Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, May 6, 2016

MAMPOS KAU, GUAN ENG!!! DENGAR CERITA, MENANGIS SEMASA DISOALSIASAT SPRM, BETUL KE?!!!



Harap-harap selepas berita menyedihkan membabitkan Ahli Parlimen Sungai Besar, kita tidak mahulah pula mendengar ADUN Ayer Kuning merangkap Ahli Parlimen Bagan diberitakan terjun bangunan apabila salah satu tingkap gagal ditutup.

Setakat ini, tidak banyak berita yang kedengaran membabitkan soal siasat SPRM ke atas Guan Eng dan Betty Chew yang ditemani oleh peguam-peguam mereka seperti RSN Rayer, Ramkarpal Singh dan Gobind Singh... kombinasi hebat yang merupakan seorang ADUN Pulau Pinang dan dua Ahli Parlimen yang datangnya dari puak Karpal Singh.

Sambungan soal siasat ke atas Guan Eng dan isterinya, Betty Chew akan dibuat esok.

Sementara itu, pada masa yang hampir sama, pemilik asal banglo, Phang Li Koon dan bossnya juga disoalsiasat di Kuala Lumpur. Tempoh masa tersebut sengaja dibuat begitu bagi mengelakkan sebarang kemungkinan persamaan jawapan bagi tujuan menipu.

Namun melihat kepada komen-komen pembaca dalam portal yang selama ini cukup kuat membela DAP seperti Malaysiakini, DAP dan Lim Guan Eng kini sudah seharusnya bimbang dengan perubahan sokongan. 


Wujud desakan kuat agar kerajaan segera menyiasat kes-kes penyelewengan yang membabitkan tanah berharga RM11.5 juta yang akan dibenarjual pada harga RM70.6 juta hanya dalam tempoh lima tahun sekalipun tiada apa-apa yang dilakukan di atas tanah tersebut.

Semakin ramai yang sudah membuka mata tentang pembohongan, lakonan serta penyelewengan kuasa oleh Guan Eng dan isterinya. Menariknya lagi ialah, kebanyakan data yang menjadi tali yang menjerut tengkuk Guan Eng sekarang ini, datangnya daripada ahli DAP sendiri yang tidak berpuas hati dengan Lim Guan Eng.

8 comments:

Anonymous said...

org mcm ni memang tak boleh percaya la...klu percaya jgk bodoh la jadinya.

Anonymous said...

Well said...

Anonymous said...

LGE ingat dia whiter than white dan cleaner dan clean. Sebenarnya ekor nya penuh dengan tahi

Unknown said...

Ini kalilah.........padan lu punya muka

Anonymous said...

Terkini Jeffrey Chew bekas Ketua Pegawai Khas Guan Eng telah diserbu di PDC oleh SPRM dan Polis. Handphone, laptop dan semua dokumen dibilik (pejabat) nya dirampas. Dia kemudiannya dibawa ke Tanjung Bunga dimana rumahnya pula digeledah.

Jeffrey Chew telah dilantik oleh Guan Eng sebagai Pengurus Kontrak (RFP) bagi menyimpan rahsia secret dealing dengan developer2. Biasanya sebelum RFP dipanggil Jeffrey Chew akan berurusan melalui pintu belakang terlebih dahulu dengan pembida yang mempunyai connection dengan Guan Eng.

Semoga SPRM berjaya membongkar kesemua kes RFP (lebih kurang 20 RFP) dan mendakwa Cina Celaka (Guan Eng) ini yang telah memperbodohkan sebahagian orang2 Melayu selama ini.

Rakyat Kecewa said...

Guan Eng Guan Eng...gua harap lu mampus la.. RSN Rayer...Mmg keling pukimak. Sama la Karpal punya anak..Kalau la Malaysia takda undang2... Entah la apa jadi kat tiga ekor ni. Tapi still aku kecewa dgn Najib juga. Maaf...

Anonymous said...

Sebagai manusia yg bertamadun dan Islam pulak tu, kita wajib perjuangkan kebenaran dan keadilan.Elakkan dari beradap seperti org tiada akhlak@

Anonymous said...

Siasat dululah kak.Jangan tergesa2, nanti malu sendiri.Ialah takut dikata ,' bodoh macam lembu!' pulak.

 
Blogger Templates