Thursday, June 9, 2016

BILLBOARD PROVOKASI, KHALID SAMAD TUDUH BN YANG BUAT, TERESA KOK KATA TAK TAHU TAPI TONY PUA AKUI, MEMANG DAP PUNYA KERJA!!!



Pemasangan billboard atau pemidang yang bertujuan memprovokasi, perkauman dan berniat jahat demi mendapatkan undi dan sokongan, merupakan antara kerja-kerja utama yang dilakukan oleh DAP. Dari tahun 2008, DAP sudah menggunakan modus operandi tersebut secara meluas. 

Tetapi seperti kebiasaan, walaupun satu dunia tahu kerja mereka, jenis apek suka berak tengah jalan, tetap juga menyalahkan orang lain walaupun hasil berak itu adalah kerja mereka.

Sekarang, apek-apek DAP menggunakan PAN untuk menjawab bagi pihak mereka. PAN terinspirasi dan disertai oleh para pemimpin PAS yang gila publisiti dan sentiasa menonjolkan diri bagi memusnahkan PAS dari dalam. Apabila DAP gagal menyingkirkan para pemimpin PAS dengan yang mereka taja, akhirnya tertubuhlah PAN.

Jadi, tidak hairanlah kalau kita tengok macam mana para pemimpin PAN seperti Khalid Samad mahupun calon-calon PRK dari PAN seperti Azhar dan Tarmizi terlalu menganjing untuk DAP walaupun hakikatnya mereka tahu apa yang mereka katakan atau pertahankan tentang DAP, hanya membuatkan mereka ditertawakan. 

Begitulah yang berlaku kepada Khalid Samad. Billboard kontroversi di mana Rodney Liu, bekas Exco Selangor yang dikatakan banyak terlibat dengan industri lendir dan rumah tumpangan, mengancam akan menyaman sesiapa sahaja yang cuba menurunkan pemidang-pemidang tersebut. 

Khalid Samad cuba menafikan yang PAN menaikkan papan-papan pemidang tersebut dengan alasan, PAN tidak berduit. Sebaliknya, dia menuduh perbuatan provokasi tersebut dilakukan oleh BN sebagai reversed psychology untuk menyalahkan PAN.

Itu sahajalah yang mampu dikatakan oleh Khalid Samad. Tak habis-habis menuduh BN semata-mata untuk melindungi DAP. Tetapi dalam keadaan begitu pun, Khalid Samad ada juga bercakap benar terutama tentang duit. PAN memang tidak berduit kerana duit mereka diberikan oleh DAP. DAP yang menaja mereka. Itu pasallah di PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar, berbanding PAN sendiri, DAP yang bertungkus lumus berceramah dan berkempen walaupun berhadapan dengan seorang penonton sahaja.

DAP menerusi Teresa Kok pula, cuba berlagak seolah-olah tidak tahu apa-apa. Dia menafikan pembabitan DAP dalam menaikkan billboard yang bertujuan agar orang Melayu dan Cina berperang serta bertumpah-tumpah darah di Sungai Besar. Samalah seperti Lim Kit Siang menafikan pembabitan utamanya dalam tragedi 13 Mei 1969 walaupun dia yang paling berapi-api menghasut orang Cina agar bangkit memberontak kerana negara ini terlalu mengutamakan Melayu dan Bumiputera.

Ironinya, Ketua DAP Selangor, Tony Pua mengakui bahawa DAP yang menaikkan billboard menghasut itu dan cuba mempertahankannya!!! (BACA DI SINI)

Lawak sungguh!


2 comments:

Anonymous said...

pan dan dap sama je perangainya...

Anonymous said...

Dapig makan babi..babi makan taik..dapig makan taik makan babi.

top