Sunday, May 8, 2016

RAKYAT SARAWAK DIMAKI HAMUN, PENGANUT KRISTIAN DIHINA DAN CINA SARAWAK DICIKAI-CIKAIKAN KERANA KEKALAHAN DAP DALAM PRN!!!



Maki hamun ke atas rakyat Sarawak yang enggan memilih DAP dan PKR sebagai pemerintah baru Sarawak, tercetus oleh sebilangan penyokong DAP-PKR menggunakan media sosial.

Mereka menyatakan rakyat Sarawak secara keseluruhannya adalah bodoh!

Rakyat Sarawak juga adalah penghuni hutan yang bodoh kerana menerima GST, serta menolak kemajuan apabila masih lagi memilih parti-parti tempatan Sarawak dalam Barisan Nasional berbanding DAP dan PKR yang didatangkan dari Semenanjung.


Kalau anda rajin mencari dan sanggup membacanya, anda akan dapati perbuatan membuli dan menghina dilakukan sewenang-wenangnya oleh para penyokong parti DAP dan PKR yang berasal dari Semenanjung kepada rakyat Sarawak yang lebih percayakan parti-parti politik tempatan seperti PBB dan PRS yang bersatu di dalam Barisan Nasional (BN).

Kini para penyokong DAP dan PKR itu bukan sahaja marahkan ibu bapa atau datuk nenek mereka, sebaliknya menggelarkan mereka sebagai puak Asli tidak berpendidikan yang hanya mempunyai hak untuk hidup miskin selama-lamanya.


Menariknya, ada yang membayangkan rakyat Sarawak kebanyakannya seperti puak Indian Amazon yang kerap ditayangkan di saluran dokumentari tanpa mengetahui, hampir keseluruhan Sarawak telah boleh dikunjungi dari serata dunia, malahan sistem jalanraya Sarawak sesetengahnya jauh lebih baik dan bermutu tinggi berbanding beberapa negeri di Semenanjung, termasuklah Selangor dan Pulau Pinang.


Kini penyokong DAP-PKR itu menyalahkan agama (penganut Kristian tamak yang tidak diperlukan hak mereka dipertahankan) dan bangsa (Cina Tamak.)

Marah betul puak-puak ini. Kegagalan menggunakan helah yang sama di media sosial seperti PRU-13 lalu, membuatkan ramai yang beralih kepada cara makian yang lebih tradisional.

Tiada apa-apa nilai baik yang ditunjukkan oleh DAP dan PKR kecuali menyemarakkan kebencian, menjadi biadab dan pengaruh buruk kepada semua rakyat Malaysia.

Bagi mereka yang sering ke ceramah-ceramah DAP, terutama sekali yang menggunakan bahasa Cina, pasti akan faham apa yang dimaksudkan. Perkataan-perkataan seperti 'LUT', 'CHOW KOW', 'HAM KAR CHAN', 'POK KAI' merupakan perkataan-perkatakaan biasa dalam ceramah DAP.

Justeru, kekalahan besar mereka di PRN Sarawak pada kali ini memunculkan kembali 'ANAK-ANAK ANJING' yang dilatih untuk memaki hamun dan menggunakan tekanan serta ancaman dan ugutan kepada masyarakat yang enggan menyokong DAP.

Dan yang pastinya, selepas ini, DAP akan semakin kurang ajar dan masyarakat Cina yang telah menolak mereka, akan menerima pelbagai hukuman dari pelbagai bentuk...



8 comments:

Anonymous said...

Orang Kristian Peribumi Sarawak adalah True Christians ada budi bahasa pandai hormat menghormati bukan macham DAP Evangelist Semenanjong dengan Christiannya ala China bukan Christian tulen...jenis main langgo langgo ikut suka je..ada beza besar tu

Anonymous said...

tak boleh terima kenyataan

Anonymous said...

These pathetic comments really does represent losers true color that would otherwise remained hidden within their rotten mind.

Anonymous said...

Bila Salleh Keruak dan Khalid Abu Bakar nak tubuhkan pasukan penyiasat khas untuk tangkap facebooker-facebooker tu?

