Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, May 25, 2016

NIK ABDUH KATA, TIADA LAGI RUNDINGAN DENGAN PKR, SAM KETOT PULA TETAP BERTEGAS, RUNDINGAN MASIH BERLANGSUNG... MANA SATU YANG BETUL?!!!



Betullah seperti yang dikatakan oleh Timbalan Menteri Besar Kelantan, Nik Amar yang parti-parti pembangkang sebenarnya hanya mahu mengalahkan PAS agar PAS terus berada di bawah telapak kaki dan menjilat ludah Lim Guan Eng, berbanding mahu mengalahkan Barisan Nasional. 

PAS telah memutuskan bahawa calon-calon dari parti itu akan diletakkan di PRK Sungai Besar dan PRK Kuala Kangsar. Jumaat ini, nama-nama calon akan diumumkan. 

Pada masa yang sama, PKR terus bercakap tentang rundingan dengan PAS untuk kedua-dua PRK tersebut.

Hari ini, dua orang Ahli Parlimen dari PAS dan PKR membuat kenyataan yang berbeza tentang rundingan kerusi-kerusi yang akan ditandingi.

Ketua Pemuda PAS, Nik Abduh Nik Abdul Aziz menyatakan PAS telah memutuskan untuk bertanding di Kuala Kangsar dan Sungai Besar. Menurutnya, tiada lagi sebarang perbincangan dengan PKR berhubung perkara tersebut yang mana 'telah berakhir beberapa hari lepas'.

"Pakatan Harapan yang belum lagi membuat sebarang keputusan. Itu urusan mereka," kata Nik Abduh kepada wartawan di luar Dewan Rakyat hari ini. 

Pakatan Harapan mengandungi PKR, Amanah dan DAP. PKR masih mengekalkan kerjasama politik dengan PAS dalam Kerajaan Negeri Selangor. 

Naib Presiden PKR, Shamsul Iskandar Md Akin atau lebih dikenali sebagai Sam Ketot tetap menegaskan bahawa perbincangan tentang kerusi-kerusi tersebut masih berlangsung, sambil menyebut tentang kenyataan Presiden PKR, Dr. Wan Azizah semalam bahawa perbincangan dengan PAS masih bertersuan. 

"Kami tidak akan mendedahkan hasil daripada rundingan tersebut. Tunggu mesyuaratnya dahulu," kata Ahli Parlimen Bukit Katil itu kepada para wartawan. 

Sebelum ini dilaporkan, Amanah sudah bersedia untuk bertanding di kedua-dua kerusi Parlimen di bawah jenama Pakatan Harapan, sekalipun PKR juga dikatakan turut mengintai kedua-dua kerusi berkenaan untuk ditandingi. 

Kerusi Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar kosong selepas penyandangnya, Noriah Kasnon dan Wan Mohammad Khair-il Anuar Wan Ahmad terkorban dalam tragedi helikopter terhempas di Sebuyau, Sarawak pada 5 Mei lalu. 


No comments:

 
Blogger Templates