Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, May 6, 2016

TUTUP BUKU LAMA, BUKA BUKU BARU... JANGAN BUAT POSTER LAWAN!!!



"Tutup buku lama dan buka buku baharu," itu pesanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi merujuk kepada sebarang konflik dalaman parti-parti komponen BN di Sarawak pada hari terakhir kempen Pilihan Raya Negeri Sarawak ke-11(PRN-11) 

Timbalan perdana menteri mengakui setiap pemimpin mempunyai penyokong mereka sendiri, justeru sokongan kepada calon yang selain daripada pemimpin mereka, sudah tentu akan berbelah bahagi.

Namun, beliau mengagumi penyandang kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Marudi Sylvester Entri Muran, yang turun bersama beliau untuk beri sokongan penuh kepada calon langsung BN bagi kerusi itu pada pilihan raya kali ini, Datuk Dr Penguang Manggil.

"Beliau juga meminta semua penyokong untuk sokong calon sebagai calon BN. Kalau beliau sudah sokong, pengikut jangan cakap apa-apa pula.

"Jangan buat poster tak elok, sebab kita berada di bawah satu payung," katanya ketika berucap pada majlis Pemimpin Bersama Rela, di sini hari ini.

Pada majlis itu, kedua-dua calon turut bersalaman dan berpelukan di atas pentas dan menerima tepukan serta sorakan gemuruh lebih 3,000 hadirin.

Ahmad Zahid yang juga Menteri Dalam Negeri berkata atas semangat BN, semua jentera perlu bekerja keras untuk setiap calon yang telah dipilih.

"Esok hari paling penting untuk kita. Kita mahu tebus maruah. Kita mahu tolong Tok Nan (Ketua Menteri Sarawak). Pastikan Tok Nan jadi Ketua Menteri Sarawak semula.

"Kita mahu kerajaan Tok Nan kuat. Oleh itu yang lama dan yang baharu perlu bersatu hati dan pastikan anak-anak buah masing-masing beri sokongan pada Tok Nan melalui calon yang dipilih," tambahnya.

PRN-11 bagi Dun Marudi akan menyaksikan Penguang berdepan calon PKR Elia Bit dan calon Bebas Luois Jalong.

Pada PRN 2011, Sylvester menang selesa dengan kelebihan 3,202 undi dalam pertembungan empat penjuru menentang calon PKR, SNAP dan Bebas. - Bernama


No comments:

 
Blogger Templates