Bukan apa, nak tengoklah siapa sebenarnya facebooker tu, apakah truly penyokong PKR dan DAP atau ada yang diupah oleh orang tertentu untuk burukkan hubungan antara kaum kerana nak larikan isu melibatkan dirinya yang sendang hangat selama ini.

Sedarlah semua.

Salam perjuangan A Ba Ta,

Ikhlas daripada,

Abu Bakar

Anonymous said...

Aku pun dah terikut pembangkang dah..
Pukimak kau lah abu bakar..

Anonymous said...

Kat sini pun ada Abu Bakar yang terbakar hatinya eh ...Abu kau boleh tak cari spesis kau ni semua blog yang sokong umno dan Pm Najib do...tengok...dah sah sah facebook tunjuk muka mata sepet lagi nak tuduh PMnajib bayar le...penyamaq le...hei kalau lah nak mnyamar elok guna muka bangla ke indon ke...tu baru tulen dibayar atau diupah...

Anonymous said...

DAP memulakan kempen PRN 11 Sarawak dengan semangat baru iaitu mahu menawan kawasan majoriti Iban memandangkan ramai orang Iban beragama Kristian. Mereka menghasut orang2 Iban bagaimana orang Melanau/Islam boleh menjadi Ketua Menteri Sarawak sedangkan mereka hanya golongan minoriti. DAP sanggup bertelagah/betembung dengan PKR hanya kerana mereka (DAP) merasa mereka lebih pakar dalam hasut menghasut. Tapi mereka lupa kalau rakan karib mereka pun mereka bergaduh berebut kerusi ini kan pula orang Iban. Mereka berjanji bulan dan bintang tapi bila dapat kuasa $$$ yang lebih penting bagi mereka. Orang Iban tidak bodoh. Mereka Bumiputra Sarawak dan mempunyai hak keistimewaan sebagai kaum Bumiputra sama seperti kaum Melayu, Bidayuh, Kelabit, Kenyah dsbg. DAP pula mahu menghapuskan hak keistimewaan kaum Bumiputra yang tercatat terang-terangan di dalam Perlembagaan DAP.

TS Adenan Satem lebih pandai menjelaskan isu GST. GST adalah satu keperluan bukan satu pilihan sebab itu hampir 90% negara didunia mengenakan GST. GST telah menampung kehilangan hampir RM 40 Billion hasil petroleum Negara disebabkan kejatuhan 50% harga minyak mentah dipasaran dunia. Kalau tidak kerana GST ekonomi Malaysia pasti sudah tersugkur. Cukai korporat boleh diturunkan untuk bersaing dengan negara2 lain seperti Singapore bagi mendapatkan FDI. Cukai pendapatan juga telah diturunkan untuk golongan M40 tahun ini dan boleh diturunkan lagi di masa hadapan. DS Najib seorang pemimpin yang bertanggung jawap. Beliau sanggup menggadaikan popularity nya demi keteguhan ekonomi Malaysia.

Chinese swing berlaku sebenarnya lebih kepada akan wujudnya peluang2 pernigaan yang bakal diperolehi hasil dari pembangunan oleh Kerajaan Persekutuan di Sarawak. Kebanyakan peluang2 perniagaan akan diperolehi oleh orang2 Cina kerana mereka menguasai supply chain di Sarawak/Malaysia. Mereka juga meninjau banyak projek2 mega Kerajaan Persekutuan termasuk Pan Borneo. Dasar DS Najib yang mengutamakan syarikat2 Sarawak dari semenanjung juga memberi harapan besar kepada orang2 Cina untuk merancakkan ekonomi sarawak.

Apapun Kewibawaan TS Adenan Saten adalah faktor utama kemenangan majority 88% DUN dalam PRN11 Sarawak.

Anonymous said...

ahjng dapig
..lama kau xtimbul.. sbb pa dedak ditabur dh hbis?
org mcm kau ni lh kna siasat entah2 sebahagian dr rba2 tu. talam byk muka.. buat2 alih isu pd org lain. pdhal ko yg jd kepala kutt

top