir, ternyata meleset jauh.

Program-program menentang Kerajaan dan Perdana Menteri, tidak mendapat sambutan dan cukup menyedihkan bagi bekas Perdana Menteri yang pernah hanyut dengan sokongan besar menerusi SEMARAK yang pernah diadakan di seluruh negara bagi menzahirkan sokongan kepadanya menentang Tengku Razaleigh Hamzah.

Anwar Ibrahim yang begitu rapat dengan Mahathir, sedar bahaya Mahathir kepada pasukannya. Dek kerana itulah, dia menulis secara panjang lebar dengan istilah-istilah bombastik dalam 8 muka surat untuk sepucuk surat yang diseludup keluar dari Penjara Sungai Buloh kepada kepimpinan utama PKR.



Beberapa orang pemimpin PKR memberikan reaksi yang berbeza-beza. Ada yang segera menafikan ketulenan surat 8 muka surat tersebut bagi melindungi konco-konco di Penjara Sungai Buloh yang memberikan pelbagai keistimewaan dan kemudahan berbanding banduan-banduan lain.

Mahathir terdesak untuk mendapatkan pasukannya sendiri. Pasukannya yang sedia ada terdiri daripada bekas-bekas PEMAKAN DEDAK atau lebih dikenali sebagai AYAM DAGING yang hanya tahu tentang projek, laba projek, konsesi mahupun proksi. Mereka bukan sahaja tidak mampu bergerak secara lebih agresif sebaliknya seringkali terhina kerana memaparkan kebodohan dan ketaksuban sendiri terhadap bekas Perdana Menteri yang cukup terkenal dengan PROJEK PENSWASTAAN KONSESI yang mewajibkan setiap rakyat Malaysia menanggung kekayaan dan keuntungan proksi-proksinya.

Terbahaginya PKR dan DAP sekarang ini gara-gara kehadiran Mahathir menunjukkan nafsu kuasa Mahathir yang masih tidak berkurangan walaupun dia sudah lama menjadi mantan. Terbahaginya juga PKR dan DAP, langsung tidak menguntungkan UMNO dan Barisan Nasional walaupun ada yang begitu teruja kononnya, ia akan menambahkan kekuatan UMNO dan Barisan Nasional.

Sama ada mereka sedar atau sebaliknya, Mahathir sebenarnya sedang mewujudkan pasukannya sendiri yang terdiri daripada penentang-penentang tulen kerajaan dengan merampas ahli-ahli dan para pemimpin pembangkang daripada parti mereka sendiri. Kesemua mereka akan dikumpulkan di bawah satu jenama, bukannya untuk menguatkan UMNO dan Barisan Nasional sebagaimana yang didakwa oleh para penyokong Mahathir sebaliknya, untuk memastikan perancangan besar Mahathir membabitkan proksi-proksi dan anaknya akan berjaya!!!


4 comments:

Anonymous said...

elok la tu daripada geng geng umno dan bn yang lain,lembab je..
umno pun macam dah hilang kat selangor
kat penang harapkan jahara je la...
kelantan,negeri lain macam tikus je sibuk dengan sepanduk sokong najib.

pembangkang fitnah pun diam je tak balas saman kaw kaw

bila rakyat terpengaruh salahkan rakyat plak
bingai tatau keutamaan

Anonymous said...

A stage man always wants to be on stage. Without a stage he can't survive. Dr M is one of them. It does not matter whether it is opposition's stage, NGO's stage or government's stage.

Anonymous said...

Ale utoh...

Anonymous said...

Najib tatap menjadi pujaan hati kami. Ko orang ambiklah lubang hidung Madey menjadi pujaan hati ko orang.

Paling sedap ambiklah lubang punkoq Anwar sebagai pujaan hati ketika sunyi.

top